Fikk hentelapp, men forsterker borte når jeg skulle hente.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fikk hentelapp, men forsterker borte når jeg skulle hente.

Hei.

Kjøpte (og betalte) en onkyo 608 på Lefdal for noen uker siden. Fikk beskjed denne skulle komme på lager den 11.10.

Fikk for 3 dager siden (mandag 18.10) melding om henting.
    Kjørte bort (4 fuckings mil) og skulle hente denne i dag. Fikk så beskjed om at de ikke hadde denne inne, fordi den var solgt. Jeg kunne velge om jeg ville ha en rimeligere modell eller om jeg ville vente ytterligere 1mnd. (!!!!!!)

Hvilke krav har jeg her?? Er det urimelig å be om oppgradering?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel kun krav på heving av kjøp, eller å vente. Du har vel også krav på å få dekket dokumenterte utgifter du har hatt grunnet feilinformasjon om hentingen. Dvs kjøreutgifter.

Men ser man bort fra hva som kan kreves, og heller ser på hva som er god kundebehandling burde du få tilbudet om å få en erstatningsmodell (bedre enn hva du opprinnelig har kjøpt) til samme pris. Anbefaler at du kontakert kundesernteret til lefdal så bruker sånne ting å ordne seg. Bare så synd ingen fikset det for deg da du var i butikken.

Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av seini
    Hei.

Kjøpte (og betalte) en onkyo 608 på Lefdal for noen uker siden. Fikk beskjed denne skulle komme på lager den 11.10.

Fikk for 3 dager siden (mandag 18.10) melding om henting.
    Kjørte bort (4 fuckings mil) og skulle hente denne i dag. Fikk så beskjed om at de ikke hadde denne inne, fordi den var solgt. Jeg kunne velge om jeg ville ha en rimeligere modell eller om jeg ville vente ytterligere 1mnd. (!!!!!!)

Hvilke krav har jeg her?? Er det urimelig å be om oppgradering?
    Vet ikke om de har 30 dager åpent kjøp slik som Elkjøp, siden det er samme eier på toppen, men litt usikker. Isåfall kan du jo bare heve kjøpet. Da får du ivertfall pengene tilbake. Ville hørt med dem først og si at du ikke vil vente i 1 mnd og at du heller ikke vil ha en billigere modell. Hør hva de kan tilby. Og at du vil ha pengene igjen (derosm du har fårskuddsbetalt den).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som kan være lurt er å IKKE kontakte kundesevice men å ringe selskapet sentralt og be om å få snakke med personal sjefen eller noen i den duren. Har du fått eposten hans eller et direktenummer kan du lire av deg en lekse og bla spørre ham om hvor mye HANS fritid er verdt? Skriv/snakk seriøst/dannet og dette kan betale seg i kompensasjon. Har selv benytttet meg av dette opp mot IKEA og fått ny sofa 3 ganger(levert), gavekort(1500,-) og gratis montering av skap hjemme(levert), da det første skapet hadde en produksjonsfeil. Om ikke annet så er det jo moro...
    Kunderservice kan du bare glemme... Du må OPP i systemet.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde nok blåst meg litt opp her ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags barnehagementalitet er dette?

De fleste jeg har vært i kontakt med på kundeservice har vært vanlige personer som skjønner dette og som er villige til å komme med en løsning som er meget god. Om kundeservice ikke strekker til er det greit å gå videre, men å gå rett til adm dir for hver eneste fillesak?

Min erfaring er at de som går frem på en sakelig og ryddig måte får best hjelp.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sabre
    Hva slags barnehagementalitet er dette?

De fleste jeg har vært i kontakt med på kundeservice har vært vanlige personer som skjønner dette og som er villige til å komme med en løsning som er meget god. Om kundeservice ikke strekker til er det greit å gå videre, men å gå rett til adm dir for hver eneste fillesak?

Min erfaring er at de som går frem på en sakelig og ryddig måte får best hjelp.
    Det er strengt tatt ikke min erfaring med Lefdal. Jeg har også opplevd å kjøpe og betale en PC på Lefdal som de ikke hadde på lager. Den fantes på hovedlageret, og den kunne bestilles fra nettbutikken til samme pris pluss en drøy hundrings i porto. Betjeningen i butikken nektet plent å bestille opp en ekstra vare til meg, og det var utenkelig å gi meg en bedre vare til samme pris (men de kunne gjerne gi meg en dårligere PC til samme pris). Det eneste reelle alternativet de ville tilby, selv etter å ha ringt opp sjefen, var å gi meg pengene tilbake. Dette har de selvfølgelig ikke lov til. Det er bare kunden som kan kreve å få hevet kjøpet, men dette så ikke ut til å plage dem nevneverdig.

Jeg endte opp med å akseptere å få tilbake pengene, og bestilte varen på nytt fra nettbutikken. I praksis var det jo bare portoen jeg egentlig kranglet om, så jeg ga rett og slett opp etter en drøy halvtimes krangling. Hadde nettbutikken vært utsolgt, derimot, så ville jeg nok holdt ut mye lengre, og jeg ville definitivt tatt det videre til butikksjef og videre opp i kjeden, samt evt. forbrukerrådet.

(På toppen av det hele, ble PCen nettbutikken sendte borte i posten. Deretter var de tydeligvis utsolgt, uten at de ville innrømme det. I halvannen uke skulle PCen sendes "i morgen". De den til slutt kom, var den sendt fra Lefdal i Ålesund)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okei, dette er ett eksempel på smålighet i fra butikken og det jeg vil kalle slett kundebehandling. Dette ville jeg også gitt uttrykk for at jeg ikke var fornøyd med.

Men det jeg ikke støtter er de som skal snakke med sjefen med en gang de ikke får viljen sin. De har trossalt et kundesenter for at de nettopp skal løse blant andre slike saker. Gi de i det minste en sjans til å gjøre jobben sin. Skulle de ikke strekke til bør du ta saken videre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Barnehagementalitet jaha men hvis du har prøvd deg litt her i verden vil du fort finne ut at kundeservice som regel er en ugjennomtrengelig borg(for å beskytte folk høyere opp i systemet) med "det eneste jeg har lov til å gi er 10%" DET er barnehagementalitet. Stort selskap med slett kundebehandling og elendig service så fort du har gått til det skrittet å betale for varen. Hvor mange timer har ikke jeg ventet på diverse hentelager og reklamasjonsdesker. Hva er din fritid verdt?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er elendig kundebehandling!
    Du får si at hvis de ikke kan gi deg den til den prisen så får de spytte ut en 708 pronto som erstatning, eller så hever du kjøpet.

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Synes det er elendig kundebehandling!
    Du får si at hvis de ikke kan gi deg den til den prisen så får de spytte ut en 708 pronto som erstatning, eller så hever du kjøpet.
    Dette må vel være det eneste riktige vel, elendig kundebehandling ja...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe av problemet er at de i butikken ikke tør, eller ikke har lov til å ordne opp til beste for kunden. Hadde en laptop på verksted i for lang tid og ikke engang sjefen på Expert'en her på Oppdal turde/fikk lov til å heve kjøpet. Han måtte få det godkjent fra sentralt hold. Det er for dårlig. Jeg kan ikke jobbe på en slik plass for jeg hadde gjort mitt beste for at kunden skulle bli fornøyd. Hadde vel fått sparken første dagen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ingen som er uenige at dette er dårlig kundebehandling. Jeg også synes at butikken i dette tilfellet burde gitt et tilbud om erstattningsmodell, eller på en eller annen måte kompensert for både feilinformasjon ihht både levering/henting. Og hadde det vært noe tak i selgeren hadde han fikset det der å da.

De jeg protesterer litt mot er de som forlanger å snakke med øverste myndighet med en gang. Jeg har opplevd noe av det samme en gang tidligere, men etter å ha snakket med kundeservice over tlf fikk jeg et gavekort som jeg syntes var god nok kompensasjon. Jeg har tidliger kun hatt positive opplevelser med denne butikken, og hadde ingen problemer med å svi av gavekortet. En billig fiks for butikken, og en grei løsning for meg.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når en kjede ikke klarer å levere for meg, så tar jeg pengene mine å går et annet sted...

Her kan du fint heve kjøpet (men du taper jo kjøreturen om du ikke rir forbrukerkjøptsloven fullt ut)...
    Hadde de villet hatt deg som kunde så hadde de ordnet opp i dette mens du var der...
    De vil ikke ha deg som kunde, du er ikke verdifull for dem....
    Ta pengene med deg til noen som tilfredstiller dine behov...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lefdal's selgere har mulighet til å gi deg lik vare eller en annen vare til samme pris, de har såpass tillitt til sine selgere så her bestemmer selgern selv hva han vil yte for kunden.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Lefdal's selgere har mulighet til å gi deg lik vare eller en annen vare til samme pris, de har såpass tillitt til sine selgere så her bestemmer selgern selv hva han vil yte for kunden.
    Lik eller bedre vare heter det vel, ikke lik eller lik?

En ting til , er det helt vanlig å betale slik som trådstarter har gjort, for en vare de ikke har på lager men må bestille...???

Om en kjede må bestille, så er det vel på deres regning, og man betaler når man får varen....???

Kan ikke huske jeg har betalt på denne måten noen gang selv...
    Og har fått bestillt opp ting og tang både på elkjøp, mekonomen, diverse byggevarer...
    Sist nå rockwool akustikkplatene, å ikke pokker om jeg hadde betalt noenting på forskudd før jeg fikk de...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Noe av problemet er at de i butikken ikke tør, eller ikke har lov til å ordne opp til beste for kunden. Hadde en laptop på verksted i for lang tid og ikke engang sjefen på Expert'en her på Oppdal turde/fikk lov til å heve kjøpet. Han måtte få det godkjent fra sentralt hold. Det er for dårlig. Jeg kan ikke jobbe på en slik plass for jeg hadde gjort mitt beste for at kunden skulle bli fornøyd. Hadde vel fått sparken første dagen.
    Enig!!
    Jeg har ett tungt rykte på meg for å være en serviceinstilt person, så ville fått angst hvis jeg skulle si nei... Enhver butikk burde ha en "service-first" policy som gjorde det mulig å ta en slik avgjørelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gidder du kan du få uttelling, men hvis du gjør som majoriteten av kundene får du smulene de tilbyr. Smulene får du uansett.. Opplyse selskapet om systemsvikt som de her helt klart utviser burde du strengt tatt hatt betalt for. Sånne konsulenter betaler de gjerne 1500 kr timen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •