Stereoforsterker til B&W 685 + Dacmagic? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis du har råd til 356, kjøper du den. 50 W går greit til en lettdrevet 2-veis høyttaler, men B&W er kjent for å være mer krevende.

Tidligere i tråden ble det nevnt en B&W-fyr som anbefalte Rotel. Det skyldes at B&W eier Rotel. Men for all del, Rotel er bra saker.

Rotel, NAD og Cambridge er gode "billigmerker", som gjerne har litt mer kraft (og ofte mer funksjonalitet) enn mer "eksklusive" forsterkere til samme eller litt høyere pris. En grunn til at NAD og Cambridge er relativt billige, er at de bare selges gjennom noen få butikkjeder, som får gunstige "storkjøpsavtaler" (Hi-Fi-klubben i Norge).

Når det gjelder mørk kontra lys klang, er det ikke sikkert at dette skyldes forsterkeren i seg selv. Mørk/"varm" klang kan rett og slett skyldes at en forsterker ikke har tilstrekkelig kontroll over høyttaleren; altså at forvrengningen blir høyere. Med en kraftigere forsterker blir forvrengningen mindre, og noen oppfatter da lyden som "lysere" eller sogar "kaldere".

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dalecooper
    Hei!

Hvilken forsterker valgte du? Kan du dele dine erfaringer ang valg av forsterker til B&W 685? Jeg sitter i akkurat samme posisjon som deg. Vurderer NAD 326 mot 356.
    Jeg sitter fortsatt på gjerdet, men blir mer og mer overbevist om at 326 burde lukes ut fra listen. Ser på en 352, som vel (forhåpentligvis) er tilnærmet like bra som en 355 eller 356.

EDIT: overnevnte er forersten noe jeg gjerne får input på -- hvor langt tilbake kan man gå, og er det tidl modeller som ikke burde vurderes? ser også på 572, da de nyeste blir alt for dyre.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Hvis du har råd til 356, kjøper du den. 50 W går greit til en lettdrevet 2-veis høyttaler, men B&W er kjent for å være mer krevende.
    Ja, jeg vurderer ikke lenger c326 fra NAD, kun c352 / c355 og oppover.

Men så kommer spørsmålet: Cambridge 640A er vel oppgitt til 75 watt eller noe, og er en del billigere enn NADs 355, som har 80 watt.

Vil ikke det bety at Cambridgen er tilstrekkelig? Hører folk si at den blir for spinkel til disse høyttalerne -- er det fordi de jukser med oppgitt watteffekt i forhold til NAD? Jeg vet at strømforsyning også betyr en del, men vet lite om dette.

Jeg takker forresten for andre forslag, men blir noe forvirret når jeg blir foreslått Rotel 04 / 05, hvor vi vel er nede på 40 watt?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carlings
    Ja, jeg vurderer ikke lenger c326 fra NAD, kun c352 / c355 og oppover.

Men så kommer spørsmålet: Cambridge 640A er vel oppgitt til 75 watt eller noe, og er en del billigere enn NADs 355, som har 80 watt.

Vil ikke det bety at Cambridgen er tilstrekkelig? Hører folk si at den blir for spinkel til disse høyttalerne -- er det fordi de jukser med oppgitt watteffekt i forhold til NAD? Jeg vet at strømforsyning også betyr en del, men vet lite om dette.

Jeg takker forresten for andre forslag, men blir noe forvirret når jeg blir foreslått Rotel 04 / 05, hvor vi vel er nede på 40 watt?
    Hei

Her er det mer enn bare wattene som spiller inn, også strømforsyningen til forsterker og hvordan den takler impedansen til høyttaler. Cambridge låter veldig bra, men de billigere modellene til Cambridge takler dårlig en høyttaler som B&W DM685, som er meget glad i power og har en "vanskelig impedansekurve".
    Har selv hatt Cambridge 650A på B&W DM685, og etter mitt syn ble den rett og slett for svak til å få fram det som bor i denne høyttaleren.
    Syntes nesten at SONOS ZonePlayer120 med sine 55W drev denne høyttaleren vell så godt, og det sier litt. Hvis du ønsker å parre denne høyttaleren med Cambridge ville jeg ikke hatt noe mindre enn 740A på denne høyttaleren.
    Hvis budskjettet er i underkant av 5000,- , ville jeg nok gått for noe fra NAD.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Cambridge 840A.v2 kan du også bruke som effekt senere ved eventuell oppgradering til surround.
    740A har også "fixed level" mulighet så denne også kan brukes til det. :-)

Til trådstarter:
    Jeg ville hørt på Cambridge på disse.
    Parasound er også fantastisk på B&W etter min smak.
    Men Parasound blir nok muligens litt over budsjett, hvis man ikke er veldig heldig å finner NC2100 og NC275 til den prisen.

Noe som garantert kommer innenfor budsjettet ditt, er kjempematch til DM685, og kan brukes som effekt senere er NAD C372 brukt.
    Dette er en veldig god forsterker som har nok krefter til å drive DM683 (hvertfall etter mine lyttevolumer) hvis det skulle være.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •