Problem med Yamaha rxv-1800

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Problem med Yamaha rxv-1800

Hei!

Jeg sliter med at reciveren ved bruk av DTS-HD lydsporet alltid velger å spille av med 7.1 kanaler, mens jeg har bare 5.1 system.
    Jeg føler da at lyden blir forringet i kvalitet, det føles rett og slett ut som det blir noe rot i lydbildet og mye av trykket forsvinner i de lave frekvensen. Dette skjer uavhengig av kilde inn. Har PS3 og en phillips bdp 9500.

Spørsmålet er om dette er en teknisk feil ved reciveren eller om det kan være en innstilling jeg kan ha slått på ved en feil???

Finner ikke ut av dette og det begynner å frustrere meg kraftig, det ødelegger lysten til å bruke kinoen rett og slett.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du satt innstillinger på ps3 til å bare sende som 5.1? Hvis ps3 står innstilt på 7.1 så vil v1800 oppfatte det som at det er 7.1 den får selv om lyden bare er i 5.1.

Du kan jo også aktivere bi amp funksjonen på receiveren og biampe fronthøyttalerne dine så da tror jeg 7.1 mulighetene automatisk slår seg av siden du da bruker de bakre surround kanalene til ekstra effekt til fronter.

Men sjekk først i innstillinger på ps3 og den andre spilleren din om det kan stå feil der.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo hende at receiveren står til å ha baksurround også. Sjekk det og eventuelt deaktivér.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •