Rød blinking fra denon receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rød blinking fra denon receiver

Hei!
    Jeg har en noen år gammel denon receiver som tilsyneslatende tok kvelden igår. Etter et par timer med spilling på middels høyt volum sa den stopp og det luktet brent elektronikk. Da vi prøvde å skru den på igjen etter 10-15 min tok det 2-3 sekunder før den skrudde seg av mens det blinket rødt.

Jeg lot den så hvile til idag og koblet inn og ut alt av ledninger. Da jeg prøvde å skru den på da, "gnistret" det til i elektronikken før det skrudde seg av på samme måte som igår med rød blinking.

Jeg kan ikke skjønne hva det kan være. Vi spilte ikke spesielt høyt, og i tillegg har vi en effektforsterker. Noen som vet hva som kan være galt? Og er det mulig å reparere?

Mvh. Johannes

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matmal
    Hei!
    Jeg har en noen år gammel denon receiver som tilsyneslatende tok kvelden igår. Etter et par timer med spilling på middels høyt volum sa den stopp og det luktet brent elektronikk. Da vi prøvde å skru den på igjen etter 10-15 min tok det 2-3 sekunder før den skrudde seg av mens det blinket rødt.

Jeg lot den så hvile til idag og koblet inn og ut alt av ledninger. Da jeg prøvde å skru den på da, "gnistret" det til i elektronikken før det skrudde seg av på samme måte som igår med rød blinking.

Jeg kan ikke skjønne hva det kan være. Vi spilte ikke spesielt høyt, og i tillegg har vi en effektforsterker. Noen som vet hva som kan være galt? Og er det mulig å reparere?

Mvh. Johannes
    Det samme hendte min Denon avr-2106. Jeg bor langt fra nærmeste hifi-klubb butikk, så jeg har sendt den til dem. Skal bli spennende å høre fra de. Er dette noe Denon slite med? Da jeg kjøpte min 2106, gikk den i stykker første kvelden, men da fikk jeg selvsagt helt ny. Den og stod og blinket rødt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeek
    Det samme hendte min Denon avr-2106. Jeg bor langt fra nærmeste hifi-klubb butikk, så jeg har sendt den til dem. Skal bli spennende å høre fra de. Er dette noe Denon slite med? Da jeg kjøpte min 2106, gikk den i stykker første kvelden, men da fikk jeg selvsagt helt ny. Den og stod og blinket rødt.
    Har skjedd det samme her og, den ene front utgangen var sprengt. Uten å ha spilt så utrolig høyt..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •