Parasound Halo P3/A21 vs. McIntosh MA6900 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ToneLoc
    McIntosh-varianten kan vel også oppgraderes ved å koble den til en MC402 effektforsterker (2 x 400 w) og benytte MA 6900 utelukkende som pre?
    Jupz, men kommer du først så langt økonomisk er det bare å selge MA6900 og kjøpe c220 som pre i stedet
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg kan se har ikke C220 den magiske femtrinns equalizeren, så den kommer jeg nok aldri til å kjøpe ;-)

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med MA7000? Den er vel ganske bra, og en forsterker som mestrer de fleste normale mellomklassehøyttalere? Og som man kan ha i mange år?

Er det stor forskjell på denne og MA6900?

Og: Er McIntosh avslørende overfor dårlige innspillinger?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en kraftig rørforsterker? Legger ofter mer vekt på musikkglede enn hifi riktighet og du kan endre lydsignaturen med ett enkelt rørbytte, meget fremtidsrettet

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg kan se har ikke C220 den magiske femtrinns equalizeren, så den kommer jeg nok aldri til å kjøpe ;-)
    Selv om equalizeren kan være et nyttig verktøy i visse situasjoner så synes jeg du overdriver viktigheten av denne.

Men om det er et must kan du jo få tak i en c46 som pleier å gå for rundt 20k på brukt'n...

Hva med MA7000? Den er vel ganske bra, og en forsterker som mestrer de fleste normale mellomklassehøyttalere? Og som man kan ha i mange år?

Er det stor forskjell på denne og MA6900?

Og: Er McIntosh avslørende overfor dårlige innspillinger?
    MA7000 er vel bygget på mc252 i effektdelen og om du sjekker ut audiokarma så er folk rimelig fornøyd. Men denne er såpass ny at det er ytterst sjelden at den dukekr opp på bruktmarkedet og dermed snakker vi en langt høyere prisklasse enn hva du fremsatte i trådens opprinnelige innlegg.

Så du bør nok først finne ut av hvilken prisklasse du vil legge deg på.. Pluss at avf også har en egen tråd for mcintosh hvor det kan lønne seg å stille sprm rundt denne produsenten..
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med P7, en mye bedre forforsterker en P3. Eller så har du jo JC 1 produktene som dukker opp på brukten en gang i mellom.

Hadde jeg hatt valget og matchen med høytaler var på plass samt økonomien tillater det så er McIntosh det klare valget.

Newcomer McBain sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke MA7000? Eller skal du handle brukt?

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Selv om equalizeren kan være et nyttig verktøy i visse situasjoner så synes jeg du overdriver viktigheten av denne.

Men om det er et must kan du jo få tak i en c46 som pleier å gå for rundt 20k på brukt'n...

MA7000 er vel bygget på mc252 i effektdelen og om du sjekker ut audiokarma så er folk rimelig fornøyd. Men denne er såpass ny at det er ytterst sjelden at den dukekr opp på bruktmarkedet og dermed snakker vi en langt høyere prisklasse enn hva du fremsatte i trådens opprinnelige innlegg.

Så du bør nok først finne ut av hvilken prisklasse du vil legge deg på.. Pluss at avf også har en egen tråd for mcintosh hvor det kan lønne seg å stille sprm rundt denne produsenten..
    @skrotnisse:

Jeg er enig i at vi snakker en annen prisklasse, og jeg vil tro at en del kjenner seg igjen i tankegangen jeg nå har. Valget mellom å (1) kjøpe noe halvdyrt og plages ved tanken på at man kunne hatt noe bedre, og å (2) kline til skikkelig og være tilfreds i lang tid. Punkt 2 virker forlokkende. Jeg har en sterk følelse av at dersom jeg får en MA7000 i hus, vil jeg ikke ha behov for å kjøpe noe mer av forsterkeri på mange år.

Jeg har selvsagt lest en del i McIntosh-tråden, og den består vel for det meste av rimelig unison hyllest. Jeg tror sjelden på hyllest i seg selv, for folk har en tendens til å (hvis "nødvendig") tvinge seg til å like produkter som de selv har kjøpt. Det handler om å forsvare og rasjonalisere egne valg, noe som ligger dypt forankret i menneskenaturen (det er et eget begrep for fenomenet i psykologien som jeg ikke husker navnet på i farten).

Det som derimot vekker min tillit er når folk gir beskrivelser av selve lyden/klangen istedenfor å lire av seg bra/dårlig-karakteristikker, og der virker det som om MA7000 passer meg som fot i hose. Likevel: det er ganske interessant, men samtidig frustrerende, å registrere at ulike anmeldere har helt ulikt syn på den. For eksempel mente High Fidelity at dette nærmest er en rørforsterker, mens en amerikansk anmeldelse jeg leste trakk frem total nøytralitet som forsterkerens styrke. Når selv fagfolk ikke er i nærheten av å bli enige om ting, viser det hvor stor rolle det subjektive spiller i slike vurderinger. Trøsten får være at begge anmeldelsene konkluderte med at dette er en gullforsterker.

På utenlandske fora er det ofte en litt mer jordnær diskusjon om MA7000s kvaliteter enn det er i Norge, men også der er de fleste enige om at dette er et produkt av meget god kvalitet. Og det visuelle er jo så deilig at man blir helt skjelven.

Når det gjelder equalizer er det kanskje ikke viktig for deg, men det er det for meg. Jeg liker å ha kontroll selv. Personlig synes jeg det er tragisk at equalizer ikke er standard på enhver stereoforsterker. Jeg ønsker ofte å pynte litt på lyden. Produsenter og musikere gjør ofte en slett jobb i studio, og det er synd hvis det skal ødelegge for lyttergleden.

C46 er nok et meget godt alternativ, men samtidig hadde det vært digg å få tak i en integrert. Jeg ser på det som nærmest utelukket at jeg vil gå for 2x400 w eller 2x1x500 w monoblokker senere, og da er MA7000 det beste McIntosh-produktet å få kjøpt per i dag. Det er tross alt slik at denne kan drive alt av høyttalere i mellomprisklassen uten problem. Jeg forstår at folk som har Array 1400 og lignende må tenke større. Håper de er rike :wink:

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av McBain
    Hvorfor ikke MA7000? Eller skal du handle brukt?
    Det er i bunn og grunn et økonomisk spørsmål som jeg må ta stilling til. Hvis jeg hadde noe mer penger for tiden ville valget vært enkelt. Da hadde jeg dratt til butikken i ettermiddag og kjøpt MA7000, 2x Velodyne DD-12, og kanskje en ny DAC. Hvis du er rik kan jeg med glede overbringe deg mitt kontonummer slik at du kan kvitte deg med noen plagsomme grunker som uansett bare står og støver ned på kontoen din. Jeg lover å sende blomster og rødvin i retur :-D

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Hornman]Hva med P7, en mye bedre forforsterker en P3.QUOTE]

P7 hadde vært fint. Men jeg har ikke sett den på brukten, og begynner å bli rimelig klar for å få lyd i stuen. Ny koster den 20 tusen, mens jeg har muligheten til å kjøpe en P3 for 4 tusen. Tror ikke mellomlegget på 16 kan forsvares.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •