Denon AVR-3311 vs Yamaha RXV1067

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVR-3311 vs Yamaha RXV1067

Hei,

Jeg er så vidt begynt prosessen på å få byttet ut mitt samsung surround anlegg (er leig av å ha et anlegg som er anstrengende å lytt til musikk på og som mangler dynamikk).

Vi (min samboer og jeg) har lyttet på Dali Mentor 1 høyttalere på Hifi klubben og likte disse meget godt.

Når det gjelder reciever er jeg mer usikker. Leste testen i Hjemmekino hvor Yamaha RXV1067 og Denon 3311 var svært nær hverandre i lyd men yamaha-modellen vant en knepen seier.

Forskjellen er at Yamaha kan kjøpes på Lefdal for 8500, mens Denon koster 11.000 på Hifi klubben.

Derfor lurer jeg på om noen kan komme med litt innspill på:
    1) Yamaha vs Denon
    2) 3311 vs 1067
    3) Oppsette med disse forsterkerene sammen med Dali Mentor 1 høyttalere

Spent på svar

Vennlig hilsen Espen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde også valgets kval mellom disse 2, dessverre fikk jeg ikke testet Yamaha da ingen hadde den på lager i mitt område på tidspunktet.
    Hi Fi Klubben hadde 3311 så jeg testet en slik og jeg valgte og beholde den.

Det virker som marginalene er så små mellom disse recieverne, så det spørs om det har noen praktisk betydning uansett hva du velger.
    3311 skulle passe bra på musikk i stereo for deg.
    God kontroll i bunn og ikke for slitsom i diskanten som enkelte transistorer kan være.
    Den gjengir også instrumentene naturlig, flygel høres ut som flygel, fender gitar er lett gjenkjennelig som nettopp det, cello og fiolin er lett å skille fra hverandre
    Dette er en reciever så du vil ikke få den samme klangen på piano og vokal f.eks. mot en dedikert stereoforsterker, men det låter som sagt naturlig og korrekt nok.

Ser Yamaha kan streame film over nettverk (iflg lefdal) noe 3311 ikke kan, en detalj å merke seg.

Hva du enn måtte velge skal du ikke være redd for å trå feil, begge meget gode recievere.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme problemstilling som trådstarter. Og hadde nesten bestemt meg for Denon sin. Men... Det kunne vært kjekt å streame rett til reciever også. Så der er jo Yamaha sin veldig kjekk.
    Så spørsmålet er da... Hvordan passer Yamaha sin lydkarakteristikk sammen med Dali (Concept 8)?

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tonern
    Hvordan passer Yamaha sin lydkarakteristikk sammen med Dali (Concept 8)?
    GLIMRENDE!

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testa Denon, Yamaha og NAD på mitt Concept sett, å Yamaha var helt klart overlegen. om man kan si at noe er overlegent det andre, alle 3 reciverne var i klassen under 10.000.-

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk før gode svar.

Jeg ser denne helgen er det tilbud på rxv1067bl på elkøp. 6500 kroner. Fristet veldig å ta investeringen av receiver nå

Newcomer Hades sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    Tusen takk før gode svar.

Jeg ser denne helgen er det tilbud på rxv1067bl på elkøp. 6500 kroner. Fristet veldig å ta investeringen av receiver nå
    Det samme gjorde jeg. Løp og kjøp!

Newcomer iMini sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon AVR-3311 vs Yamaha RXV1067.

Jeg har ikke fått hørt på Yamaha RXV1067, men som mac og iPhone 4 bruker valgte jeg AVR-3311. Det er fordi den er Apple airplay kompatibel. Airplay streamer musikken du har på iTunes fra mac, iPhone 4 eller pc til AVR-3311. I tillegg til musikken så streames også sangtitler, artister og albumnavn med coverbilde.
    Airplay kommer ikke før en gang i november, så jeg har ikke fått prøvd det ennå. Så jeg håper virkelig det fungerer.

Yamaha RXV1067 er dessverre ikke blant de som får airplay.
    Merker som får dette er:
    Denon, Marantz, B&W, JBL og iHome.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •