Hvorfor så få prossesorer? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 81
    Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jeg begynte med en rimelig receiver og så ballet det på seg. Har pro i framtidsplanene , men økonomien som arbeidsledig er temmelig laber.

Men en receiver til prisen for min receiver + effekt har uansett ikke kreftene til effektforsterkeren min.
    Samme som jeg har gjort. Det blir bare bedre og bedre kan jeg love.

Men om prisen............

Geir Arne

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper ihvertfall at jeg får jobb snart så jeg kan bytte ut Yamaha 663'en med Onkyo PR-SC5508 eller noe tilsvarende. Skulle hatt nye surrounder også og da trenger jeg en effektforsterker til...

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen

Og hvor mange her inne bruker reciever bare for prosessordelen? Endel bruker den i det minste til å drive bakhøytalere.
    Jeg har et par ganger gjort dette.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men en receiver til prisen for min receiver + effekt har uansett ikke kreftene til effektforsterkeren min.

Er vel få receivere som har noe "særlig" med krefter da,med tanke på at det
    aldri kan bli for mye.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mean69
    Merker som Yamaha, Onkyo, Denon osv har lite effektforsterkere i sitt sortiment og satser på å selge hele pakken integrert.
    Det stemme ikke, desverre. De har like mye forsterker modeller nar man samenligner med de flest "high end" stereo marker. Yamaha faktisk har trolig mer..

CD Amplifiers by Yamaha Electronics

DENON UK | Amplifiers

Amplifiers | Product Line | Onkyo USA Home Theater Products

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Osamede
    Det stemme ikke, desverre. De har like mye forsterker modeller nar man samenligner med de flest "high end" stereo marker. Yamaha faktisk har trolig mer..

CD Amplifiers by Yamaha Electronics

DENON UK | Amplifiers

Amplifiers | Product Line | Onkyo USA Home Theater Products
    Tror du har missforstått litt. Det var effektforsterker det var snakk om, og helst med 5 eller fler kanaler.

Av de sidene du linket til har Yamaha 1 stk og Onkyo 1 stk stereo effekt. Denon har ingen.

På multikanal har Denon og Onkyo hver sin til hhv 60k og 20k. Denon sin er 10 kanals og Onkyo sin er 9 kanals tror jeg.

Marantz har også en pro/power pakke, selv om det drar litt på årene. Koster vel 20k pr enhet.

Geir Arne

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Er vel få receivere som har noe "særlig" med krefter da,med tanke på at det
    aldri kan bli for mye.
    Nettopp. Selv de hunddyre Z11 og Soavo har ikke noe å stille opp med mot skikkelige effektforsterkere. Du får én Onkyo PR-SC5508, en Rotel RMB-1575 og en RB-1572 for én Z11 og jeg vet hva jeg hadde kjøpt.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik som folk trenger watt her skjønner jeg ikke hvordan andre kan få utstyr med under 100w til å spille bra. Snakker om stereo nå men likevel.

De fleste deler vel også høytalerne av i bunnen? Slik at man får en enda lettere last.

Geir Arne

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror mye av problemet er testing i media. F.eks hvis RX-V1067 ikke hadde hatt radio, og dermed vært en surroundforsterker og ikke receiver. Da hadde den ikke vunnet noen tester mot Denon, Onkyo etc. fordi de tester surroundreceivere mot andre surroundreceivere i samme prisklasse, og på samme måte integrerte forsterkere mot andre integrerte forsterkere i samme prisklasse. Derfor lager de produkter som er sammenlignbare i medias og markedets øyne. Derfor er det få stereoreceivere og få surroundforsterkere på markedet, og enda færre surround-prosessorer og -preamper, spesielt i lavere prisklasser.
    Se bare på min Yamaha RX-V665, som jeg like gjerne kunne hatt uten effekttrinnet, men som aldri ville vunnet en test fordi det ikke er noen å teste mot.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Slik som folk trenger watt her skjønner jeg ikke hvordan andre kan få utstyr med under 100w til å spille bra. Snakker om stereo nå men likevel.

De fleste deler vel også høytalerne av i bunnen? Slik at man får en enda lettere last.

Geir Arne
    Det er stor forskjell på hva høyttalere trenger av effekt og det er stor forskjell på forsterkere av samme effekt også. En høyttaler kan spille rått med 50w mens en annen trenger 200w for å spille likt. Noen høyttalere har så vrien impedansekurve at de trenger noe med masse watt for å takle de, eller en grisedyr liten forsterker. HIFI-verdenen er mangfoldig.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville en Onkyo PR-SC5508 sammen med Parasound NC-2250, 2125,275 Være et bra alternativ til en Yamaha Z11 ?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp. Selv de hunddyre Z11 og Soavo har ikke noe å stille opp med mot skikkelige effektforsterkere. Du får én Onkyo PR-SC5508, en Rotel RMB-1575 og en RB-1572 for én Z11 og jeg vet hva jeg hadde kjøpt.
    Jeg óg ;-)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er stor forskjell på hva høyttalere trenger av effekt og det er stor forskjell på forsterkere av samme effekt også. En høyttaler kan spille rått med 50w mens en annen trenger 200w for å spille likt. Noen høyttalere har så vrien impedansekurve at de trenger noe med masse watt for å takle de, eller en grisedyr liten forsterker. HIFI-verdenen er mangfoldig.
    Har ikke noe tall på strømstyrke og strømlager på surround-reciever kontra stereo amp, og i mange tilfeller stemmer jo det du sier. Og med effekt forsterker kan man få et ganske rimelig kompromiss.

Men når man bruker kun preampdelen i Z11 og LX90 da begynner jeg å lure. Hvorfor ikke heller kjøpe en prosessor ala Anthem e.l.??

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo litt av poenget mitt, og tråden slik jeg har forstått det.

Men å kjøpe en reciever i high-end segmentet for pre delen syntes i allefall jeg er rart.

Men en reciever koblet til en stereopakke med HT-input, da mener jeg du får det beste fra begge verdener.

Geir Arne

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Preamp-delen i Z11 er latterlig bra. Når det gjelder surround er det vel ingen av de "små" high-end produsentene som har brøkdelen av ressursene å bruke på R&D som for eksempel Yamaha. Yamaha har 10-12 ingeniører som kun jobber i Hollywood sammen med filmindustrien for å perfeksjonere prosessorer og hvordan effekter skal formidles. Det er ingen prosessorer i dag som er like kraftige som de som sitter i Yamaha Z11 - om det så heter Krell, Anthem eller what-ever. Det hjelper ikke med gull og glitter så lenge dette i realiteten ikke koster stort i forhold til hva det koster å ha en liten arme ingeniører i arbeid - selv om det ofte er gull og glitter som fenger folket ...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Preamp-delen i Z11 er latterlig bra. Når det gjelder surround er det vel ingen av de "små" high-end produsentene som har brøkdelen av ressursene å bruke på R&D som for eksempel Yamaha. Yamaha har 10-12 ingeniører som kun jobber i Hollywood sammen med filmindustrien for å perfeksjonere prosessorer og hvordan effekter skal formidles. Det er ingen prosessorer i dag som er like kraftige som de som sitter i Yamaha Z11 - om det så heter Krell, Anthem eller what-ever. Det hjelper ikke med gull og glitter så lenge dette i realiteten ikke koster stort i forhold til hva det koster å ha en liten arme ingeniører i arbeid - selv om det ofte er gull og glitter som fenger folket ...
    Men da hadde det jo vært spesielt interessant med en pre/pro av Z11.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart! Dette snakket jeg med Yamaha Norge om da jeg jobbet som skribent, men de hadde ikke noe fornuftig svar ut over standardsvaret at det nok ikke var liv laga for et slikt produkt. Jeg tror de tok skammelig feil på det punktet. Hadde de brukt kostnaden til effektkanalene til garnityr som high-enderne ville verdsatt kunne de nok laget liv i bransjen ...

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da hadde det jo vært spesielt interessant med en pre/pro av Z11.

Dette har jo blitt diskutert mange ganger, alle vil ha Pre/Pro som sitter i Z11

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så for deg er Z11 det ultimate i multikanal uansett pris? Uten å kunne argumentere mot det syntes jeg det høres litt rart ut.

Og hvor bra er Z7 i forhold? Koster jo under halvparten. Eller 3900 til halv pris av denne igjen?

Problemet til Yamaha, og de fleste andre tilsvarende, er etter min mening at de ikke kan oppgraderes når det kommer nye standarder. Derfor Z11en som står foran meg ikke blir pakket opp og testet i kinoen. Kunne vært morsomt å testet, men blir nok uansett ikke stående av den grunn.

Geir Arne

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart! Dette snakket jeg med Yamaha Norge om da jeg jobbet som skribent, men de hadde ikke noe fornuftig svar ut over standardsvaret at det nok ikke var liv laga for et slikt produkt. Jeg tror de tok skammelig feil på det punktet. Hadde de brukt kostnaden til effektkanalene til garnityr som high-enderne ville verdsatt kunne de nok laget liv i bransjen ...
    Det tror jeg også. Nå har ikke jeg oversikten over hva som finnes i markedet, men det virker som om at det er et hull mellom de få rimelige som finnes og de som koster en brukbar bruktbil.

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •