Behov for equalizer på forsterker? Et minieksperiment - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 155
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ToneLoc
    OK, bare la oss ta et tenkt eksempel da. Jeg har per nå en Parasound Halo P3 forforsterker og en Halo A21 effekt. La oss si at jeg selger P3 og kjøper meg en Yamaha Z7 receiver. Jeg kobler Halo A21 til denne og kjører justering/romkorreksjon. Mener du da at Z7 forringer lydkvaliteten så mye i forhold til hva P3 gjør, at jeg alt i alt vil tape lydmessig på denne endringen i oppsettet?
    Ja, men så har det kanskje også litt med musikksmak.
    Musikk som allerede har innlagt visse elementer av forvrengning (gitarer, synth ol) og mye makrodynamikk vil man ha lite igjen av slike oppgraderinger.

Lytter selv til endel metall, men også til jazz ol.
    Hadde en test av forsterkere og kabler på Soundgarden og er ikke i tvil om at akustiske instrumenter skjelner mere på anlegg enn det bla. rock, electronica gjør. Tror det har mye med at akustiske instrumenter har en masse egenklang, og at mye av Jazz generelt sett er mere mikrodynamisk enn makrodynamisk.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig sant. Det er greit nok hvis man kun liker metal eller kun liker Kari Bremnes-musikk; da kan man velge henholdsvis "rølp" eller "hifi". Vi som har en bred musikksmak må gå for noe midt imellom, populært kalt allround, og det er i det segmentet jeg leter etter høyttalere. Høyttalere som er tøffe på rock og annen populærmusikk, som er noenlunde tilgivende overfor dårlige innspillinger, og som ikke dummer seg ut på akustisk, jazz og klassisk hadde vært det ultimate.

Selv om det av og til frister med et anlegg som river ned huset med Sepultura, og ikke gjør så mye annet :-D
    Du ser altså etter slike høyttalere med tilhørende forsterkere :P
    Veier bare 400kg pr stk (rockport arrakis).

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med fare for at det blir krig i tråden:

1. Som du ser allerede er det ingen enighet om hvorvidt en reciever er en god pre eller ikke. Du får nesten eksperimentere litt selv, å høre på mange her inne er kanskje enda dummere enn å lese hi-fi magasiner.

Det finnes eksempler på de som mener begge deler. Jeg snakker minst mulig om mitt eget anlegg og mine preferanser. Jeg prøver faktisk å høre hva dine er og anbefale deg noe som jeg tror passer. Du har uttalt at du kunne tenke deg EQ funksjon lett tilgjengelig, at du er mer opptatt av riktig klangbalanse og bassgjengivelse enn mikrodetaljer. Som du sier er en av de høyttalerne du liker best Lektor 8, som på ingen måte er den mest detaljerte høyttaleren i verden.

2. En reciever har i de fleste tilfeller tonekontroller med bass og treble instilling i tilegg til alle andre EQ funksjoner. Ihvertfall har de jeg har hatt fra Onkyo det. Tror du skal få det meste du trenger i en reciever. Men grunnen til at jeg anbefaler deg en rimeligere en er fordi jeg mener du trenger effektforsterker ved siden av uansett! Derfor kan du heller legge mer penger i en fet effektforsterker du kan ha i mange år....

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trulte
    Du ser altså etter slike høyttalere med tilhørende forsterkere :P
    Veier bare 400kg pr stk (rockport arrakis).

Jeg glemte å nevne WAF

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Med fare for at det blir krig i tråden:

1. Som du ser allerede er det ingen enighet om hvorvidt en reciever er en god pre eller ikke. Du får nesten eksperimentere litt selv, å høre på mange her inne er kanskje enda dummere enn å lese hi-fi magasiner.

Det finnes eksempler på de som mener begge deler. Jeg snakker minst mulig om mitt eget anlegg og mine preferanser. Jeg prøver faktisk å høre hva dine er og anbefale deg noe som jeg tror passer. Du har uttalt at du kunne tenke deg EQ funksjon lett tilgjengelig, at du er mer opptatt av riktig klangbalanse og bassgjengivelse enn mikrodetaljer. Som du sier er en av de høyttalerne du liker best Lektor 8, som på ingen måte er den mest detaljerte høyttaleren i verden.

2. En reciever har i de fleste tilfeller tonekontroller med bass og treble instilling i tilegg til alle andre EQ funksjoner. Ihvertfall har de jeg har hatt fra Onkyo det. Tror du skal få det meste du trenger i en reciever. Men grunnen til at jeg anbefaler deg en rimeligere en er fordi jeg mener du trenger effektforsterker ved siden av uansett! Derfor kan du heller legge mer penger i en fet effektforsterker du kan ha i mange år....
    Ja, jeg er nok mer klangbalansetypen enn mikrodetaljertypen. Samtidig har jeg blitt litt glad i detaljene jeg får nå med CM9 og Parasound, så jeg har ikke lyst til å fucke det opp helt heller. Jeg har veldig sansen for Lektor 8, som gir en engasjerende og rocka lyd for 11000 kroner, og som i tillegg gjør en mer enn respektabel jobb på mye annen musikk. Likevel tror jeg at jeg kommer til å lete andre steder når jeg en dag skal kjøpe noe nytt. Jeg har nevnt noen alternativ tidligere i tråden.

Det bekymrer meg ikke så mye dersom en receiver til 25000 kroner ikke låter som en dedikert stereopre til 50000. Men det bekymrer meg hvis en dedikert stereopre til 10000 gruser en receiver til 25000. I så fall må jeg kanskje ta en tur til i tenkeboksen.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Som du ser allerede er det ingen enighet om hvorvidt en reciever er en god pre eller ikke. Du får nesten eksperimentere litt selv, å høre på mange her inne er kanskje enda dummere enn å lese hi-fi magasiner.
    Det er for så vidt greit at det er en viss uenighet; det vil det alltid være på et forum som dette. Men jeg finner det litt merkelig at man ikke kan bli enige om noe som helst. Mens noen mener at alle receivere er totalt fiasko på musikk, mener andre at receivere er like bra som stereoforsterkere. Det er ikke så lett å vite hva man skal tro, og det er ikke hver dag man har mulighet til å foreta en god sammenligning.

Jeg hadde håpet at kvalitetsreceiverne skulle gjøre en god jobb på musikk, ellers faller litt av poenget bort...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du tenkt å bruke en receiver/prosessor/pre som DA Converter, er den absolutt viktig. Lyden blir ikke bedre enn det svakeste leddet...

Skal du gå for stereo, bør du gå for en stereo pre, du får mye mer for pengene.

Hvis du vil ha god lyd og færrest mulig duppeditter i stua (WAF!), bør du ta en titt på McIntosh MA7000. Denne spiller utrolig bra og mener og jeg har sett den på brukten et par ganger.

MA7000, et par greie høyttalere og et par subber som kan slås av og på etter behov, så bør du ha noe som spiller bra på stort sett alt. Blir musikken for lys og gnålete, er det bare å guffe på med subbene

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er for så vidt greit at det er en viss uenighet; det vil det alltid være på et forum som dette. Men jeg finner det litt merkelig at man ikke kan bli enige om noe som helst.
    1. "Everybody's an expert..."
    2. Det meste er relativt. Spesielt hva som er bra lyd. Det har du erfart selv.
    3. Fryktelig mange sterke og bastante meninger der ute. Er det en ting mitt yrke har lært meg så er det at en god og systematisk "evidence based" studie er bedre enn 100 ekspertuttalelser. Se pkt. 1 igjen...

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er for så vidt greit at det er en viss uenighet; det vil det alltid være på et forum som dette. Men jeg finner det litt merkelig at man ikke kan bli enige om noe som helst. Mens noen mener at alle receivere er totalt fiasko på musikk, mener andre at receivere er like bra som stereoforsterkere. Det er ikke så lett å vite hva man skal tro, og det er ikke hver dag man har mulighet til å foreta en god sammenligning.

Jeg hadde håpet at kvalitetsreceiverne skulle gjøre en god jobb på musikk, ellers faller litt av poenget bort...
    Ja det er masse meninger rundt dette,men mine mening er at det henger igjen en del fordommer ang dette med å bruke en surround forsterker til musikk!
    Dagens receivere i den prisklassen du sikter til vil jeg si gjør en rimelig bra jobb også! Og det bittelille du taper på lydkvalitet,tar man igjen så det monner på fleksibilitet - både med tanke på tilkoblingsmuligheter,og romkorreksjon og EQ!
    Kjøpte selv en Abrahamsen V 2.0 for å prøve som ren stereoforsterker til musikk,og som ren effekt til frontene ved filmbruk!
    Koblet den opp til squeezeboxen via en Beresford 7510 dac på den ene inngangen,og hadde den koblet til reciever som effekt på HT-bypass inngangen!
    Dermed kunne jeg A/B sammenligne forforsterkerdelene i både Pio LX 82,og Abrahamsen V 2.0!
    Og forskjellene var minimale i "pure direct",mens med RK til Pio innkoblet,så var det den desidert beste lyden her i mitt oppsett!
    Lydbildet ble både høyere og bredere,og med mer "trøkk" med RK innkoblet!
    Dette kan nok forklares noe med at jeg dessverre ikke har mulighet for optimal høytalerplassering,med den ene fronten altfor mye inni et hjørne - men sånn er det jo gjerne i en stue,der det er mye som få plass,og mange som skal ha et ord med i laget

Og eneste forkjellen mellom å bruke Abe som ren effekt,i forhold til kun LX 82,var at den hadde litt mer skyv i bassen med frontene "large" - med fronter til "small",og sub innekoblet,så faller jo den forskjellen egentlig bort!

Så enden på visa var den nå står biampet med Abe på bassen,og Pio på mellomtone og diskant!

Og skulle jeg kvittet meg med noe her,så hadde garantert Abrahamsen gått ut døra lenge før Pioneeren for å si det på den måten!

Kjøp en skikkelig Pio el Yamaha på Elkjøp med 30 dagers returett ,og bruk Parasounden din som effekt på frontene - det er mitt råd!
    Og en skikkelig sub i tillegg,så vil jeg tro du er mål
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Ja det er masse meninger rundt dette,men mine mening er at det henger igjen en del fordommer ang dette med å bruke en surround forsterker til musikk!
    Har ikke dømt løsningen nord og ned, bare ikke regner den som optimal til min bruk
    Sånn jeg ser det så er det bra til sin bruk.
    Men, som jeg sier: Man skal ikke heller påstå at det.
    1. er optimalt
    2. den eneste veien til god lyd.

Skal man gå for en romkorreksjonsløsning i stereo, så får man heller legge øynene på Harman/Kardon's 990 eller noen av Lyngdorf's?

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1. Har du tenkt å bruke en receiver/prosessor/pre som DA Converter, er den absolutt viktig. Lyden blir ikke bedre enn det svakeste leddet...

2. Skal du gå for stereo, bør du gå for en stereo pre, du får mye mer for pengene.

3. Hvis du vil ha god lyd og færrest mulig duppeditter i stua (WAF!), bør du ta en titt på McIntosh MA7000. Denne spiller utrolig bra og mener og jeg har sett den på brukten et par ganger.
    Yo!

1. Det med DAC er noe jeg har tenkt på. I utgangspunktet hadde jeg jo planer om å skaffe en god DAC som jeg skal koble PC, Squeezebox og CD-spiller til. Men blir poenget borte? Vil ikke receiveren evne å omsette DAC'ens gull til noe mer enn gråstein? Eller er det verdt å ha en god DAC selv om man har receiver?

2. Det er denne løsningen jeg har i dag, altså ren stereo. Men jeg vil ha TV og blu ray koblet til, og det frister litt å ha muligheten til å bygge ut med en senter og kanskje to bakhøyttalere på sikt. Dermed virker en receiver spennende, men bare hvis det ikke forringer stereolyden merkbart. Det er derfor jeg så gjerne skulle visst hvor mye dårligere lyden blir med receiver enn med stereopre.

Jeg ser at både Yamaha og Pioneer, som er de to mest aktuelle merkene, får gode lydomtaler. Særlig Yamaha later til å ha min type lydsignatur i tillegg. Den bør kanskje ikke matches med en tilbakelent høyttaler som Vienna eller Sonus Faber?

Hvis jeg velger å gå for stereopre: vet noen om jeg kan få like god lyd ut av en blu ray-spiller hvis jeg kobler den til en inngang med vanlig RCA-kabel?

3. McIntosh MA7000 er en av forsterkerne jeg har tenkt mest på. Nå skal det sies at jeg er fornøyd med min Parasound Halo P3/A21-løsning som jeg har i dag, men Mc vil kanskje være en oppgradering? Den ser i hvert fall fortryllende ut, har rikelig med krefter for normale fronter, og den har disse berømmelige equaliserbåndene. Det eneste jeg finner litt synd med disse (5-bånds) er at de er låst til henholdsvis 30 hz og 150 hz i det nedre området. Skulle gjerne hatt et bånd imellom der. Dog har den et praktisk bånd på 10000 hz.

Ellers er det selvsagt praktisk å ha alt i én boks, men en del bokser blir det uansett. Med et godt AV-møbel vil det ikke se så galt ut, heller kult etter min smak. Vurderer å sette en møbelsnekker på oppdraget med tiden. Forhørte meg på mail, og det vil visst eventuelt komme på 6-7 tusen spenn. Men nå er jo HEF (Husband Extacy Factor) noe annet enn WAF da...

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    1. Dagens receivere i den prisklassen du sikter til vil jeg si gjør en rimelig bra jobb også! Og det bittelille du taper på lydkvalitet,tar man igjen så det monner på fleksibilitet - både med tanke på tilkoblingsmuligheter,og romkorreksjon og EQ!

2. Koblet den opp til squeezeboxen via en Beresford 7510 dac på den ene inngangen,og hadde den koblet til reciever som effekt på HT-bypass inngangen!

3. Og forskjellene var minimale i "pure direct",mens med RK til Pio innkoblet,så var det den desidert beste lyden her i mitt oppsett! Lydbildet ble både høyere og bredere,og med mer "trøkk" med RK innkoblet!

4. Dette kan nok forklares noe med at jeg dessverre ikke har mulighet for optimal høytalerplassering,med den ene fronten altfor mye inni et hjørne - men sånn er det jo gjerne i en stue,der det er mye som få plass,og mange som skal ha et ord med i laget

5. Så enden på visa var den nå står biampet med Abe på bassen,og Pio på mellomtone og diskant!

6. Kjøp en skikkelig Pio el Yamaha på Elkjøp med 30 dagers returett ,og bruk Parasounden din som effekt på frontene - det er mitt råd!
    Takk for fint svar.

1. Ja, det er jo fleksibiliteten med tilkoblinger og romkorreksjon/EQ som er gulroten her, så spørsmålet blir hvor mye som vinnes og hva som tapes.

I beste fall kan det faktisk være en fordel å ikke ha et for detaljert/transparent lydbilde, da det fort favoriserer Kari Bremnes-lyd mens det låter mindre kult på haugevis av middelmådige innspillinger. Skulle gjerne hatt noe som låter bra på Maidens "Somewhere in time"-album og Metallicas "...and justice for all"-album, for å si det slik...

Hvis lydbildet blir grøtete og rart er det imidlertid noe annet, men så ille er det vel ikke hvis man spør deg i hvert fall.

2. Jeg kan jo spørre deg også: Er det verdt pengene å investere i en god DAC i 10-20 tusenkronersklassen når man har receiver, eller vil det bli det samme som å kaste perler for svin?

3. Interessant. Det er dette jeg hadde håpet på.

4. Jepp. Stuer er sjelden optimale, og jeg er temmelig sikker på at romkorreksjon hadde gjort seg der hvor mitt anlegg står nå. I fremtiden håper jeg å få et mer dedikert stereo-/kinorom som kan dempes og optimaliseres mer. Da vil behovet for korreksjon bli mindre, men kanskje fortsatt være en fordel?

Og integrasjon med sub vil uansett være viktig. Nå finnes det løsninger for subintegrering uten receiver, men likevel.

5. Personlig ville jeg vært litt skeptisk til å biampe med to helt forskjellige effekter, men det er kanskje en ubegrunnet skepsis? Det er klart at det ville blitt veldig mye kraft på den måten. Det går kanskje an å biampe eventuelle bakhøyttalere også da? Altså bruke to av receiverens høyttalerplugger til frontene (sammen med ekstern effekt), to til senter, og fire til bakhøyttalerne?

6. Enig. Smart med returrett, og på 30 dager rekker man å få testet ut om man blir fornøyd med lyden. Drawbacket er selvsagt at bruktmarkedet ryker.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Skal man gå for en romkorreksjonsløsning i stereo, så får man heller legge øynene på Harman/Kardon's 990 eller noen av Lyngdorf's?
    Det er avhengig av at man liker disse merkenes klang. Kjører disse utelukkende automatisk romkorreksjon, eller kan man etterjustere manuelt?

Det er igrunnen rart/synd at så få produsenter legger inn romkorreksjon i stereoforsterkere, men dette vil kanskje bli mer vanlig i fremtiden?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yo!

1. Det med DAC er noe jeg har tenkt på. I utgangspunktet hadde jeg jo planer om å skaffe en god DAC som jeg skal koble PC, Squeezebox og CD-spiller til. Men blir poenget borte? Vil ikke receiveren evne å omsette DAC'ens gull til noe mer enn gråstein? Eller er det verdt å ha en god DAC selv om man har receiver?

2. Det er denne løsningen jeg har i dag, altså ren stereo. Men jeg vil ha TV og blu ray koblet til, og det frister litt å ha muligheten til å bygge ut med en senter og kanskje to bakhøyttalere på sikt. Dermed virker en receiver spennende, men bare hvis det ikke forringer stereolyden merkbart. Det er derfor jeg så gjerne skulle visst hvor mye dårligere lyden blir med receiver enn med stereopre.

Jeg ser at både Yamaha og Pioneer, som er de to mest aktuelle merkene, får gode lydomtaler. Særlig Yamaha later til å ha min type lydsignatur i tillegg. Den bør kanskje ikke matches med en tilbakelent høyttaler som Vienna eller Sonus Faber?

Hvis jeg velger å gå for stereopre: vet noen om jeg kan få like god lyd ut av en blu ray-spiller hvis jeg kobler den til en inngang med vanlig RCA-kabel?

3. McIntosh MA7000 er en av forsterkerne jeg har tenkt mest på. Nå skal det sies at jeg er fornøyd med min Parasound Halo P3/A21-løsning som jeg har i dag, men Mc vil kanskje være en oppgradering? Den ser i hvert fall fortryllende ut, har rikelig med krefter for normale fronter, og den har disse berømmelige equaliserbåndene. Det eneste jeg finner litt synd med disse (5-bånds) er at de er låst til henholdsvis 30 hz og 150 hz i det nedre området. Skulle gjerne hatt et bånd imellom der. Dog har den et praktisk bånd på 10000 hz.

Ellers er det selvsagt praktisk å ha alt i én boks, men en del bokser blir det uansett. Med et godt AV-møbel vil det ikke se så galt ut, heller kult etter min smak. Vurderer å sette en møbelsnekker på oppdraget med tiden. Forhørte meg på mail, og det vil visst eventuelt komme på 6-7 tusen spenn. Men nå er jo HEF (Husband Extacy Factor) noe annet enn WAF da...
    Hvis du skal gå for en DAC i tillegg til receiveren, vil ikke receiveren gjøre mye nytte for seg, den vil da bare stå og se dum ut og sende signalet rett gjennom. Hvis du skal bruke romkalibreringen i den, vil det utarte seg litt annerledes. I så fall ville jeg hatt fokus på en prosessor/receiver med en god romkalibrering. Ingen av disse systemene er perfekte, men Audyssey har kommet ganske langt etter min mening.

Hvis du kobler til en blu-ray spiller gjennom rca-inngangen på pre-ampen, vil signalet bli konvertert av DACen i blu-ray spilleren. DACen i blu-ray spilleren vil altså være avgjørende for hvor god lyden blir.

Ser problemet ditt med EQen på MA7000, den er litt enkel. Lyden i ampen er dog så bra at hadde jeg ikke tenkt så mye på det :P

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er avhengig av at man liker disse merkenes klang. Kjører disse utelukkende automatisk romkorreksjon, eller kan man etterjustere manuelt?

Det er igrunnen rart/synd at så få produsenter legger inn romkorreksjon i stereoforsterkere, men dette vil kanskje bli mer vanlig i fremtiden?
    Skal ikke si noe med sikkerhet, men kan være at man ser det oftere og oftere fremover. stereoforsterkere med fleksible løsninger som romkorreksjon og muligens subutgang (Har ikke 990 det forresten??)

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbel.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal gå for en DAC i tillegg til receiveren, vil ikke receiveren gjøre mye nytte for seg, den vil da bare stå og se dum ut og sende signalet rett gjennom
    Ja, men det jeg lurer på er om receiveren vil forringe noe. Det hevdes jo fra en del at receiver gir dårligere lyd enn en vanlig pre, hvilket må bety at den omsetter kildematerialet på en dårligere måte enn hva en pre gjør. For hvis kilden/DAC-en bestemmer alt, og pre/receiver bare sender signalet rett igjennom helt uforandret, bør det vel være likegyldig om man har pre eller receiver?

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Skal ikke si noe med sikkerhet, men kan være at man ser det oftere og oftere fremover. stereoforsterkere med fleksible løsninger som romkorreksjon og muligens subutgang (Har ikke 990 det forresten??)
    Ja, det med manglende subutgang er også helt utrolig. Det samme synes jeg det er at hjemmekinoreceivere kommer med kun én subutgang.

Når det gjelder stereo må det være for å spare penger i produksjonen, hvilket jeg synes er en dårlig prioritering. Eller kan det være at hifi-korrektheten har gått til hodet på produsentene? At det er fy-fy med sub i et stereoanlegg? I så fall er det til å gråte av...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det med manglende subutgang er også helt utrolig. Det samme synes jeg det er at hjemmekinoreceivere kommer med kun én subutgang.

Når det gjelder stereo må det være for å spare penger i produksjonen, hvilket jeg synes er en dårlig prioritering. Eller kan det være at hifi-korrektheten har gått til hodet på produsentene? At det er fy-fy med sub i et stereoanlegg? I så fall er det til å gråte av...
    Vel,,, sub er utrolig morsomt i de riktige settingen og anbefaler faktisk foreldre som er på jakt etter ett stereoanlegg til podens rom å kjøpe først ett minianlegg med subutgang, for så supplere med sub senere. Gjorde det trikset på ei hififorretning der jeg fikk ett lite anlegg til å låte stooort. bare med å koble til en sub

Jeg vil vel kalle meg for en purist når det gjelder lyd, men det som fungerer for meg er det mulig ikke fungerer for andre. 990 har romkorreksjon i 2.2 hvilket vil si at den er utstyrt med stereo subutgang. Måtte sjekke

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som gjør lyden det... gjør lyden bedre. Dersom du trenger equalizer og greier å bruke den til å gi bedre lyd så bør ikke 10 ville hifi-nisser greie å overbevise deg om noe annet.

-k

Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •