Harmann Kardon hk990

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harmann Kardon hk990

Jeg lurer på om det er noen der ute som har prøvd denne kraftkaren?
    Vurderer å kjøpe en slik men vil gjerne ha noen inspill fra andre ettersom at den har hvert på markedet en stund.
    Vurderer eventuelt en NAD 375bee. Noen som har prøvd den??
    jeg blir å bruke forsaterkeren på klipsch. rf-35 nå men tenker å oppgradere etterhvert. RF-82/63???
    Det jeg ser som en stor fordel med hk990 er at det er innbygd DAC i den.

Noen som har Komentar????

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler deg å lese litt i Klipsch tråden.

Nad og Harman Kardon er generelt ikke forsterkere som anbefales til Klipsch, da det fort kan låte litt skarpt.

Mer anbefalte aternativer kan feks være:

Marantz: Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!

Xindak: http://www.audiofoni.no/index.php?op...chk=1&Itemid=9 (gjerne en med rør (den nye 6950 har både Dac og rørpre)

Abrahamsen: Abrahamsen forsterker - Elkjøp

Parasound: TonArt • Mono/Stereo effektforsterkere (effektforsterkerne får hvertfall god omtale)

Det hender det dukker opp endel godsaker på bruktmarkedet også:

feks:
    High-end integrert rørforsterker!
    highend Rørforstærker

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er egentlig klar over det med nad/hk og klipsch men det er vel litt smaken som bestemmer.

Har hørt flere som har prøvd både nad og hk og som er fornøyd.
    Har pr. i dag et parasound sett. men det tar desverrre for stor plass!!!
    og det er synd for jeg er kjempefornøyd selv om effekt. begynner å dra på åra..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv at Hk på Klipsch og det fungerte ganske dårlig. Nå var min forsterker (hk3490) vesentlig billigere så du kan jo få et annet resultat med hk990. hvis du har begrenset plass kan du jo se på Abrahamsen v2 eller Marantz Pm-8003. De er begge relativt små.

Hvis du allerede har en liten pre kan du kanskje se på en liten Parasound Nc275?
    TonArt • Parasound NC 275

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HK990 er så fet at jeg ville ha prøvd å fått lånt en og prøve. Hvis du ikke er følsom for diskant og rommet samtidig ikke bygger opp diskanten så kanskje det fungerer for deg.

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har H/K 990 hjemme på prøve på mine Klipsch RF-63

Og uten noen foreløpig kalibrering av noen betydning, så spiller det greit.
    Er jo ikke tvil om at H/K har krefter, og det merkes jo godt, i og med at den har stålkontroll på bassen selv på ganske høyt volum.
    Diskant/mellomtone er bra på normalt lyttevolum, men på høyere volum skjærer de seg litt og blir litt, og diskant blir litt skarp og skrikende, og mellomtonen blir litt stresset, spes på musikk med mye instrumenter.

H/K 990 blir vel en forsterker med stor fun-faktor og kan spille høyt og hardt og tidvis bra, men mister litt detaljer og luft på toppen.

Så jeg for min del anbefaler heller Abrahamsen, da lyden er mye varmere og og mer lyttevennlig på høyere volum, til tross for at Abrahamsen ikke har like god kontroll på kraftig bass på høyt volum og kan virke stresset på de kjappeste punch'ne, men uten å helt miste kontollen.

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har H/K 990 hjemme på prøve på mine Klipsch RF-63

Og uten noen foreløpig kalibrering av noen betydning, så spiller det greit.
    Er jo ikke tvil om at H/K har krefter, og det merkes jo godt, i og med at den har stålkontroll på bassen selv på ganske høyt volum.
    Diskant/mellomtone er bra på normalt lyttevolum, men på høyere volum skjærer de seg litt og blir litt, og diskant blir litt skarp og skrikende, og mellomtonen blir litt stresset, spes på musikk med mye instrumenter.

H/K 990 blir vel en forsterker med stor fun-faktor og kan spille høyt og hardt og tidvis bra, men mister litt detaljer og luft på toppen.

Så jeg for min del anbefaler heller Abrahamsen, da lyden er mye varmere og og mer lyttevennlig på høyere volum, til tross for at Abrahamsen ikke har like god kontroll på kraftig bass på høyt volum og kan virke stresset på de kjappeste punch'ne, men uten å helt miste kontollen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •