Hvilken forsterker trenger jeg: 4 x 200w (4 ohm) og senter 100W (6 ohm)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken forsterker trenger jeg: 4 x 200w (4 ohm) og senter 100W (6 ohm)

Jeg har:

4 stk Jamo X3M X10 - 200w 4 ohm
    1 stk Jamo X8 - 100w 6 ohm.

Er det noen som har tips på hvilken surround forsterker jeg må ha, uten å møte på problemer.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken prisklasse tenker du på?
    Det raske svaret er så kraftig forsterker du har råd til.

Du skal ikke henge deg opp i hva høytalerne er stemplet med.. det er max rms effekt de tåler og som regel setter ørene stopper en god bit før du ødelegger høytalerne

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis de har 2x10" hver som det ser ut så bør du opp noe noe stort og fælt. Pionéer SC-LX83, Yamaha Z7/Z11, HK AVR760 er nok det minste du bør ha. Det passerer fort 20.000kr hvis du skal kunne dra de litt skikkelig.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen erfaringer å dele også?

Takk for innspill :-D

jeg kjøpte 2 stk X10 da disse var nye hos Jamo Norge.
    De har vært stående i boden pga plass mangel i 3-4 år. av erfaring er de tungdrevne, men jeg har hatt voldsomt mye glede og fått et nydelig lydbilde når de har fått riktig "bensin" på tanken.

Jeg kom over center og to X10 for en uke siden på Finn.no.
    Det var da jeg bestemte meg for å pusse støvet av barna mine igjen og adoptere 3 nye medlemmer.
    Jeg har enda ikke anskaffet meg forsterker til dem, så nå står alle i stua og "furter" over at de ikke har kommet til et veletablert hjem.

Surround kittet er noe jeg har ønsket meg lenge, uten noensinne engang å fått opplevd dem i surround setting. Gleder meg som en unge til jeg får dratt igang familie fest her.

Er det noen som har kjennskap eller hørt et rent Jamo X3M surround kitt i action???
    Eller om noen har noen meninger om denne størrelsen på høytalere i surround sammenheng?
    Spesielt med tanke på om det er noe som man kan bruke til alminnelig tv/film bruk. ikke bare når man skal ha en og annen filmkveld.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er viktigst at får skikkelig med strøm er fronter og helst senter. Hvis du får tak i en rimelig reciever + effekttrinn til frontene så går det sikkert greit med en mindre receiver. Hvis du deler bakkanalene på f.eks.80hz så drar de endel mindre strøm, men 4ohm nominell og 2x10"/kanal trenger mye strøm.

Jeg har dessverre ikke erfaring med disse, men størrelsen tatt i betraktning så burde de fungere bra på film selv uten sub.

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/68850

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    greit med mye effekt.. jeg mater mine MA GS20 med over 300rms-watt i 8ohm, men jeg er klar over at det er overkill da de aldri trenger mere enn rundt 150 med mitt bruk

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •