Hvilken integrert forsterker skal jeg kjøpe? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Newcomer Prat sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mill
    Har fremdeles lyst på NAIT XS, men det vil bli kostbart.
    Med Naim Nait XS + Naim CD5X + Naim FlatCap XS blir det 41700,- men da har man også god lyd i mange år.[/url]
    Etter min mening spiller mine dm685 vesentlig bedre på emotiva usp-1 og xpa-2, enn hva 805 matrix gjorde på cd5-nac202-nap200 naim komboen.
    Naim er frempå, og sammen med b&w blir det ekstremt artig i korte perioder, men dessverre synes jeg det ble slitsomt i lengden.

Dagens kombo, er behagelig i langedrag, samtidig som rytmen, dynamikken og rockefoten absolutt er tilstede når en drar på...
    Jeg vil fraråde deg naimstigen, dersom du ikke har mulighet til å prøvelytte, eller ønsker å kjøpe brukt. Risikoen for tap av store summer blir for stor dersom du synes det blir slitsomt.

Når det er sagt, ser jeg at flere lovpriser komboen xs og dm685, men det hele handler om dine preferanser og ikke andres.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Har du vurdert Anthem I225?
    Nei, men jeg har sett på den nå. Virker som det er en kraftig forsterker av god kvalitet og pen å se på. Mye for pengene om prisen er 13 lapper.

Prat:
    Jeg skal ta en titt på emotiva usp-1 og xpa-2.
    Takk for at du poengterer risikoen. Dersom jeg går for naim kommer jeg til å starte med kun på NAIT XS og ikke et fult oppsett. De 15 lappene er ingen krise.
    Skjønner det med lytting, men det blir kostbart å dra til 3-4 steder og lytte i forhold til de 15k jeg skal ut med i første omgang.
    Lyd er ikke nødvendigvis noe jeg liker første gangen, men det vokser på meg over tid. Kan høre om det er noe jeg absolutt må styre unna, men ikke nødvendigvis hva jeg vil like best på sikt.
    Synes også at det er positivt at naim lages i UK og ikke er et slik desgined in UK, manufactured in China produkt. Liker også den lave profilen på boksene og hvis det er nok lyd i de til at det er verd 15k så ser jeg ikke problemet. Har fått anbefalt mange fine forsterkere, men jeg vet ikke om jeg trenger forsterker på 150-200W når jeg kommer til å bruke 10-20. Kanskje Vincent 236 som har klasse A drift opp til 10W. Hvis det er god lyd i NAIT XS så er 60W mer enn nok til min bruk.

Jeg forventer ikke å greie å velge optimalt, men jeg håper å velge noe som gjør meg tilstrekkelig fornøyd.
    Takk til de som har kommet med forslag. Hadde aldri sjekket Vincent, Anthem osv hvis ikke. Synes det er gode alternativer og det blir vanskelig å velge.
    Jeg så nok merkene da jeg tok et sveip innom diverse butikksider på nettet, men jeg vurderte de ikke.

Det frister å teste Shengya A10CS dersom det går an å få den så rimelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen ER 13 lapper! Satt ned fra 16.500,-

Den låter rent, tight og kontrollert. Godt med krefter. Ikke superoppløst, men det er det ingenting i denne klassen som er.

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av Arcam FMJ A38 Stereoforsterker - Lyd og Bilde hva med denne?? arcam synes jeg passer bra med b&w, også er den satt ned til 13000 nå tror jeg.. Er hifiklubben som fører arcam nå..

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    budsjettet gått opp ? :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fortsatt tenkt å bruke inntil 15 lapper på forsterker, selv om jeg kunne brukt noe mer. Kan hende at det kan bli en tilhørende CD-spiller og andre høyttalere etter hvert, men det blir isåfall over nyttår.

Forsterkere jeg vurderer.

01: NAIT XS
    02: Vincent SC-236MK / Shengya A10CS
    03: Anthem I225
    04: CAMBRIDGE 840A v2
    05: CAMBRIDGE 740A
    06: XTZ Class A100 D3

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå finnes det utrolig masse artig der ut du kan få kjøpt for 15 lapper. Selv har jeg en T.A.C Dream -34 forsterker som jer er kjempe fornøyd med.
    T.A.C 34 DREAM

Cambridge og B&W synes jeg selv låter veldig bra. Meget pene forsterkere også. Ville da gått for 840 da B&W 685 og de XTZ høytalerene du snakker om krever sykt mye. Merket vertfall selv når jeg hadde Nad C372 på min B&W 685, følte jeg den var akkuratt krafitg nok. Watt er selvsagt ikke alt. Den nye rør forsterkeren gir bare 2x40W.

Ett annet alternativ er Rotel forforsterker og Rotel Effektforsterker. DA ender du vel opp på ca 15000kr. Eventuelt Abrahamsen sine produkter?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mill
    ....

Det hadde vært fordelaktig å få lyttet til utstyret, men det er ikke så lett når man ikke lenger har bil og bor på en holme av en småby på nordvestlandet. Må vel ca 60 mil for å få demo på NAIM.
    ....
    Er en av de store ulempene med å bo "avsides". Ikke greit når bare Elkjøp og Expert er de alternativene en har å velge i ...

Jeg har bare et generelt tips å komme med. Selv om du nødvendigvis ikke har tenkt å bruke mye effekt kan det være greit å ha litt å gå på. Headroom er en bra ting, det skal mye til å få for mye effekt.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med noe norsk elektronikk... ;-) H eller D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    D?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å sjekke ut denne? kjenner den ikke selv men tror den har fått mye god omtale.
    Sugden A21SE

Nyprisen er vel rundt 30k tror eg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger en Bladelius Thor MKII på brukten på hifisentralen til 14k. Nypris er ca 25k:
    Bladelius Thor MKII og Freja MKII selges

Kraftig og oppløst på samme tid. 1800W trafo og yter 165w*2 meget konservativt oppgitt. Den kan drive det meste slik at man kan leve med den lenge selv med dyrere og mer tungdrevne høyttalere.
    Denne ble kåret til årets forstereker i lyd og bilde:
    Bladelius Bladelius Thor II - Lyd og Bilde

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    D?
    D for Doxa

Active armaniak sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oldetek
    Hva med å sjekke ut denne? kjenner den ikke selv men tror den har fått mye god omtale.
    Sugden A21SE

Nyprisen er vel rundt 30k tror eg.
    Dette er en fantastisk forsterker! Har ikke hørt den på BW.. Men magefølelsen sier at denne er riktig for deg...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk.

Blir vanskelig å bestemme seg etter så mange gode forslag.

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norsk hifi center har 30% rabatt på sugden for tiden...

Vil også slå et slag for naim, og det er slett ikke sikkert at du trenger å gå helt opp på xs nivå. Naiten er en helt utrolig morsom og kraftig forsterker til en meget god pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sugden A21SE er høyst interessant mied sin klasse A drift, men jeg tror den er litt utenfor min prisklasse selv med rabatt. Det blir nokså kostbart med tilhørende CD-spiller.

Tror de mest aktuelle for meg er:
    NAIT XS
    Har hørt mye positivt den, spesielt om forforsterkningen. Som en bonus ser den pent ut med sin lave profil og fargekombinasjon.

CAMBRIDGE 840A v2
    Med CD-spiller så er det snakk om 17000 og effekttrinnet kan kobles til pre out på en surroundreceiver. Ikke nødvendigvis det beste alternativet, men ser ut til å gi en del for prisen.

Må se nermere på Vincent SC-236MK og Anthem I225 før jeg bestemmer meg. Kan desverre ikke kjøpe alle 4.

Frister å bestille Shengya A10CS fra USA pga lav pris, men å handle fra utlandet kan være litt strevsomt.

Fant et pakketilbud:
    Marantz Range System 7003

Det er en del sider som har mangelfull pris- og produktinformasjon slik at det blir vanskelig å vurdere om produktene er aktuelle.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå koster Hegel H200 15k på soundgarden, sånn btw. Vet ikke hvordan de høres ut sammen med de høyttalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt noen forespørsler til diverse forhandlere.

Naim XS-II kan leveres fortløpende med Nac A5 kabler. (Naim amplifiers do not have inductors in the output, we prefer to use the speaker cable to provide the correct inductance and capacitance.)

Cambridge 840A v2 i sort kan ikke leveres før i slutten av November.

Slik jeg ser det så er Nait XS den mest aktuelle, men jeg kommer til å bruke noen uker på å bestemme meg isteden for å forhaste meg. Står igrunnen mellom XS eller om jeg skal gå for klasse A hybrid/rørforsterker. Kanskje jeg tilmed bør vurderere Nait 5i til en rimeligere penge siden lyden antageligvis blir bra nok, CD-spilleren er rimeligere og det ikke eksisterer fristende oppgraderingsmuligheter. Omtrent halvparten så mange komponenter i boksen sammenlignet med XS.

Er usikker på 840A v2 og vurderer å få den demonstrert. Den kan være aktuell siden den sies å ha lav forvrenging på lavt volum, men jeg er skeptisk.
    Har en følelse av at HFK selger en del oppskrytte og overprisede produkter. Det virker som det jevnt over finnes bedre alternativer til hele deres sortiment.

"At the core of the 840A’s strength is a patent pending, Class XD (crossover displacement) technology which has been subtly revised following continuing post-launch development and critical evaluation. This unique design gives pure Class A operation at low levels, moving smoothly into an enhanced version of Class B at higher levels. This system should not be confused with Class AB, which inherently generates greater distortion at high levels than a pure Class B design. XD technology feeds a controlled current into the output stage actively displacing the crossover point in a new way so that the usual Class B crossover point no longer occurs at zero volume - the worst possible position in terms of distortion – but at a significant output level. The result is a smooth and linear transition between the two modes of operation, which differs significantly from the abrupt, gain transition of a Class AB amplifier."

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det er sansynlig at du kommer til å bytte til XTZ høyttalere, så kan eg bekrefte at de låter riktig så flott sammen med Vincent SV-226 og rørforsterker av typen Music Angel KT88. Har selv benyttet (KT88 koblet opp nå) begge de 2 forsterkere på mine XTZ og er veldig fornøyd med lyden. Type musikk du lytter til ? Vil spesiellt nevne at b.l.a stemmer og innstrumenter som gitar, saxofon o.l låter veldig veldig bra, med de forsterkere på XTZ.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •