Nybegynner! Hjelp til receiver/forsterker valg.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nybegynner! Hjelp til receiver/forsterker valg.

Hallo, jeg er egentlig helt blank da det kommer til hifi.
    Jeg skal kjøpe mitt første hjemmekino/surround-anlegg.
    Jeg var på hifi-klubben idag og hørte på litt forskjellige høytalere. Jeg hørte for det meste på Dali, bl.a lektor 6, concept 6 og concept 8. Jeg syntes selv at concept 8 hørtes best ut,værtfall i mine ører(og det er det som teller). Kommer nok derfor også til og kjøpe disse. Med tiden skal jeg også kjøpe resten av anlegget (senter, bak, og sub) når lommeboka tillater det.:lol:

Men, det jeg egentlig spør om her:
    Hva slags forsterker trenger jeg til og drive dette? max budsjett til forsterker = 6000kr. Jeg ble anbelfalt NAD t747 av en på hifiklubben.

NAD T747 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

Noen andre forslag, eller vil denne duge? Jeg har kikket litt på Onkyo 708 også Komplett.no - Onkyo TX-NR708 hjemmekinoreceiver

Foreløpig skal dette bli brukt på rommet mitt som bare er 10m2 :P

Takker for alle svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Siden du velger å gå for de daliene ville nok jeg foret de med en Nad forsterker for å få mest ut av de. Har alldri vært borti Onkyo TX-NR708 så vet ike helt hva den greier å gi, så den var litt billigere også så er vel et valg du må ta selv. personlig ville jeg gått for nad. Sikkert noen inne her som har testet Onkyo TX-NR708 å kan svare bedre enn meg

DALI selv anbefaler at det brukes forsterkere som yter fra 40-160 watt på concept 8.. Naden er da mer enn god nok Jeg mener nad er en forrsterker man kan stole på at leverere sakene sine!

Syntes også 10 kvm var litt lite for slike ht`r igrunn, vil tro du kommer til å få litt problemer med å få nok luft rundt de for at det skal bli en fyldig å fin bass... men finnes hørselvern for å dempe det litt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neru
    Siden du velger å gå for de daliene ville nok jeg foret de med en Nad forsterker for å få mest ut av de. Har alldri vært borti Onkyo TX-NR708 så vet ike helt hva den greier å gi, så den var litt billigere også så er vel et valg du må ta selv. personlig ville jeg gått for nad. Sikkert noen inne her som har testet Onkyo TX-NR708 å kan svare bedre enn meg

DALI selv anbefaler at det brukes forsterkere som yter fra 40-160 watt på concept 8.. Naden er da mer enn god nok Jeg mener nad er en forrsterker man kan stole på at leverere sakene sine!

Syntes også 10 kvm var litt lite for slike ht`r igrunn, vil tro du kommer til å få litt problemer med å få nok luft rundt de for at det skal bli en fyldig å fin bass... men finnes hørselvern for å dempe det litt
    Takk for svar jeg vet 10kvm er lite, men må også tenke at jeg ikke bor hjemme for alltid Jeg har lest at NAD gir deg mye effekt for pengene, har veldig llyst til og gå for denne NAD 747.

Noen andre forslag, bare spytt ut!:-D

Newcomer svekro sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tyven1
    Takk for svar jeg vet 10kvm er lite, men må også tenke at jeg ikke bor hjemme for alltid Jeg har lest at NAD gir deg mye effekt for pengene, har veldig llyst til og gå for denne NAD 747.

Noen andre forslag, bare spytt ut!:-D
    Hei.
    Jeg syns personlig at du skal ta en titt på Denon sine forserkere. Dali og Denon passer godt sammen. Har selv IKON-7 og Denon AVR 3808A noe som lyder meget godt. Denon er etter min smak noe "rundere" i kantene enn NAD.
    Men som du skriver, det er du som skal trives med lyden, men ta som sagt en hørerunde med DALI.
    Mvh
    Svein

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svekro
    Hei.
    Jeg syns personlig at du skal ta en titt på Denon sine forserkere. Dali og Denon passer godt sammen. Har selv IKON-7 og Denon AVR 3808A noe som lyder meget godt. Denon er etter min smak noe "rundere" i kantene enn NAD.
    Men som du skriver, det er du som skal trives med lyden, men ta som sagt en hørerunde med DALI.
    Mvh
    Svein
    Takk for hjelpen Svein
    Denon fungerer nok sikkert det også Men er det noe sted jeg kan få tak i denon AVR 3808 ny? eller får man bare kjøpt den brukt ? Jeg fant den ikke på hfk sine hjemmeside:?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •