Yamaha RX-V3067 vs. Pioneer SC LX 83 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lx-83 er jo en klasse opp i forhold til 3067 så det er mer krefter og lyd i den

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde RXV-3900 tidligere og syntes den var helt fantastisk i forhold til LX82. Hvis dette har endret seg og det er store forskjeller på LX82 og LX83 så er nok Pioneer'n en ganske heftig sak. Den har jo gjort reint bord på tester også.

Jeg har nå Onkyo TXNR807 og den er helt på trynet i forhold til 3900'n. (ja disse var i 2 forskjellige klasser) Jeg er heller aldri vært noe fan av Audyssey da jeg synes den ødelegger mye av dynamikken i høyttalerne. (ja jeg har brukt alle mulige guider som er tilgjengelig både her og andre steder) YPAO derimot, ga dynamikk og morro som bare rakkern, i samme rom.

Jeg for min del vurderer sterkt RXV-2067, siden jeg etterhvert skal ha effektforsterker og ikke trenger de ekstra wattene som sitter i 3067. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Pioneeren er hakket bedre enn Yamahaen? Bedre lyd og mer krefter? Vil pioneeren kunne trekke Klipsch RF-63 skikkelig? eller må jeg til med effektforsterker? Er det sone deling på pioneerne? presence?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro at du får bra med liv i RF63. LX 82 er den forstkerern på markedet som gir mest guffe pr kanal så fremt en ikke ser på uber modellene fra produsentene men da er du på feil side av 50k.... Du har front precense og mulighet for effekt på side precense(ikke satt meg inn om de kan brukes samtidig) Den har 9.1 Pre out. Kun Yamaha som har Precense bak. Du har også sone 2,3 mulighet med ekstra amp(er).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan klarer Yamahaen seg med RF-63? Må du til med effektforsterker? Eller greier den å styre de ganske bra? takker for alle svarene!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sound lover:P
    Jeg holder en liten knapp på Yamaha Har fått et veldig bra tilbud på den så.. Men vet noen om jeg kan ha presence høyttalere fremme og bruke de 2 siste utgangene til sone deling? tenkte på to høyttalere på f.eks soverommet
    Hvis du virkelig skal bruke flere soner ville jeg uten tvil gått for LX83. Den har RF-fjernkontroll. Uten det er det jo multi sone ubrukelig rent praktisk i allefall.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er jo en stor fordel! Er det noen som har linker til tester på SC-LX 83?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere kan lese 2 tester av SC-LX83 her:

Pioneer SC-LX83 review from TechRadar UK's expert reviews of Receivers

Pioneer Elite SC-37 A/V Receiver Review **Updated** - Home Theater Forum and Systems - HomeTheaterShack.com

Home Theater: Pioneer Elite SC-37 A/V Receiver

Som dere ser er det flere som digger LX83 ut i verden

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt feil på linkene....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvil om at pioneeren er en meget god reciver, og på mange områder også sikkert bedre enn Yamahaen. Men Yamahaen har noen ess opp i ermet om du spør meg.Den har individuell kalibrering for to suber,du kan kjøre analog kilde inn og korrigere subene og la frontene gå direkte uten korrigering(meget hendig om man har en analog signalkilde av god kvalitet,men likevel trenger å kontrollere frekvensresponsen på subene),den spiller hd-flac og den konverterer dsd signal direkte.Og så er den klangmessig litt på den mørke siden av nøytral,noe som omtrent er det motsatte av pioneeren.Det burde jo også være en fordel om den kobles mot f.eks. Klipsch som fort kan stikke litt av i toppene om de pares med litt for lystklingende utstyr,eller om man ikke har mulighet for noe særlig akustikkforbedring av lytterommet.Med tanke på valg eller å si hvilken som er best for deg,så bunner det ut i hva slags utstyr,hva slags rom,hvor mange suber man har osv.Matching av komponenter er mye viktigere enn hver enkelt komponents ekstrem egenskaper.:razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd 3067'ern på Monitor Audio GS? Disse høyttalerne er åpne og friske, men det skal særdeles lite til før de lar diskanten markere seg litt for mye.....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Odd J
    Noen som har prøvd 3067'ern på Monitor Audio GS? Disse høyttalerne er åpne og friske, men det skal særdeles lite til før de lar diskanten markere seg litt for mye.....
    Litt utenfor tråden,men jeg har samme inntrykket som deg av GS.Hvertfall med Hegel H200.Kjøpte en Parasound effekt (NC2250) og nå er lyden mørk,behagelig og med en skikkelig fyldig bass.Plutselig blitt utrolig gøy å høre hardrock på også,som jeg ikke likte med Hegelen.
    Hegel H200 er forresten pre nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

er totalt forvirra

Valget står mellom Yahama 3067 eller en Pioneer lx 73, men er sabla usikker på hva som står best til mine B&W CM 7 front, B&W 1 bak, B&W sub og B&W senter (ja jeg har handla på HF klubben).

Mellomtonen er jo meget bra på B&W og blir litt skeptisk når jeg leser at Pioneer`n også er markant i forhold til mellomtone....

Noen gode innspill ??:neutral:

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hasse33
    Valget står mellom Yahama 3067 eller en Pioneer lx 73, men er sabla usikker på hva som står best til mine B&W CM 7 front, B&W 1 bak, B&W sub og B&W senter (ja jeg har handla på HF klubben).

Mellomtonen er jo meget bra på B&W og blir litt skeptisk når jeg leser at Pioneer`n også er markant i forhold til mellomtone....

Pioneer sies å passe veldig bra sammen med B&W etter hva jeg har lest og hørt! Pio sine Ice Power recievere er klang nøytrale,samtidig som dem spiller åpent og detaljert! Men Yamaha'en er jo også en veldig god reciever,så tipper du blir fornøyd uansett hvem du velger! Yamaha har vel også mulighet for 9.1 samtidig,med ekstra effekt trinn tilkoblet,hvis det er noe tema for deg!
    Pio har vel noe mer power - særlig med alle kanaler i drift!

Lykke til med valget
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest litt i bruksanvisningene til både pioneer og yamaha. Hos yamaha blir det vist noen IR -mottakere som man skal plassere i zone rommene. Noen som kjenner til dette? ekstarutstyr?

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her er jeg iallefall ikke noe som helst i tvil om at jeg vil anbefale Pioneer sc lx73. Den passer som hånd i hanske til CM-serien.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer SC-LX & B&W CM serie er god match !

Hei

Føyer meg inn i rekken av de som mener Pioneer er god match til høyttalerne dine. Har selv B&W CM9 som fronter, CMC senter og CM1 bak.
    Brukte selv LX82, men solgte den i sommer og har angret siden.
    Driver dette nå med en Denon 3808A, og savner Pioneer receiveren.
    Pioneer LX73 kommer til å fungere utmerket med dine CM7, er mange på forumet her som er meget fornøyd med denne kombinasjonen.
    Har selv slått til på LX83 til mine høyttalere nå, og gleder meg til å få den i hus. Yamaha'en har jeg lite kjennskap til, men tror nok ikke du vil bli skuffet med LX73 til CM7. Den kommer til å ha krefter i massevis til å drive systemet ditt! Lykke til med valget !

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var yamaha 3067 bestilt etter MASSE frem og tilbake landet jeg på yamahaen

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sound lover:P
    Da var yamaha 3067 bestilt etter MASSE frem og tilbake landet jeg på yamahaen
    Håper du har testet begge før du handlet.

Geir Arne

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Sonderer terenget også etter ny reciever, og begge desse har selvsagt
    vært vurdert. Men siden jeg vil ha 9.4 som passer rommet mitt, falt 3067 vekk da pre-out på front samtidig med front presence ikke går. Noen her som kan bekrefte om det er mulig/ikke mulig med 9 kanal på lx 73/83 med pre out på front ht? Etter hva jeg har funnet ut er det ikke mulig, håper bare jeg hare tatt feil

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •