Lyd på tv via HDMI på rx-v1067?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Hades sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd på tv via HDMI på rx-v1067?

Hei

Jeg har en 50G20E Tv en canal Digital HD tuner og en Yamaha rx-v1057 receiver. Jeg ønsker å bruke HDMI switchen i receiveren. Dvs jeg har koblet tv til receiver med HDMI til HDMI out 1. Tuner er koblet til HDMI inn 1.

Jeg får bilde på skjermen men ikke lyd. Vil jeg trenge en optisk kabel i tillegg eller er det mulig å få lyden fra tv'n på tv'n uten noe ekstra?

Lurer også på om HDMI switchen i receiveren og "autosence" slik at den bytter automatisk når jeg slår på en ny enhet. Så langt ser det ikke ut til at den har det, men det kan hende jeg må skru på noe? Tidlige brukte jeg en standalone HDMI switch som hadde denne funksjonen.

Jeg har også en PS3 og en Tvix HD media spiller. Vil jeg i så fall måtte ha en optisk kabel til hver av disse, eller er det mulig å få lyden bare via HDMI?

Hades

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Under HDMI i menyen: Audio Output Specifies whether or not audio signal is output through this unit and a TV connected via the HDMI OUT jack.

Newcomer Hades sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Takk for det. Har tatt meg tid til å lese litt i manualen samt gå igjennom det som fins av settings, så fant det selv til slutt

Syns det var forholdsvis mye default settings som måtte endres for meg. Nå fungerer i alle fall alt glimrende. :storfornøyd:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •