Død 4308

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Død 4308

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Død 4308

Spilte høyt i går, med det resultat at forsterkeren tok kvelden. All lyd forsvant - og jeg antok at forsterkeren hadde gått i protection.
    Problemet er at alle forsøk på å vekke den har vært mislykket...
    I følge Hifi-klubben skal man holde inne knappene for "standard" og "dsp-simulation" når man slår på hovedbryteren, så vil forsterkeren resette seg, men det gjør den ikke.
    Har også prøve å holde inne pil opp og pil ned når jeg slår på strømmen, men det hjelper heller ikke.

Når jeg slår på forsterkeren blinker det som normalt rødt i power-knappen først, også lyser den grønt etter noen sekunder - men displayet er dødt og ingen ting virker. Når jeg trykker på mute-knappen kommer det klikk, og når jeg trykker hurtigvalg 1, 2 eller 3 kommer det klikk - men det er alt.

Noen som kjenner til trikset med å få liv i forsterkeren igjen?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du kjørte surround på full prupp med de høyttalerene du har lista opp der? Så har du deg selv å takke for at den tok livet sitt selv .

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Om du kjørte surround på full prupp med de høyttalerene du har lista opp der? Så har du deg selv å takke for at den tok livet sitt selv .
    nei - det ville vel vært i meste laget. Jeg kjørte 7.1 med Klipschene. Har alltid kjørt eksternt slutt-trinn på frontene, men skulle prøve uten nå.Ville uansett trodd at forsterkeren hadde en protection-krets, det har alle andre forsterkere jeg har brukt hatt. 1 minutt hvile - og de har vært fit for fight igjen.

Har prøvd å sette opp uten fronthøytalere (som har ekstern forsterker) men da hang ikke romkorreksjonen med, den skjønte ikke at frontene hadde egen forsterker.

Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo forsøkt dette allerede, men henviser like fult til brukermanualen sånn i tilfelle. Fra side 63:

Resetting the Microprocessor:
    Perform this procedure if the display is abnormal or if operations cannot be performed. When the microprocessor is reset, all the settings are reset to their default values.
    1 Turn off the power using <POWER>.

2 Press <POWER> while simultaneously pressing <STANDARD> and <DSP SIMULATION>.

3 Once the display starts flashing at intervals of about 1 second, release the two buttons. If in step 3 the display does not flash at intervals of about 1 second, start over from step 1.

Du holdt alle knappene inne til det var overkommelig sjanse for at noe skulle kunne skje? Liker spesielt setningen "If in step 3 the display does not flash at intervals of about 1 second, start over from step 1." :roll: Her er det visst en viss feilrate også på resetprosedyren. Jøye meg..
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali Ikon Vokal 2 mk2 (C)
    Dali Ikon On-wall mk2 (SLR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ..bjørnar..
    Du har jo forsøkt dette allerede, men henviser like fult til brukermanualen sånn i tilfelle. Fra side 63:

Resetting the Microprocessor:
    Perform this procedure if the display is abnormal or if operations cannot be performed. When the microprocessor is reset, all the settings are reset to their default values.
    1 Turn off the power using <POWER>.

2 Press <POWER> while simultaneously pressing <STANDARD> and <DSP SIMULATION>.

3 Once the display starts flashing at intervals of about 1 second, release the two buttons. If in step 3 the display does not flash at intervals of about 1 second, start over from step 1.

Du holdt alle knappene inne til det var overkommelig sjanse for at noe skulle kunne skje? Liker spesielt setningen "If in step 3 the display does not flash at intervals of about 1 second, start over from step 1." :roll: Her er det visst en viss feilrate også på resetprosedyren. Jøye meg..
    jøsses - dette var ny info... Jeg fikk beskjed fra hifi-klubben at jeg skulle holde de to knappene inne - ikke noe at de skulle slippes underveis...
    Var nede på Hifi-klubben og leverte forsterkeren på mandag, og de holdt også de to knappene kontinuerlig inne...
    Jeg blir megasur dersom det var så enkelt - har brukt MANGE timer på å rigge ned hele oppsettet og ta ut forsterkeren...

Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slites litt mellom å håpe at det var så enkelt og at noe ikke er ødelagt kontra at det er noe helt annet som er feil slik at all demonteringen ikke var bortkastet. :-| Håper det ordner seg uansett!
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali Ikon Vokal 2 mk2 (C)
    Dali Ikon On-wall mk2 (SLR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til, håper det går bra, MEN

Sitat Opprinnelig postet av mortenk
    har brukt MANGE timer på å rigge ned hele oppsettet og ta ut forsterkeren...
    Hvorfor tok det mange timer å forsiktig nappe ut kablene på baksiden og ta frem receiveren?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Lykke til, håper det går bra, MEN

Hvorfor tok det mange timer å forsiktig nappe ut kablene på baksiden og ta frem receiveren?

Litt uklart formulert her ser jeg... .det som tok mange timer var søking på nettet på norsk og engelsk for å finne en løsning, utprøving av ulike måter for å prøve å resette, prøve å komme gjennom på telefonen til hifi-klubben, til slutt gi opp telefonen og reise ned på butikken for å få dem i tale, nye forsøk på å resette... Det til sammen tok maaange timer. Når mye av baksiden av en slik forsterker er fylt opp med koblinger vil man i det lengste unngå å måtte rigge ned hele stasen...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •