Hjelp en newbie

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp en newbie

Har en tråd på et annet forum her Kanskje noen her har lyst til å sjekke den ut og komme med innspill.

edit:
    Vel, så har jeg bestemt meg... nå skal det investeres i bra hjemmekinoanlegg.
    Har kjøpt DVD spiller pioneer DV575A etter hjelp fra forumet her. Neste steg er receiver/forsterker. Har ikke så mye peil så det første jeg lurer på er: Hva er egentlig forskjellen på receiver og fosterker?? Har ikke så mye penger så jeg tenkte et sted mellom 5000-9000. Har tenkt å kjøpe høytalere senere. TV'en er en simpel 29".
    Anlegget skal brukes både til TV titting, høre musikk og ikke minst PS2.
    Så tenkte jeg at jeg skulle koble til PC'en, har en god del mp3....

Nå vet alle hva jeg skal bruke anlegget til.
    Jeg (og min bedre halvdel) er ikke sånn filmfanatikere som har en gedigen samling DVD'er. Da spiller vi heller Playstation

Er ute etter en receiver jeg kan være fornøyd med et par år fremover. Jeg hadde nemlig håpet at vi en gang i fremtiden fikk råd til å kjøpe projektor eller plasma og da vil jeg ha alt annet utstyr klart, og selvfølgelig at utstyret er godt nok.
    Kan noen komme med anbefalinger?

På forhånd takk

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror yamaha rxv-750 som blir nevnt i den andre tråden er et bra valg. 650'en er vel nesten identisk, og litt billigere. Skulle jeg kjøpt ny receiver nå, ville jeg valgt en av disse to.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger innlegget ditt her, enklere å få svar da :wink:
    Vel, så har jeg bestemt meg... nå skal det investeres i bra hjemmekinoanlegg.
    Har kjøpt DVD spiller pioneer DV575A etter hjelp fra forumet her. Neste steg er receiver/forsterker. Har ikke så mye peil så det første jeg lurer på er: Hva er egentlig forskjellen på receiver og fosterker?? Har ikke så mye penger så jeg tenkte et sted mellom 5000-9000. Har tenkt å kjøpe høytalere senere. TV'en er en simpel 29".
    Kan noen komme med anbefalinger?

Forhånd takk

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke mye hjelp å få på hjemmekino siden nei 8)

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hjelp en newbie

Sitat Opprinnelig postet av ninatech
    Hva er egentlig forskjellen på receiver og forsterker??
    En surroundreceiver har innebygget radio. En surroundforsterker har ikke innebygget radio. Men det slurves mye med begrepene. Det meste som tilbys til under 10000 kroner er surroundreceivere.
    Har ikke så mye penger så jeg tenkte et sted mellom 5000-9000. Har tenkt å kjøpe høytalere senere. TV'en er en simpel 29".
    Hvis du ikke har høyttalere, så er det heller ingen vits med surroundreceiver. Spar pengene til du får råd til begge deler. I mellomtiden bruker du TV-lyden. (Du får ingen lyd ut av en receiver uten høyttalere). :roll:

Mitt råd til deg: Vent med å kjøpe noe som helst til du/dere har råd til BÅDE receiver og høyttalere i den kvalitetsklassen du har lyst på. Det er ikke noe vits i å kjøpe en surroundreceiver i dag som er utgått som modell den dagen du skal ta den i bruk. Dessuten er det lettere å forhandle pris desto mer du kjøper hos en forhandler.

Etterpå kan du begynne å spare opp til plasma/projektor.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hjelp en newbie

Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Hva er egentlig forskjellen på receiver og forsterker??
    En surroundreceiver har innebygget radio. En surroundforsterker har ikke innebygget radio. Men det slurves mye med begrepene. Det meste som tilbys til under 10000 kroner er surroundreceivere.
    Har ikke så mye penger så jeg tenkte et sted mellom 5000-9000. Har tenkt å kjøpe høytalere senere. TV'en er en simpel 29".
    Hvis du ikke har høyttalere, så er det heller ingen vits med surroundreceiver. Spar pengene til du får råd til begge deler. I mellomtiden bruker du TV-lyden. (Du får ingen lyd ut av en receiver uten høyttalere). :roll:

Mitt råd til deg: Vent med å kjøpe noe som helst til du/dere har råd til BÅDE receiver og høyttalere i den kvalitetsklassen du har lyst på. Det er ikke noe vits i å kjøpe en surroundreceiver i dag som er utgått som modell den dagen du skal ta den i bruk. Dessuten er det lettere å forhandle pris desto mer du kjøper hos en forhandler.

Etterpå kan du begynne å spare opp til plasma/projektor.
    Enig med roffe, men hvis du er skal ha deg ny reciver allikevel ville jeg sett på Marantz SR 5400 OSE som har en veiledene pris på ca. 8 000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg bør kanksje vente til jeg får råd til begge deler. Kjøpte et sånt billig surroundsett for ei stund siden. Tenkte jeg skulle bruke disse til jeg fikk råd til noe skikkelig!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •