Noen fordeler med Onkyo TX-NR808 over TX-NR708 for meg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen fordeler med Onkyo TX-NR808 over TX-NR708 for meg?

Sitter og ser på nye recievere, og har siktet meg inn på Onkyo 708/808, men lurer på om det i det hele tatt finnes noen fordeler med 808 over 708 for meg. Har sett litt på en sammenligning på Onkyo.com, og etter det jeg kan se så er det ikke mange punkter den skiller seg ut på.

- En ekstra HDMI-ut
    - To-vegs fjernkontroll (noen som kan utdype på dette?)
    - Mer effekt/kraftigerew strømforsyning
    - Ca 6KG (50%) tyngre

Høytalerene som skal kobles til er forsløbig ett sett med Lektor 8, som etterhvert muligens skal utvides til full surround, om jeg ikke velger å flytte disse over på ett stereoannlegg en annen plass i huset, men det blir eventuellt senere.

Men jeg tenker at jeg uansett på ha meg en effektforsterker på disse høytalerene, så den ekstra effekten fra 808 er ikke så forferdelig viktig.

Finnes det da noen grunn for å velge 808 over 708?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg kjenner ikke til de nevnte modellene bortsett fra en 607 som jeg bruker et par ganger i mnd.
    men en ting er klart; komponentkvalitet i audiodelen står nødvendigvis ikke på spesifikasjonslisten.
    vi vet jo alle at det finnes forsterkere uten noen featrues og 2kanaler på 20-30watt som noen ganger lett hamler opp med 150watts greier med 7kanaler.
    selvsagt satt litt på spissen! det er ikke det store gapet mellom 708 og 808. :P
    no har jeg heller ikke sjekket opp prisen..men jeg tror du vil bli bedre fornøyd med den større modellen i det lange løp.
    alle vil spare på hjørnene, men hva gjør vel de ekstra små kronene utav seg på konto?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •