Receiver for amatører. Finnest det ???? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Og der var Plasmaboy Expert:wink:
    Ojda! Så en blir ekspert når en har skrevet 1000 innlegg? Hmm..det var et litt merkelig system. Kan jo bare skrive masse fjas og bli ekspert. Men men, jeg vet ikke hvor høyt det henger på byen. Tror du vi kan sjekke opp damer med titlen vår her inne ?

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Ojda! Så en blir ekspert når en har skrevet 1000 innlegg? Hmm..det var et litt merkelig system. Kan jo bare skrive masse fjas og bli ekspert. Men men, jeg vet ikke hvor høyt det henger på byen. Tror du vi kan sjekke opp damer med titlen vår her inne ?
    Er vært et forsøk, men jeg tror du blir skuffet

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nok sett på NAD T747 jeg... den er relativt lettfattelig.

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Ville nok sett på NAD T747 jeg... den er relativt lettfattelig.
    Det kunne kansje vært noe. Har ikke NAD programerbar fjernkontroll med macro fungsjon også

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Er vært et forsøk, men jeg tror du blir skuffet
    Hehe...kanskje det funker bedre på gutter

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjesk
    Poenget mitt var at som dei fleste brukrar så brukar eg kanskje 5% av funksjonane ein moderne receiver har. Akkurat som ein undersøkelse av mobiltelefonbruk visa. Dei fleste brukar også her 5% av funksjonane.
    Ønsket er ein receiver som bare har det mest nødvendige for å få god lyd.
    Hvor mye du bruker av en reciver vet du vel kanskje (eller ikke)
    (hvor mye avhenger jo av hva du kopler til , avspiller , vil at reciver skal endre eller ikke)

I hovedsak brukes veldig mye i en reciver for de fleste
    (decoder , lydprosessor , dac , forsterkerdel , å noen få bruker video prosessoren )

Det vil i hovedsak si at nesten alt i en reciver er i drift

Hva du helt mener med bare 5 % er jeg ikke sikker på men
    Alle innganger bak på reciver + noen forran går til de ulike komponentene inni reciver avhengig av hva man tilfører
    (dette er muligheter til mange tilkoplinger men sier jo ingen ting om hva som brukes inni en reciver)
    Stort sett alle knapper på fjernkontroll er til å endre ting eller da bruke til innstilling av reciver.
    De er der på fjernkontrollen men brukes bare om man ønsker endringer ....noe man gjør av eget ønske men langt fra er noe man må for avspilling

Det som kanskje er mest viktig om man ønsker best kontroll med få knapper er å
    1: velge en avspiller som dekker det meste eller alt man skal avspille
    (her er Blu Ray spillere bra å trenger bare 1 kabel inn til reciver)

2:Stille feks en Blu Ray spiller inn så man nær sagt bare bruker play uansett hvem type disc man putter inn
    (+ noen knapper til men ikke mere knappebruk enn å bruke en dvd spiller)

3 Stille inn reciver som da gjør at du bare trenger å styre volum opp/ned uansett hva du avspiller fra Blu Ray spilleren
    (cd , dvd , mp3 , sacd , dvda , blu ray osv)

Du har en bra reciver å den kan brukes enkelt
    (den er avansert men dette forhånsinnstilles)

Gjør man det enkelt ved valg av lyd/bilde kilder så trenger du ikke bruke annet enn volum på reciver
    Til avspilling bruker du normalt veldig mye av det som er inni en reciver men som nevnt forhånsinnstilling ....................
    (som er gjort med alle knappene på fjernkontroll men kanapper du ikke trenger ved avspilling)

Få deg hjelp så ordner det seg med å kunne bruke lite knapper men mye av reciver
    (bare tull å bytte da du har reciver som kan brukes enkelt men kan forhåndsinnstilles til mange muligheter)

Recivere kan fint brukes av amatører uansett om reciveren heter Pioneer , Denon,Yamaha osv men for at en amatør lett kan bruke sitt utstyr enkelt trenger mange oftest hjelp
    (bruke utstyr enkelt betyr ikke enkel lyd men fullt ut avansert lyd med høy kvalitet)

.Til og med fjernkontrollen til pioneer må eg ha på brillene for å bruke. Har vi bruk for alle desse funksjonene ????
    Er vel bedre med en reciver med 200 funksjoner enn 200 ulike recivere av samme modellnummer men med ulike muligheter
    Ja som forbruker er mulighet til alle funksjoner bra , vil også tro produsenter og selgere er fornøyd med 1 modell med 200 muligheter fremfor 200 ulike varianter av samme modell .
    Reciveren du har dekker normalt bruk i mange år fremover.
    (briller)--->Kommer man ned på bare bruk av volum + - så kan man vel enkelt finne dem ved lys i fjernkontroll eller om de feks er de øverste+ nest øverste til høyre av de hvite knappene kunne lære seg det (om man ser forskjell på hvit og svart)
    Hvor er knappen til lys i fjenkontroll......tror den er nederst til høyre (det trenger man ikke se men føle seg frem til)
    5 tallet er merket for blinde så man kan fort lære seg å bruke fjernkontroll uten å måtte se på den
    ......eller omprogramere til annen kontroll....

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Samsung sine receivere?
    De er visst lettfattelige, men nye på markedet...

Kan være værd ett forsøk

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •