Beste billige reciever som forforsterker?!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste billige reciever som forforsterker?!

Holder på med tv/musikk krok i ny leilighet så da trenger jeg litt tips her.
    Kjøpte med en samsung 46" LED tv og holder på med "high-end" diy høyttalere.
    Disse høyttalerene skal drives av egne forsterkere (aktiv deling i forsterker og tri-amping 50watt pr mid/twe og 80watt pr midbass).
    Har planer om å utbygge til surround etter hvert, så vil derfor ha en reciever så jeg kan drive bak og evt senterkanalene med denne, uten at jeg legger for mye i surround-biten.

Så kommer spørsmålet, hvilken reciever i rundt 2-3k klassen har bra lyd på preout og bra bildebehandling for tven?
    Hvor mange watt den har osv spiller ingen rolle, men vil ha god lyd ut fra forsterkeren og gjerne ethernet inngang for kobling mot PC.

Thanks!

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo 707 kanskje...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen vil jeg tro. Det er ikke musikkvaliteten som står i høysetet hos de billigste receiverne. Dessuten så er det ikke pre-ut heller på de til 2-3000kr nypris.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men skal uansett ikke bruke opp mot 10k som man ville gjort for en skikkelig stereo (ikke hjemmekino) preamp. Så er snakk hva er best til en billig penge?
    Kan strekke meg litt lengre enn 3 også, men er ute etter most bang for the bucks!

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bli en brukt yamha rx-v765. Ligger en på torget nå tror jeg. Skal være mulig å skaffe seg en slik til rundt 3000 vil jeg tro.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UMC-1 fra Emotiva?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får jo ikke drevet senter/surr med den senere slik han hadde planer om uten å kjøpe effekt da.

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil tro denon avr-1611 vil være et godt alternativ den har pre out til alle kanaler å en masser av funksjoner.. koster 3 lapper hos hifiklubben

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den MÅ ikke ha integrert forsterker egentlig, hvis jeg får igjen mye på lydkvalitet!
    så den Emotivaen så litt interesant ut. Hvordan er lydkvaliteten på denne kontra yamahaen/denon/H&K osv?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hc_tk
    den MÅ ikke ha integrert forsterker egentlig, hvis jeg får igjen mye på lydkvalitet!
    så den Emotivaen så litt interesant ut. Hvordan er lydkvaliteten på denne kontra yamahaen/denon/H&K osv?
    Det er en processor så antar det vil være et par hakk opp i forhold til integrerte løsninger i samme prisklasse

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er vel at du, som Gurba er inne på, ikke finner nye receivere i den prisklassen som har 7.1 pre-out. Tror du måte lete litt på bruktbørsen hvis du forventer å finne en god receiver med pre-out som kan fungere som en bra forforsterker hvis du kun ser i prisklassen 2000-3000.

Når det er sagt vil jeg tro Yamaha 667 eller 767 og Onkyo 708 er både rimelige og brukbare kandidater her, til ditt formål. Denon 1611 (som det kom forslag om her) har ikke 7.1 pre-out.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stianmi
    Problemet er vel at du, som Gurba er inne på, ikke finner nye receivere i den prisklassen som har 7.1 pre-out. Tror du måte lete litt på bruktbørsen hvis du forventer å finne en god receiver med pre-out som kan fungere som en bra forforsterker hvis du kun ser i prisklassen 2000-3000.

Når det er sagt vil jeg tro Yamaha 667 eller 767 og Onkyo 708 er både rimelige og brukbare kandidater her, til ditt formål. Denon 1611 (som det kom forslag om her) har ikke 7.1 pre-out.
    som jeg forstod på trådstarter var det en reciever med pre-out front, ok bildebehandling som kunne drive bak ht og center. Denon 1611 ha pre out til alle 5 kanalene å har god bildebehandling, det virker på trådstarter som at 7.1 ikke er nødvendig... men beklager om mitt forslag var upassende

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du kan klare deg uten HDMI og HD audio formater, ville jeg ha sett på finn.no etter en Arcam surround receiver. Det lå i alle fall noen Arcam receivere til ca. 2000 kr da jeg sjekket for omtrent en uke siden.
    Eventuelt en brukt receiver fra f.eks Denon som har kostet en del før. Denon 3805 skal ha god pre.
    Onkyo 707 har jeg hatt og vil ikke anbefale den.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er i hovedsak pre out til front og evt integrert forsterker til bakkanaler ELLER pre out til bak. Men har absolutt ikke behov for 7.1. 5.1 holder mer enn nok da det er snakk om en liten stue. Tviler på at det blir senter i det hele tatt, men evt bakkanaler.

Vil ha GOD lyd til musikk og mulighet for et bra kino-oppsett, men godlyd er første prioritet. Vil ha hdmi da det passer best til tven(?)

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå lest litt grundigere på avr-1611 å det viser seg at jeg tok feil, den har pre-out til surr back, front height og sub. så tok feil ang pre til alle 5 kanalene. beklager.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er i hovedsak pre out til front og evt integrert forsterker til bakkanaler ELLER pre out til bak. Men har absolutt ikke behov for 7.1. 5.1 holder mer enn nok da det er snakk om en liten stue. Tviler på at det blir senter i det hele tatt, men evt bakkanaler.

Vil ha GOD lyd til musikk og mulighet for et bra kino-oppsett, men godlyd er første prioritet. Vil ha hdmi da det passer best til tven(?)
    HDMI trenger du egentlig bare hvis du skal overføre lyd og bilde i samme kabel. Jeg tror ikke det eller støtte for de nye HD Audio formatene er så viktig til prosjektet ditt. Jeg ville ha kjøpt denne i første omgang:
    ARCAM AVR200 - FINN Torget
    Arcam sin surround receivere gir veldig bra lyd i stereo.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men ARCAM AVR200 har den digital video ut?
    Det er jo et must for skikkelig bilde. vil jo ha HD bilde.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men ARCAM AVR200 har den digital video ut?
    Det er jo et must for skikkelig bilde. vil jo ha HD bilde.
    Nei, men kan du ikke bare koble DVD/Blu-ray spilleren din rett i TVen med HDMI og så bruke digital utgang for lyd til receiveren? Man må ikke gå via receiveren for bildedelen. Har man en god Blu-ray spiller er det egentlig unødvendig.
    Du finner en oversikt under og noen tester:
    AVR200 Receiver

Home Theater & Sound Equipment Review -- Arcam DiVA AVR200 Audio/Video Receiver (10/2002)

arcam200

Alternativet for deg er å kjøpe noe nyere som låter ræl i stereo IMO........

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du ikke MÅ ha integrert for surr/center så er umc-1 klart bedre i både stereo og surround. Har hatt f.eks rx-v765 som pre en stund og den kan ikke konkurere med umc-1. I tillegg ser umc-1 bra ut i racket.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •