Harman Kardon avr360 og Nad744

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harman Kardon avr360 og Nad744

Hei.

Er ganske så grønn når det kommer til lyd.

Men har nå kjøpt en avr360 som brukes til mine dynavoice M-65 EX høyttalere.

Har nå og fått meg en Nad 744.

Lurer på en del ting når det kommer til både innstillinger, og ledninger.

Skal bruke nad'n som forforsterker (det kommer skikkelig center og bak høyttalere etterhvert) Samt jeg har en liten cervin sub stående også.

Skal jeg bruke optisk kabel for å koble forsterkerne sammen? Evt hvilke andre kabler skal jeg bruke?
    Hvordan får jeg optimalt brukt disse to forsterkerne sammen?

På dynavoice høyttalerne er det bi-wiring, mens avr360 ikke støtter dette. Kan jeg koble ett sett kabler til avr360, og ett sett ledninger til nad'n, og dermed få mer effekt? (og kobles dette bare straight up?)

Hvilke innstillinger bør jeg gjøre dersom jeg vil ha best lyd, men samtidig kunne kjøre surround med disse?

Hvilke høyttalerkabler anbefales, da jeg kjører de billigste tanntrådene fra hi-fi klubben nå. (trenger ikke være kabler til 1000 kroner meteren, men gjerne i økonomiklassen.)
    Er det best med bananplugger, eller uten?

Takker på forhånd om noen gidder ta seg tid til å svare

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å bruke Naden som forforsterker bruker du en vanlig rca signalkabel fra Pre out på Naden og inn på Main in på HK.

Om du skal benytte begge forsterkerne på m65 trenger du to y-ledd / splitt slik at du får signal inn i effekt-delen av naden i tilegg til HK.

Husk og fjern skinnnene bak på høyttalerterminalen om du ønsker å prøve dette. Da kobler du for eks Naden til di to øverste på høyttalerterminalen og HK til disse i bunnen. - Dette kalles Bi-amping. Altså du bruker to forskjellige forsterkere til å drive bass / mellomtone diskant.

Resultatet kan variere da disse to forsterkerne er av to forskjellige fabrikater og har forskjellige specs / effekt.

Prøv deg frem, men om du er usikker på hva du driver med - spør gjerne en gang for mye - så slipper du å stå med skjegget fullt av postkasser og to defekte forsterkere.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjapt og litt dumt spørsmål:
    trenger du effektforsterker (NAD'en) når du har såpass med krefter i H/K AVR360 ?

Dynavoice er ikke akkurat tungdrevne høyttalere.....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Bjarne82

Supertramp.
    Jeg trenger ikke effektforsterker nå med kun dynavoice høyttalerne nei. Men kommer nok til å oppgradere etterhvert. Så når den tid kommer, så tenkte jeg at det var greit å vite hvordan det hele ble gjort Siden jeg er rimelig grønn på det som har med lyd å gjøre.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke hvorfor du skal bruke NAD'en som forforsterker, men...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jeg skjønner ikke hvorfor du skal bruke NAD'en som forforsterker, men...
    Ikke pr.dags dato med de høyttalerne jeg har nå nei..

Men når det kommer en oppgradering av front, og dynavoice blir plassert som bakhøyttalere er det jeg tenker på.
    Og når det er 7 høyttalere som skal stå på full guffe, så kan det vel ikke være negativt å bruke NAD'en som forforsterker?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •