Hvilken integrert forsterker skal jeg kjøpe? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 46 av 46
    Newcomer solfalk sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cambridge

Må bare hive meg på her.
    Har selv en dacmagic som jeg kjører på en Cambridge 840 A V.2 med XLR kabler.
    Er kjempefornøyd med lyden.
    Var først å lyttet på cambridge med B&W høyttalere på hifi klubben.
    Dette låt kjempefin.
    Kjører nå dette på et par Epos M22i Høyttalere.
    Du kan jo også kjøpe den billigste cd spilleren i Azur serien til ca 3200 kr for så å koble denne gjennom dacmagicen.
    Jeg er heller ikke så interessert i å spille høyt. Jeg synes det skal låte fint ved lavt volum, noe dette gjør. Fin fyldig og tørr bass og luftig i toppen.
    Jeg er vel også i utgangspunktet ute etter en så nøytral lyd som mulig, Der synes jeg cambridge er suverem.
    Lykke til med valget

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teddyh:
    Hvor vidt det blir aktuelt å kjøpe kjøpe XTZ eller noe annet kommer an på hvor fornøyd jeg blir med 685.

Hører det meste med unntak av svensktopper. Feks Man With No Name, Bizzare Contact, Astral Projection, Pantera, The Prodigy, Kraftwerk, Jarre, diverse synthpop men kanskje ikke det mest kommersielle. Det går mye i GOA-/PSY-trance, house, metal, spill-musikk og lydspor fra filmer i tillegg til at jeg ønsker grei lyd på PCen. Kan ikke si jeg har noe til overs for Logiterch-lyd på PCen, lyden blir alt for anstrengt og farget.

Det er ekstremt mye bruk av kompressor i musikken jeg liker, men det er en del spor som har noenlunde gode dynamikkforhold. Kan diskuteres hvor dyrt utstyr man trenger til denne musikken, men jeg synes det krever en del for å gjengi bassen på en god måte i tillegg til at musikken har mange lag som kan flyte sammen.

Noen musikkeksempler:
    YouTube - Man With No Name - Teleport \ 1996 г.
    YouTube - Bizzare Contact - 08. Spiral by
    YouTube - SFX - Reaching Out (Astral Projection) 1998
    YouTube - S.F.X. - We Are Controlling Transmission \ 1998 г.

Usikker om jeg skal kjøpe CD-spiller. Har noen CDer, men mye av det jeg hører på er nedlastbart som wav-filer for 10 dollar per album og da får man lastet ned mange album til prisen av en CD-spiller.

Solfalk:
    Hvordan opplever du releene i volumkontrollen? Har hørt enkelte beskrive det som plagsomt. Har hørt at den forsterkeren skal gi bra lyd til prisen og innfri på det meste bortsett fra å være superoppløst.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cambridge

Det er klikkelyd fra releet ja men dette er ingenting som plager meg i hvertfall. Tror vel dette er en vanesak.
    Jeg er meget imponert over lyden i forhold til pris.
    Hadde før en Dynamic precission for forsterker ca 15 år gammel og en myryad effekt forsterker ca 3 år gammel.
    Synes lyden fra Cambridgen er vesentlig bedre.
    Har også lyttet en del til anlegg som koster det dobbelte uten at jeg ble noe mere imponert over disse i forhold. bla.a Densen og elektrokompaniet.
    Vel så bra lyd i Cambridgen.
    Men anbefaler å koble den til dacen med XLR kabler. Det blir etter min mening mere dynamikk og oppløsning.
    Jeg er også meget fornøyd med nøytraliteten i lyden. Den "farger" ikke lyden.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Solfalk:

Takk for tilbakemelding.

Tror du at disse XLR-kablene duger? Nordost Red Dawn Signalkabel XLR | Soundgarden De er visst på tilbud.

840a v2 er fortsatt ikke på lager i sort.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror de skulle duge ja. ser ut som meget gode kabler

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har tatt sin tid, men nå har jeg endelig kjøpt forsterker. Det ble en Naim Nait XS II og med signalkabel og høyttalerkabler kom det på litt over 18k.

Vurderer etter hvert å kjøpe høyttalere fra Harbeth eller Spendor til ca 15k, men jeg skal prøve ut det jeg har først.

Vurderte lenge Cambridge 840a v2. Det hadde seg derimot slik at da den etter ca 4 måneder endelig kom inn i sort så ble det utsolgt før jeg fikk ut fingeren og så var det nye 3-4 måneder med venting. Den er lagervare nå, men jeg har da altså fått ut fingeren og gått for Naim noen uker før.

Forhåpentligvis blir jeg fornøyd med det valget jeg har tatt.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •