PS3 koblet optisk til Hegel70, HJELP!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 koblet optisk til Hegel70, HJELP!

Hei!

Jeg har nettopp fått min nye Hegel H70 i hus og er så langt veldig fornøyd.
    Som kilde bruker jeg PC og PS3 (Ikke slim, men gammel 40gb)

Jeg har rippet mesteparten av min CD samling i ukomprimert WAV format og planen er å streame dette trådløst i fremtiden til min H70.
    Foreløpig spiller jeg kun via pc koblet med USB rett inn i H70 og dette er virkelig en fryd å lytte til! Alternativet er PS3 som CD spiller og evt USB minnepinne.

Problemet mitt er når jeg spiller av musikk enten fra CD eller USB via PS3. Denne er koblet med optisk kabel til H70.

Først det positive...det er en merkant forskjell (i mine ører) på optisk vs usb.
    Bassen er blant annet strammere og kanskje til og med dypere. Men det er noe alvorlig galt med mellomtonen/diskanten! Når jeg setter på Christel Alsos, closing the distance, spor 3, så starter alt vell og bra, helt til dama begynner å synge, for stemmen hennes har en irriterende SKURRING. Spiller jeg av samme lydfil via PC og USB koblet direkte til H70 så er stemmen krystall klar.

Spørsmålet mitt er da om det er noe galt med, optiske kabelen, optiske inngangen på H70, eller innstillingene på PS3?

(Jeg har forøvrig aldri hatt noe problem med lyden på min PS3 når jeg spiller Bluray film etc, det er først nå som jeg tok i bruk den optiske utgangen og H70 at jeg la merke til dette. Tidligere brukte jeg Arcam Solo mini som forsterker).

Jeg har disse instillingene på PS3

Musikkinnstillinger:

Outputfrekvens 44,1/88,2/176,4 kHz
    Bitmapping: AV

Lydinnstilling:
    Audio utdata (optisk digital) : Lineær PCM 2 kan. 44.1kHz
    Lineær PCM 2 kan. 48 kHz

BD Audio output format (optisk digital): Lineær PCM.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva har du Volume Output på PS3 satt til (nivået, varierer fra -2 til +2 mener jeg å huske)? Dersom denne er satt til noe høyere enn 0 så kan det godt hende du opplever litt forvrengning av lyden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stianmi
    Hva har du Volume Output på PS3 satt til (nivået, varierer fra -2 til +2 mener jeg å huske)? Dersom denne er satt til noe høyere enn 0 så kan det godt hende du opplever litt forvrengning av lyden.

Hos meg er den satt til max. Takk for tipset , jeg skal sjekke det ut nå!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du hadde rett stianmi! Jeg skrudde volum kontroll til 0 og spilte samme sang, og denne gang var lyden ren og klar i alle toner :-D

Tusen takk!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •