Ny Denon 3311. Spørsmål rundt denne receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny Denon 3311. Spørsmål rundt denne receiver

Hei,

Har fått meg en ny Denon 3311 receiver.

Det jeg lurer på først og fremst er hvordan jeg skal starte med denne.
    Hva er de første tingene jeg må gjøre for å sette denne i gang.
    Tenker da på eventuelt rom korreksjon, stille inn lyd på høytalere osv.

Så lurer jeg på en annen ting. Det var en halvveis løs plastikk ting over receiveren min. Har aldri sett det på receivere før, men slet med å få det av, men holdern/knottene til den får jeg ikke av.

Hadde vert fint hvis noen viste noe om ha jeg skal gjøre der?? Eller om det var noe jeg egentlig ikke skulle tatt av :s

Jeg legger ved bilder av det.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne reciveren selv! Og skjønner frustrasjonen din, spesielt vis du ikke har hatt en reciever før. Noe jeg ikke hadde

Ang den plastikk tingen på luftehulla lot jeg denne være på, gjør jo ingen harm å være der.

Sett deg ned med manuallen, mitt beste tips. Du finner svar på alt du lurer på der. Kjør audessy rom korrigasjon når alt er kobla til, gjerne med flere sweetspots. Så fikser Reciveren resten.

Har hatt denne en liten stund nå, og lærer stadig nye ting jo mer jeg setter meg inn i den
    Min tråd

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    E ikke lett å sette seg inn i :P .
    Jeg har hat en gammel nad og en pioneer vsx919. Men aldri satt meg inn i de. Koblet bare til høytalerne, kildene og så var det det :P .
    Men tenker nå at siden jeg har lagt litt penger i det og kjøpt meg nye høytalere(dali ikon6 mk2) og ny receiver, så burde jeg kanskje satt de skikkelig opp.

Ja angående den plastikk tingen, så ser du jo på bilde 3 at jeg har revet den av. Irriterte meg :P . Men de knottene får jeg jo ikke av. Det jeg lurer på er om jeg har gjort en feil med å rive den av og hvordan jeg skal få av knottene?

Har prøvt å lese manuallen, men forstår ikke alt som står der.
    Tingen er jo og at jeg nå kun har fronthøytalerne, siden pengene ikke strakk til pga kjøpt av ny tv i tillegg til dette. Så resten kommer mellom nå og jul en gang.
    Men vil jo fortsatt ha best mulig lyd fra det jeg har nå

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan koble alt til den reciveren, høytaler kabler bare rett inn i terminalen, alt av kilder som ps3, cd-spiller, mediaspiller osv kobler du (hvor du vil) har mange muligheter f,eks i HDMI.

Så kjører du kun 1 HDMI kabel fra reciverer til TV, og bytter source på kontrollen Eller så kan du kjøre 2par kabler i hver høytaler. Da står det i manuellen hvilket output du skal velge, mener å huske det var surr back/amp assign elelr lignende.
    Min tråd

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    plastdekselet på toppen fungerer som et stabilisator om du setter noe oppå den! Er slik på mange andre merker også!

EDIT: Aldri sett at noen har tatt det av.... Heller ikke i butikk.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ahhrg bajs. Det skulle jeg vist fra før. Har bare aldri sett en receiver med dette før.
    Men så var det jo det at hos meg så satt ann ikke skikkelig på. Kunne lett beveges fram og tebage

@b3nd1k: setter pris på infoen men eg viste det fra før :P. Dette e jo tredje receiveren min
    Men ja, har koblet til to høytaler kabler til hver høytaler og kjører de i noe som heter bi-amp. Mye bedre lyd då, men skal du gjør det så ikke glem å ta av koblingen mellom de to kontaktene på høytalerne. Fikk beskjed om at receiver kunne bli ødelagt hvis du glemte det.

Men er det noe mer en det jeg burde gjøre? stille opp eller ned på noe bass eller forandere på noen instillinger osv?
    Finner forresten ikke ut hvor jeg går inn på audessy rom korrigasjon.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marky Mark
    ahhrg bajs. Det skulle jeg vist fra før. Har bare aldri sett en receiver med dete før.
    Men så var det jo det at hos meg så satt ann ikke skikkelig på. Kunne lett beveges fram og tebage
    Stemmer det, sitter løst! Tror Onkyo og Yamaha har samme greia og... og tror Harman kardon har kommet med noe av det samme.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rom korrektsjon er vel på første side når du trykker på meny? Automatisk oppsett eller hva det heter! Etter at den har kjørt "sveipene" sine. Så kan du gå inn og justere dB til ønsket nivå om du vil... ikke alle som har samme preferanser som audesy vett... Mange vil ha mer trøkk i fronthøyttalrene etc...

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    plastdekselet på toppen fungerer som et stabilisator om du setter noe oppå den! Er slik på mange andre merker også!

EDIT: Aldri sett at noen har tatt det av.... Heller ikke i butikk.
    Stabilisator? Det er vel ikke meningen at man skal sette noe rett oppå en slik elektronisk AV komponent som trenger kjøling. Se f.eks på hva slag frilufts avstander som det Denon angir for å hindre overoppheting i brukermanualen. Jeg har heller ikke fått noen forklaring på hvorfor produsentene mange ganger har denne plasten, men ett hett tips er at der er over de mest varmeproduserende komponentene inne i forsterkeren man ofte har denne plasten, og at det er for å unngå at noen brenner fingertupper osv hvis de legger hånden opp en varm forsterker.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har jo bare to front høytalere nå, vil jo seff ha mest trøkk der :P

Men eg har det på engelsk, er det muligt å skifte det til norsk? Og eventuelt hvis jeg ikke er fornøyd med det audessy oppsettet, går det ann å gå tilbake til sånn som det var fra før av?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marky Mark
    Ja, jeg har jo bare to front høytalere nå, vil jo seff ha mest trøkk der :P

Men eg har det på engelsk, er det muligt å skifte det til norsk? Og eventuelt hvis jeg ikke er fornøyd med det audessy oppsettet, går det ann å gå tilbake til sånn som det var fra før av?
    romkorreksjonen fungerer ikke i stereo tror jeg.. da må du handle mer høyttalere å sette rundt .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Stabilisator? Det er vel ikke meningen at man skal sette noe rett oppå en slik elektronisk AV komponent som trenger kjøling. Se f.eks på hva slag frilufts avstander som det Denon angir for å hindre overoppheting i brukermanualen. Jeg har heller ikke fått noen forklaring på hvorfor produsentene mange ganger har denne plasten, men ett hett tips er at der er over de mest varmeproduserende komponentene inne i forsterkeren man ofte har denne plasten, og at det er for å unngå at noen brenner fingertupper osv hvis de legger hånden opp en varm forsterker.
    Stemmer det, men den er der ved eventuell klemm på toppen iallefall.. da har den relativt store alu flaten en tendens til å gi etter... med det dekselet skal det visnok ikek være så lett at det gir etter.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kobler til måle mic´n, så starter programmet automatisk.
    Plasser mic i sweetspot, og følg instruksjonene på skjermen.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men går det ikke hvis jeg kun har stereo nå? vil jo ha best mulig lyd.
    Men hvis det går, er det noen som vett om jeg kan tilbakestille innstillingene sånn at jeg får lyden som jeg har nå hvis jeg ikke er fornøyd med det nye?

Ja eg vett eg eg må handle flere høytalere å sette rundt. Men har nå brukt ca 45k på dette og planen var egentlig å bare kjøpe en ny tv te soverommet :P Så tror jeg må vente litt med å kjøpe resten.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange av medlemmene her inne bor i ditt nærområde. Hvorfor ikke bare be om hjelp og spandere en øl på den som tar seg tid til å stikke innom. Det er endel mer jobb å få dette optimalt enn bare å trykke start på romkorreksjonen, men jeg er helt sikker på at en av de mer erfarene avf medlemene i stavanger regionen kan sette av en time eller 2
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan alltid tilbakestille alt til deafault ja, ellers anbefaler jeg pure direct når du lytter til musikk. Da blir det ingen forstyrrelser eller innstillinger fra reciveren.
    Min tråd

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @b3nd1k: Hvordan tilbake stiller jeg til default då? ( greit å vite )
    Høres ut som en plan hvordan setter jeg på pure direct og hva mener du med forstyrrelser og innstillinger fra receiver? kan noen av innstillingene lage forstyrrelser?

Sitter forresten nå å leser i manualen men forstår ikke helt om jeg har koblet de feil eller rett i biamp. Forstår ikke helt om det er de øverste eller nederste tilkoblings punktene i høytalerne som skal stå i "surr back/amp assign"
    Har du noen idee om dette?

@devilej: Hadde ikke vert helt feil å gjort det, kunne faktisk vert ganske kjekt
    Men dette er noe jeg helst ville gjort når jeg har hele oppsettet/høytalerne på plass. Får da kan jeg bare slå meg til ro med at alt er på plass og riktig satt opp

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan si noe om lyden og hva dere er fornøyd og misfornøyd med ?
    Jeg vurderer også denne.Det vil si at jeg vurderer å selge Onkyo-en etter jeg så noen ville kjøpe en jeg har+at jeg har tenkt på det en stund pga det er for mange forskjellige komponenter og merker i racket.
    Jeg er litt misfornøyd med Onkyo-en når det kommer til dette :
    Når jeg bytter kilde eller fra f.eks stereo til Pure direct må jeg vente noen sekunder.Eller hvis jeg skal inn på eq f.eks.Når jeg skal starte opp må TV-en stå på for at signalet skal gå gjennom hele veien,skjønn det den som kan.
    Denon er vel best i klassen når det kommer til disse tinga ?
    Onkyo-en ser litt gammel ut.Ellers er jeg i grunn fornøyd med den og MÅ ikke selge.
    Blir Denon-en en slags nedgradering når det kommer til lyden,mon tro ?
    Noen som bruker høydekanaler og er dette effektivt for gjengivelsen?
    Spiller sjelden høyt på film og den skal kun drive center og bak.Effektforsterker kommer senere når andre ting er oppgradert.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Side 42 i manualen(engelske), Pure Direct er beregnet for avspilling av høyere kvalitets lyder, det er slått av diverse "instillinger" som kan gi en dårlig effekt på lyden, Bland annet hoved bilde på reciveren, analog video input og output. Surround og andre høytaler kanaler er slått av,( kun front og bi amp).

Du har heller ikke mulighet for å endre dynamik EQ, Tone, MultiEQ, dynamisk volum.

Eller så har du Direct playback som er så og si en blanding av Pure Direkt og vanlig Stereo Playback.

Oversetter rett fra manualen, så bare si fra vis jeg har oversatt feil.

For å endre dette bruker du den store kontrollen, er to knapper over 123 som heter Standard, D/ST. Du ser dette på et bilde på samme side.

Bi ampen skal kobles i Front og Surr Back/amp assign kanalene, dette ser du på side 47 helt til høyre. Med veldig god forklarende tekst og bilde (igjen engelske manuallen)
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har koblet dekoderen min til 3311 (SAT/CBL) via hdmi og videre opp til tv'en.
    Noen ganger vil jeg slippe å skru på reciveren for å få lyd opp til tv og bare sende signalet rett igjennom.

Det som skjer når jeg skrur på tv er at bilde og lyd forsvinner fordi 3311 forandrer seg til "TV" automatisk, så jeg må skru på recieveren og trykke på SAT/CBL for å få tilbake lyd og bilde. Deretter kan jeg skru av 3311 igjen og signalene sendes til tv.

Skrur jeg nå av tv'en og på igjen, må jeg gjenta prosessen i 3311 selv om den er satt i SOURCE: LAST.

Noen med løsning?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •