Hegel H100 eller Marantz PM-15 S2 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hegel H100 eller Marantz PM-15 S2 ?

Jeg vil oppgradere i anlegget mitt, og gå over fra surroundreceiver til ren stereoforsterker, siden jeg nesten aldri bruker surroundlyd, og jeg lytter mye til musikk.
    Jeg lytter mest til rock/hardrock/metal, og ellers så vil TV- og filmlyden gå via forsterkeren.
    Høyttalerne er Bowers & Wilkins DM683.

De to heteste kandidatene mine nå er Hegel H100 og Marantz PM-15 S2. Begge koster rundt 15-16000,- for tiden.
    Her er linker til disse 2: HEGEL

Marantz Europe

Jeg har mest lyst på en Hegel, men den har èn stor ulempe for meg, og det er at den mangler hodetelefonutgang. Dette har Marantz.
    Men på Hegel er det en rec-out linjeutgang. Kan denne brukes til f.eks. en hodetlf.-forsterker?
    Og jeg må kunne justere lydnivået i hodetlf. med fjernkontroll.

Jeg tar gjerne imot innspill på hva andre mener om disse 2 kandidatene, og evt. hvordan jeg kan bruke hodetlf. på Hegel.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,227
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Med mine ører og erfaring med b&w som er en stund siden, så ville jeg ha valgt marantz om du ønsker å gå for noe alle har hørt om. Det finnes langt bedre matcher og spes om du kan handle brukt.

Hegel er helt ærlig og rett fram, kan bli slitsomt på rock og metall, men du får god kontroll på basselementene.

Marantz er litt mørkere tunet, har hatt pm11s1, meget god på akkustisk musikk, men magler kontrollen som du får fra Hegel.

Jeg hadde inne h200 og pm11s1 til demo før jeg enda opp med noe helt annet.

Begge er gode forsterkere, men kanskje du burde ta med primare i21 om det er soungarden du skal handle på.

Lyden avhenger mye på smak, behag og hvordan rommet oppfører seg.

Lykke til..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •