Receiver med to HDMI utganger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver med to HDMI utganger?

Jeg vurderer å bytte ut min DENON AVR3805. Hvilke receivere finnes det der ute som har to HDMI utganger? Siden behovet for ny receiver har vært ikke-eksisterende de siste årene har jeg fulgt lite med på hva som har kommet med denne spesifikasjonen. Er det mulig å få tak i brukt?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For bare et par år siden måtte man godt opp i mellomklassen for å finne to HDMI utganger. Men nå blir det mer og mer vanlig også på rimeligere modeller. Jeg så reklame for en Onkyo (608??) hos Elkjøp som var utstyrt med to HDMI utganger. Denne var annonsert til 2495 kr..

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kjøper siste Hjemmekino så er det ikke mindre enn 4 receivere der som alle har 2 HDMI ut De ligger i samme prisklasse som det du betalte for 3805 en gang i tiden :-D

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    onkyo 808 har 2 hdmi ut, har selv en sånn:-D
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo 808 ser jo unektelig veldig bra ut! Hvordan vil denne fungere på et par dali blue 8008? Jeg er ingen ekspert på forsterkere eller høytalere men jeg trenger vel strengt tatt ikke 7x170w for å drive disse. (Jeg har dali ikon 2 som bakhøytalere og dali blue R1000 som midthøytalere, samt en dali swa-12 sub).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekt og ha, hehe oss meg blir det merkbart bedre kontrol med mere effekt på lavt mellom høyt volum... så er bare og handle det man har råd til:P

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg så reklame for en Onkyo (608??) hos Elkjøp som var utstyrt med to HDMI utganger. Denne var annonsert til 2495 kr..
    Så vidt så jeg kan se har 608 kun 1 HDMI ut???

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mipp
    Onkyo 808 ser jo unektelig veldig bra ut! Hvordan vil denne fungere på et par dali blue 8008? Jeg er ingen ekspert på forsterkere eller høytalere men jeg trenger vel strengt tatt ikke 7x170w for å drive disse. (Jeg har dali ikon 2 som bakhøytalere og dali blue R1000 som midthøytalere, samt en dali swa-12 sub).
    er ikke dali en forholdsvis lettdrevet høytaler? tror det skal går greit, bruker selv klipsch rf82 og det går fint. nå er jo det ikke 170w i 8ohm da(6ohm du får selv regne ut), men i denne prisklassen gjør onkyo det skarpt likevel, anbefales på det groveste:-D
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De viser vel ikke bilde samtidig på begge HDMI ut? Men veldig praktisk om man har f.eks. TV og projektor koblet opp. En enkel splitter gjør vel da samme jobben.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thunderstorm77
    De viser vel ikke bilde samtidig på begge HDMI ut? Men veldig praktisk om man har f.eks. TV og projektor koblet opp. En enkel splitter gjør vel da samme jobben.
    Det spiller for såvidt ingen rolle om den kan vise bilde på begge samtidig da tv'en henger bak lerretet. Jeg skal høre i dali tråden hvordan en 608 fungerer med mine høytalere, så supplerer jeg bare med en splitter med to utganger Hadde bare vært utrolig greit med en forsterker som gjør hele jobben...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt så jeg kan se har 608 kun 1 HDMI ut???
    Godt mulig. Jeg skrev jo "608??" i parentes da jeg var svært usikker på om det var rett modellnavn. Men det var i allefall doble HDMI utganger på den receiveren jeg så til 2495,-

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt mulig. Jeg skrev jo "608??" i parentes da jeg var svært usikker på om det var rett modellnavn. Men det var i allefall doble HDMI utganger på den receiveren jeg så til 2495,-
    608 er den eneste Onkyo elkjøp har til 2499,-og den har så vidt jeg kan se bare èn HDMI ut..uansett, skal ta meg en tur ned på elkjøp i løpet av helgen å se hva de har så blir jeg forhåpentligvis litt klokere Pengeboken min hadde i alle fall satt pris på om denne hadde hatt to hdmi ut og passet til høytalerne mine

Newcomer McBain sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det rimeligste man får med 2xhdmi ut og pre-out til effekt?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha RX-V767 virker å være et godt kjøp. Sett den til under 4000 på elkjøp.no.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    608 er den eneste Onkyo elkjøp har til 2499,-og den har så vidt jeg kan se bare èn HDMI ut..uansett, skal ta meg en tur ned på elkjøp i løpet av helgen å se hva de har så blir jeg forhåpentligvis litt klokere Pengeboken min hadde i alle fall satt pris på om denne hadde hatt to hdmi ut og passet til høytalerne mine
    Jeg må krype til korset og innrømme at jeg blander kortene herops: Man må opp på 808 for å få to HDMI utganger. Det 608 har som man tidligere måtte godt opp i modellspekteret for å finne, er HDMI inngang i front. Dette er svært kjekt for oss med Videokamera med HDMI utgang.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror 608 blir for veik uansett for høytalerene mine! Spurte inne på dalitråden om denne receiveren og den ble ikke anbefalt (billig plastskit som ble den kalt). Jeg hadde håpet det skulle finnes noen litt eldre receivere som var mulig å få tak i brukt som hadde to HDMI ut siden jeg akkurat har oppgradert med ny pj og lerret!

Jeg må krype til korset og innrømme at jeg blander kortene herops: Man må opp på 808 for å få to HDMI utganger. Det 608 har som man tidligere måtte godt opp i modellspekteret for å finne, er HDMI inngang i front. Dette er svært kjekt for oss med Videokamera med HDMI utgang.
    Kjekt med HDMI i front for å koble til laptop også

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror 608 blir for veik uansett for høytalerene mine! Spurte inne på dalitråden om denne receiveren og den ble ikke anbefalt (billig plastskit som ble den kalt). Jeg hadde håpet det skulle finnes noen litt eldre receivere som var mulig å få tak i brukt som hadde to HDMI ut siden jeg akkurat har oppgradert med ny pj og lerret!

Kjekt med HDMI i front for å koble til laptop også
    Hei igjen jeg sa ikke bestemt at det var plastikkskit... bare at det virket som det har lest titals tråder med problemer på disse å ikke 1 med god kritikk, har ikke erfaring med denne selv så kanskje litt feil å uttale meg så dømmende... har 2 gode alternativ til deg denon avr-4311 eller marantz sr7005 begge ligger på 15k ish i pris, de har 2 paralelle hdmi utganger å en hel røys med video innganger, begge har hdmi inn via frontpanel å ikke minst nok power til å riste liv i det meste av høyttalere, så at noen nevnte tidligere i denne tråden at dali generelt ikke er vanskelig å drive... dette er både riktig å galt, det er ikke vanskelig å få god lyd i en dali høyttaler men jo mer pulver de får jo bedre lyd gir de... blue 8008 er en stor høyttaler som krever litt av forsterkeriet for å få frem hele potensialet. vil anbefale at du ikke bruker for liten forsterker på dem, jeg har selv et par dali blue 5005 som har fått tygge på alt fra 40 nad watt til 500 rotel watt å de spillte bra uansett.. (best på 200 vincent watt da men... ) de har fulgt en marantz pm7000 siden jeg kjøpte dem å synest det var en veldig god match. Tror marantz sr7005 kan være akkurat det du søker etter, den har gode stereo egenskaper samt premium surround kvalitet + alle de funksjoner jeg har forstått du er ute etter, denon avr-4311 er også en veldig god reciever. noe stiv pris på dem men tror ikke du vil bli skuffet over noen av dem lykke til med leting etter reciever

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    Hei igjen jeg sa ikke bestemt at det var plastikkskit... bare at det virket som det har lest titals tråder med problemer på disse å ikke 1 med god kritikk, har ikke erfaring med denne selv så kanskje litt feil å uttale meg så dømmende... har 2 gode alternativ til deg denon avr-4311 eller marantz sr7005 begge ligger på 15k ish i pris, de har 2 paralelle hdmi utganger å en hel røys med video innganger, begge har hdmi inn via frontpanel å ikke minst nok power til å riste liv i det meste av høyttalere, så at noen nevnte tidligere i denne tråden at dali generelt ikke er vanskelig å drive... dette er både riktig å galt, det er ikke vanskelig å få god lyd i en dali høyttaler men jo mer pulver de får jo bedre lyd gir de... blue 8008 er en stor høyttaler som krever litt av forsterkeriet for å få frem hele potensialet. vil anbefale at du ikke bruker for liten forsterker på dem, jeg har selv et par dali blue 5005 som har fått tygge på alt fra 40 nad watt til 500 rotel watt å de spillte bra uansett.. (best på 200 vincent watt da men... ) de har fulgt en marantz pm7000 siden jeg kjøpte dem å synest det var en veldig god match. Tror marantz sr7005 kan være akkurat det du søker etter, den har gode stereo egenskaper samt premium surround kvalitet + alle de funksjoner jeg har forstått du er ute etter, denon avr-4311 er også en veldig god reciever. noe stiv pris på dem men tror ikke du vil bli skuffet over noen av dem lykke til med leting etter reciever
    Hehe nei du sa kanskje ikke det, men når det finnes så utrolig mange forskjellig modeller og merker å velge mellom er det lett å velge bort de som får dårlig omtale Har vært inne på tanken å oppgradere til ny denon (utrolig kjekt å holde seg til samme merke siden man kjenner oppsettet på disse), men hadde kanskje håpet at det skulle være mulig å få tak i en litt billigere modell enn 4311 og 3311. Vel, får se hva pengeboken tillater, men det spørs vel om ikke fruen blir å sette seg litt på bakbena siden jeg nettopp har oppgradert pj'en Siden jeg ikke har tenkt å investere i 3D enda er det vel lov å håpe at de mest ihuga bytter utstyr, og at det kanskje kommer noen brukte modeller ut for salg i løpet av et halvt års tid

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thunderstorm77
    Jo Onkyo 808 kan sende ut samme bilde på begge utgangene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •