Kjøp av forsterker / reciver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av forsterker / reciver

Hei,

Jeg har et hjemmekinoanlegg fra Samsung, men reciveren gikk til ******* her for en tid tilbake. Tenker da å kjøpe en forsterker / reciver så jeg ihvertfall får brukt høytalerne.

Men da jeg snakket med en av selgerne på expert sa han at det ikke var noen hensikt å kjøpe det. Det fordi hvis høytalerne mine har en impedans på 3 ohm (noe de selvfølgelig har) så støttet ikke dagens forsterkere / recivere dette. Trengte visst minimum 6 ohm.

Er det bare å kvitte seg med de og heller kjøpe nytt anlegg, eller er det noe som kan gjøres.

EnqeN

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare pisspreik. Nå er ikke 3ohm i utgangspunktet så veldig gunstig for de billigste receiverene, men med mindre høyttalerne er noen store beist og du har planlagt å spille veldig høyt så går det nok greit. Og hvis du uansett vurderer nytt komplett anlegg så kan du jo begynne med receiveren og så prøver du med de høyttalerne du har. Det værste som skjer er at receiveren ikke takler de og slår seg av. Gjør den det er det bare å handle høyttalere også. Det eneste jeg kan se for meg kan bli trøblete er om sub'en ikke har innebygget forsterker, men det finner du nok ut av.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Gurba :-D
    Anlegget er på totalt 1000w, husker ikke helt navnet på det. Står lagret et annet sted enn hjemme. Så det går ikke utover reciveren annet enn at den skrur seg av ?

økonomien er ikke den beste om dagen så vet ikke helt når jeg får kjøpt høytalersett hvis det ikke fungerer med reciveren. Men er det noe spesielt jeg bør se etter på høytalerene og sub annent enn at de har 6 ohm impedans.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •