rotel rmb 1575 vs nad m25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

rotel rmb 1575 vs nad m25

er noen som har har erfaring med begge disse effektforsterkerne??

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde rb-1572 i noen dager og det er jo samme forsterker som 1575 bare i 2 kanals og den nådde ikke opp til forventningene mine i det hele tatt.
    Brukte den på B&W 683 og den hadde ikke sjans til og klare og dra disse utover normalt lyttevolum, da slo den seg rett og slett av fordi den ikke klarte og levere nok strøm. Bortsett fra at den var altfor altfor svak så spilte den veldig fint på lavt volum, men med en gang det kom litt bass så ga den opp dessverre.
    Tror jeg heller hadde gått for M25 da.Er nok mer krefter å hente der hvertfall.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke hørt effektforsterkeren i master serien til nad, men den integrerte spiller fantastisk !

Hvilke høytalere skal den brukes på ?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Jeg hadde rb-1572 i noen dager og det er jo samme forsterker som 1575 bare i 2 kanals og den nådde ikke opp til forventningene mine i det hele tatt.
    Brukte den på B&W 683 og den hadde ikke sjans til og klare og dra disse utover normalt lyttevolum, da slo den seg rett og slett av fordi den ikke klarte og levere nok strøm. Bortsett fra at den var altfor altfor svak så spilte den veldig fint på lavt volum, men med en gang det kom litt bass så ga den opp dessverre.
    Tror jeg heller hadde gått for M25 da.Er nok mer krefter å hente der hvertfall.
    Er ikke 683'ene litt vrine i impedansen? Klasse D liker visst nok ikke at det går for lavt. Har 1575 selv på SVS STS-01 og hos meg så gir høyttalerne seg før forsterkeren og da begynner det å bli mer enn høyt nok for meg ihvertfall.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo 683 går helt ned i 2,6 ohm og da kreves det jo litt av forsterkeren da.
    Syns det var litt skuffende at rotelen ikke orket å levere nok.Har en nad c275 som leverer varenen nå
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei. takker for svar. mitt anlegg består av b&w 703 foran, men senter i samme 7-serie.... bak har jeg b&w DS3. disse blir i dag drevet av en pioneer lx81, men biamping på frontene. jeg er fullstendig klar over subjektive oppfattninger, men hvor my er det å hente på å eventuelt oppgradere til en nad m25 ev rotel 1575...?

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    703 er jo også ganske krevende høyttalere, de blir vel omtrent som 683`ene og da hadde hevrtfall jeg styrt langt unna rotel siden strømforsyninga der ikke leverer strøm raskt nok.
    M25 er jo antageligvis en knall forsterker og Nad og B&W går jo veldig bra sammen.
    Har jo selv c275 effektforsterkeren og den spiller veldig bra på mine 683 så da vil jeg jo tro at m25 spiller mye bedre!
    Personlig hadde jeg gått for Naden pga de tydelige begrensningene på Rotel sine klasse D forsterkere.
    Eller om du går for Rotel RB-1582 som er på 2x200w classic, altså vanlig forsterker.Den skal visstnok være veldig sterk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •