Trenger hjelp, råd og tips til min forsterker.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer tOOmyH sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp, råd og tips til min forsterker.

Det hele startet en dag for en god stund siden på elkjøp hvor jeg så ei lekker:
    Pioneer SC-LX 71(dame) jeg sto så lenge å sikla på henne, til slutt kjøpte jeg henne.

Etter mange høytalere seinere og justeringer har jeg kommet frem til det at jeg trenger hjelp utandt i fra. (altså dere)

Her er problem stillinga mi:
    LX 71 til film etter litt rom korr (MCACC) og finjustering er bare snasent pent å lytte til.
    (sliter litt med slapp bass enda)

LX 71 til musikk er noe værre, savner faktisk noe som heter enkel bass og treble justering. (fysiske knapper muligens)
    Pluss det hadde vært snasent å kjørt opp litt mere trøkk til de frontene under musikk spilling.
    (er sikker på at a konspirerer mot min vilje )

Forslag folkens?

Tar i mot med glede tips/råd og forslag hilsen en fustrert Pioneer eier.
    Pioneer SC-LX 78 - Nad C275BEE - Dali Ikon 7 mkII - Dali Ikon 2 mkII - Dali Vokal mkII - 2xDT SuperCube Reference - S-ue65uh7505

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Heisann
    For det første,så har du egne Bass/treble kontroller i "audio parameter" menyen!
    Og for det andre kan du gjøre mye egne justeringer i manuell EQ menyen,så det skal da kunne gå an å få justert den en god del på vei etter egen smak!
    Hvordan synes du den spiller i "pure direckt" da, tam bass der også?

Ellers kan det vere lurt å lese litt her http://avforum.no/forum/receivere-fo...io-sin-rk.html
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •