Onkyo NR808 - Noen erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Onkyo NR808 - Noen erfaringer?

Noen som har denne som kan gi noen synspunkter?

Leste en test av Whathifi.com og der ble den skrytt opp i skyene på alle punkter, bortsett fra dens kjedelige ytre.

Onkyo har jo en effektmåling som er under enhver kritikk, men i tester blir de alltid vurdert som veldig strømsterke recievere nesten uansett prisklasse.

Usikker på hva jeg skal satse på, men denne virker jo som en god reciever til 8 000 kr som Elkjøp selger den til =)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen kjennskap til forrige modell da, 807 ?

Har en kamerat som bruker 905 på Klipsch RF82, RC62 og RS42, men må si jeg ble litt skuffet over at det ikke var litt mer "attak" når vi skrudde opp volumet på Transformers. Men nå er vel kanskje ikke RF82 de letteste å drive selv om de er effektive..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Noen som har noen kjennskap til forrige modell da, 807 ?

Har en kamerat som bruker 905 på Klipsch RF82, RC62 og RS42, men må si jeg ble litt skuffet over at det ikke var litt mer "attak" når vi skrudde opp volumet på Transformers. Men nå er vel kanskje ikke RF82 de letteste å drive selv om de er effektive..
    Jeg har Onkyo TX-NR808, RF82 foran og ellers klipsch hele veien rundt.
    For at jeg skulle få det til å spille helt bra måtte jeg tune en del først.
    Etter at jeg hadde kjørt Audesseyen var lyden veldig lav og uten futt. Når jeg sjekket i Setup viste det seg at db-innstillingene på høytalerne var stilt veldig lavt, helt nede på -12 db!? Er ikke helt sikker på hvorfor Onkyo gjør dette, men løsningen for meg ble at jeg skalerte opp lyden likt på alle høytalerne og fikk da et tilfredstillende lydbilde.

Ellers så er det jo viktig at du sjekker frekvensene på alle høytalerne slik at over og under anbefalte nivåer går til rett høytaler.

Som et apropos, så tror jeg ikke du kan bruke denne receiveren uten å sette deg inn i hva som skjer i Setup.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KATTA
    Jeg har Onkyo TX-NR808, RF82 foran og ellers klipsch hele veien rundt.
    For at jeg skulle få det til å spille helt bra måtte jeg tune en del først.
    Etter at jeg hadde kjørt Audesseyen var lyden veldig lav og uten futt. Når jeg sjekket i Setup viste det seg at db-innstillingene på høytalerne var stilt veldig lavt, helt nede på -12 db!? Er ikke helt sikker på hvorfor Onkyo gjør dette, men løsningen for meg ble at jeg skalerte opp lyden likt på alle høytalerne og fikk da et tilfredstillende lydbilde.

Ellers så er det jo viktig at du sjekker frekvensene på alle høytalerne slik at over og under anbefalte nivåer går til rett høytaler.

Som et apropos, så tror jeg ikke du kan bruke denne receiveren uten å sette deg inn i hva som skjer i Setup.
    Takk for svar =)

Er ikke sikker på hva kameraten min har sjekka jeg men, en stund siden jeg var innom der nå..
    Men sikkert veldig lurt å kontrollere fornuften i auto-oppsettet ja

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har onkyo 808 og klipsch rf82, rc62, rs42 og jeg har ingen problemer med lav lyd, kjører bi-amp på frontene. har og kjørt audysey justeringer, fungerte helt fint, greit å kunne spille musikk fra nettverket og nettradio også, var en ny firmware på den, lastet enkelt ned via menyen på reciveren.

er fornøyd med oppgraderingen til onkyo 808 (hadde onkyo 805 før)
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •