Velge reciver eller steroforsterker til Klipsch 82?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Velge reciver eller steroforsterker til Klipsch 82?

Ahooi.

Jeg er litt grønn på recivere og forsterkere generelt. Eneste jeg vet er at jeg har blitt betatt av Klipsch lyden. Lurer derfor om det er noen sjeler her som kan hjelpe meg å finne en nydelig match til mine Klipsch 82? Fokuset skal være musikk (rock,prog og metal)- Men også litt film. steroforsterker eller kan reciever? (litt lyst å ha det med tanke på bluray osv)

Spørsmålet om en reciver, har holdt av en Pioneer SC-LX81. Noen som vet hvordan det matcher Klipsch rf82?

ellers hører meg mye lovord om Rotel og Marantz, så tenker å titte innom Oslo hificenter, men som nevnt, ønsker gjerne anbefallinger og link, så jeg vet hva jeg skal være utkikk etter.

rundt 10 000 var saken. Takk:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpe kanskje rør forsterker?
    Music angel kt 88 rørforsterker.
    Hvis jeg ikke tar feil, så passer rørforsterkere til klipsch

Hilsen Chris

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver og forsker på rørforsterker til RF-63 selv... og det er en *******s oppgave og finne rette forsterker, rette rør ++++++++++++++++++ og +!

Bare så du evt er obs på de

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    whaa, det hørtes bare utrolig skummelt ut. Hvis det er h******s arbeid Noe litt enklere, hadde vært mer praktis. he

Men en recivere så får man på mange måter 2 i 1. Med tanke påå trueHDlyd + forsterker til sterohøytallere og evt 5.1 lyd. Men funker det som en god forsterker for Klipsch rf82 er vel 1000kr spørsmålet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KT 88 rør skulle være bra for klipsch tror jeg
    Music angel har disse, og har hørt fra andre at dette er en god match med klipcsh

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nok tenke meg at det meste av rør fungerer utmerket på Klipsch

Sitter selv på min første rørforsterker (og Klipsch) og tviler nok på at jeg noen gang går tilbake til transistor

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sarke87
    whaa, det hørtes bare utrolig skummelt ut. Hvis det er h******s arbeid Noe litt enklere, hadde vært mer praktis. he

Men en recivere så får man på mange måter 2 i 1. Med tanke påå trueHDlyd + forsterker til sterohøytallere og evt 5.1 lyd. Men funker det som en god forsterker for Klipsch rf82 er vel 1000kr spørsmålet.
    En middels god stereo forsterker er nesten alltid bedre enn en god surround forsterker. Alt ettersom..

Marantz og tildels Nad skal visst passe Klipsch bra (ut ifra hva jeg har lest på forumet)

Kommer til å kjøpe meg et par Klipsch selv om ikke så altfor lenge og står da litt i samme båt selv. Har 3 forsterkere fra før hvor ihvertfall 2 av dem vil drive høyttalerene fint. Men så er det det med matching.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må i såfall være nyere NAD. 218THX ble skrikete på Dali 850 ihvertfall.

Newcomer Gaute7 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/klubb-entusi...h-klubben.html er jo en fin tråd og bla litt i da det finnes mange med stor kunnskap der!

Er selv veldig fersk i gamet, men har skjønt at rør gjør underverker for klipsch, og av vanlige forsterkere er det Yamaha, Onkyo, Emotiva og Marantz som passer klipsch, da desse har en tendens til og være litt varmere i klang.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    En middels god stereo forsterker er nesten alltid bedre enn en god surround forsterker. Alt ettersom..

Marantz og tildels Nad skal visst passe Klipsch bra (ut ifra hva jeg har lest på forumet)

Kommer til å kjøpe meg et par Klipsch selv om ikke så altfor lenge og står da litt i samme båt selv. Har 3 forsterkere fra før hvor ihvertfall 2 av dem vil drive høyttalerene fint. Men så er det det med matching.
    Nad er ikke noe å kombinere Klipsch med, Har hørt Nad på RF-63 å ble ikke særlig imponert.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer House sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med 10.000 som budsjett til RF 82 ville jeg nok sett på enten en Onkyo, Yamaha eller Marantz receiver til rundt 5.000 og kjøpt denne ny(ihvertfall nyeste modell), her er alder viktig.
    Som effekt kan du jo spe på med f.eks en Parasound a23, ligger på rundt 5000 på brukten og spiller utrolig bra på RF82!

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt tips er at du bør prøve noe fra Abrahamsen. Den kombinasjonen får i hvert fall gode tilbakemeldinger.

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg fikk en onkyo nr808b i posten i dag! virker tålig grei den! skal gi tilbakemld når jeg får mine rf82 mk2 om hvordan det blir!

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal selge min Parasound NC-2100 og NC-2250 nå... Konge match til Klipsch

Men får å si det sånn så hadde det kunne være morro for deg å testet rør, men om du er helt grønn på dette området hadde jeg skippa det.

Men ville sett etter Parasound, Emotiva eller Marantz.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste er sikkert ganske grønne første gang de prøver rør, en gang må være den første vet du 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar fra dere. Hører mange nevner at rør er for klipsch og klipsch er laget for rør- Så hadde vært mye moro. Men skulle hatt lynkurs fra noen face to face el. Det blir vanskelig. Anywayyy, må jeg sikler vanvittig etter Hificenteret sine Rotel forsterkere. Sikkert mye fordi lydogbilde hadde en knall omtale med det merket og Rf-82. Men Parasound og Marantz går mye igjen også, så mulig det blir noe her også.

Fått lånt pioneeren SC-LX81 forresten. Jeg finner seriøst, søren meg ikke treble og bass jeg altså. Altså skjønner hvordan man skal finne frem til det på kontrollen men menyen for dem, kommer ikke opp. Irriterende. anywayy, diskanten høres vanvitigg oppløst og fin ut, men bassen (alt er vel sikkert på 0-0 da) høres litt tam/veik ut.. Men får ringe folket og høre hvor man finnner frem til bass/treble. Det skal vel gå an det selvom det er reciver på puredirect mode for 2 frontere?

Newcomer House sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sarke87
    Takker for svar fra dere. Hører mange nevner at rør er for klipsch og klipsch er laget for rør- Så hadde vært mye moro. Men skulle hatt lynkurs fra noen face to face el. Det blir vanskelig. Anywayyy, må jeg sikler vanvittig etter Hificenteret sine Rotel forsterkere. Sikkert mye fordi lydogbilde hadde en knall omtale med det merket og Rf-82. Men Parasound og Marantz går mye igjen også, så mulig det blir noe her også.

Fått lånt pioneeren SC-LX81 forresten. Jeg finner seriøst, søren meg ikke treble og bass jeg altså. Altså skjønner hvordan man skal finne frem til det på kontrollen men menyen for dem, kommer ikke opp. Irriterende. anywayy, diskanten høres vanvitigg oppløst og fin ut, men bassen (alt er vel sikkert på 0-0 da) høres litt tam/veik ut.. Men får ringe folket og høre hvor man finnner frem til bass/treble. Det skal vel gå an det selvom det er reciver på puredirect mode for 2 frontere?
    Pure Direct går utenom tonekontrollere

Men du skulle a kunne finne dem frem i menyen uansett mener jeg!

Edit: Men om du synes den er for veik uten å måtte stille opp bass vil jeg nok tro det er en annen lydsignatur du er ute etter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •