Beste receiver med digitale forsterkere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste receiver med digitale forsterkere

Hei, jeg har per dags dato en Harman/Kardon 255. Veldig fornøyd egentlig, det eneste problemet er at den er som en badstuovn og tar livet av harddiskene i htpc'n som står rett under i samme stereobenk.

Jeg har forstått det som at hvis man skal ha noe "kjøligere" må man over på en med digitale forsterkere. Jeg sliter litt med å finne ut av hvilke som har digitale og hvilke som har analoge, så jeg spør, hva er det beste kjøpet hvis jeg skal matche++ H/K receiveren min?

Ps. Receiveren er koblet til et Harman/Kardon HKTS11 anlegg, men jeg har planer om å oppgradere til hakket vassere i løpet av det neste året.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digital er de vel kanskje ikke, men det er nok klasse D forsterkertrinn du ønsker. Enkelte av Pioneer's recivere har brukt dette de siste årene. Men kun på enkelte modellserier. F.eks fjorårets LX82 er nok et meget bra kjøp siden man får den såpass mye billigere i år enn når den ble lansert.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av s0bc
    Hei, jeg har per dags dato en Harman/Kardon 255. Veldig fornøyd egentlig, det eneste problemet er at den er som en badstuovn og tar livet av harddiskene i htpc'n som står rett under i samme stereobenk.

Jeg har forstått det som at hvis man skal ha noe "kjøligere" må man over på en med digitale forsterkere. Jeg sliter litt med å finne ut av hvilke som har digitale og hvilke som har analoge, så jeg spør, hva er det beste kjøpet hvis jeg skal matche++ H/K receiveren min?

Ps. Receiveren er koblet til et Harman/Kardon HKTS11 anlegg, men jeg har planer om å oppgradere til hakket vassere i løpet av det neste året.
    Da må du finne en annen stereobenk.....:-)
    Du vil få problemer med å matche HK'en...og den trenger luft....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s0bc

Iom at du er godt fornøyd med H/K og hvis du ikke trenger HD,så er kanskje en brukt DPR2005 løsningen? I hvertfall så har jeg en til salgs
    Den er langt kraftigere enn 255, men utvikler likevel lite varme og er kun 12cm høy.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, har vært bortreist en stund nå, så sorry for treg respons.. Tror den Pioneer receiveren sprenger budsjettet dessverre, litt i overkant stor også. Tror ikke det blir aktuelt å selge stereobenken dessverre, har litt lite jeg skulle ha sagt på det området:roll:

Skal ta meg en tur bort på Sony-centeret og "ta og føle" på et par receivere samt finne et utsalgsstedet som selger Samsungs HW700, men er litt skeptisk til den siste, men men, vi får se.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •