Yamaha RX-V667BL

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RX-V667BL

Noen som har noe å si om denne, på godt eller vondt? Fant ikke noe særlig omtale hverken på forumet eller andre norske nettsteder..... Kanskje ikke solgt så mye av den i Norge...

cozmo

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en, men den er bare såvidt testet og ikke satt skikkelig opp ennå. Er vel ikke så rart at den er lite omtalt her på berget ettersom RX-V767 finnes til samme prisen og Onkyo TX-SR608 ofte er så mye som 2K billigere. Utenlandske tester og forumomtale er det dog en god del av.

Ellers kan man vel ta 99% av det som skrives om RX-V767 til inntekt for 667 også (bortsett fra chassiset virker forskjellene å være marginale), og det samme gjelder A700 og A800 på utenlandske nettsider.

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av qwert
    Jeg har en, men den er bare såvidt testet og ikke satt skikkelig opp ennå. Er vel ikke så rart at den er lite omtalt her på berget ettersom RX-V767 finnes til samme prisen og Onkyo TX-SR608 ofte er så mye som 2K billigere. Utenlandske tester og forumomtale er det dog en god del av.

Ellers kan man vel ta 99% av det som skrives om RX-V767 til inntekt for 667 også (bortsett fra chassiset virker forskjellene å være marginale), og det samme gjelder A700 og A800 på utenlandske nettsider.
    Takk for svar!

Ser nemlig at Lefdal har åpningstilbud på denne til 2500. Vet ikke om det er noen god deal, men prisen er sikkert grei nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah. Det virker som en veldig god deal. Tror det skal godt gjøres å bli misfornøyd til den prisen.

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah. Det virker som en veldig god deal. Tror det skal godt gjøres å bli misfornøyd til den prisen.
    Hehe 8)

Har liksom fått det for meg oppi skallen at jeg skal ha Onkyo SR608, men Yamaha er sikkerht ålreit det også..

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha RX-V667 Review - AV receivers - CNET Reviews

kr 2495 for denne er et røverkjøp!

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis forskjellen på 667 og 767 er samme som på "gamle" 665 og 765 så er det stoooooooor forskjell på strømforsyningen. Tipper 767 har ca. 50% større strømforsyning.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Hvis forskjellen på 667 og 767 er samme som på "gamle" 665 og 765 så er det stoooooooor forskjell på strømforsyningen. Tipper 767 har ca. 50% større strømforsyning.
    Nei, den forskjellen er borte i år. Se denne oversikten, for eksempel. 665 og 765 var ganske forskjellig beist, mens 667 og 767 virker å være nesten identiske innvendig. I fjor delte 765 og 1065 plattform (665 delte med småbrødrene), mens i år deler 667 og 767.

Forskjeller så vidt jeg har kunnet finne ut:
    • 767 har en fjernkontroll som kan lære IR-koder.
    • 767 har 2 HDMI ut.
    • 767 har et annet (større) chassis.
    • 767 har et bedre terminaler for sone 2.
    • 767 har marginalt høyere spesifisert effekt.

Nå er ikke vektforskjellen på disse mer enn 700 gram, så når man tar hensyn til kabinettforskjellene er det nok litt begrenset hvor mye kraftigere 767 kan være på effektfronten i så måte. Kanskje 767 har litt bedre spesifiserte kondensatorer elns. slik at den får litt mer å gå på i toppen, men i praksis tipper jeg de er så godt som like.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, den forskjellen er borte i år. Se denne oversikten, for eksempel. 665 og 765 var ganske forskjellig beist, mens 667 og 767 virker å være nesten identiske innvendig. I fjor delte 765 og 1065 plattform (665 delte med småbrødrene), mens i år deler 667 og 767.

Forskjeller så vidt jeg har kunnet finne ut:
    • 767 har en fjernkontroll som kan lære IR-koder.
    • 767 har 2 HDMI ut.
    • 767 har et annet (større) chassis.
    • 767 har et bedre terminaler for sone 2.
    • 767 har marginalt høyere spesifisert effekt.

Nå er ikke vektforskjellen på disse mer enn 700 gram, så når man tar hensyn til kabinettforskjellene er det nok litt begrenset hvor mye kraftigere 767 kan være på effektfronten i så måte. Kanskje 767 har litt bedre spesifiserte kondensatorer elns. slik at den får litt mer å gå på i toppen, men i praksis tipper jeg de er så godt som like.
    Nooooooo! Whyyyyyyyyy!!! my 665's a pussy

Hvorfor kunne jeg ikke vente.... Hvorfor kunne jeg ikke spandere halvannet laken til.... Aaaaargh....

jaja. bruker den mest som pre uansett, og fjernkontrollen har lærefunksjon, og den har phonoinngang (665). 3D driter jeg i. Har et par briller på trynet fra før.

Genialt med lærefunksjon, styrer Hitachi LCD-TV, pioneer DVD, sharp Bluray, Sony og Denon CD, Grundig RiksTV (merkelapskaus)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •