Skuffet over onkyo 608

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 57
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skuffet over onkyo 608

Jeg hadde tidligere en Denon AVR-2106 som gikk i stykker. Denne ble byttet ut med en Onkyo 608. Lyden i onkyo reciveren er bra, men den kommer for kort når det kommer til å spille høyt. Denon reciveren hadde MYE bedre kontroll over høyttalerene, spesielt i bassen ved høytspilling. Nå forvrenger lyden seg og alt blir bare grøt. Trodde disse to skulle gi ca samme effekt, men der tok jeg skammelig feil. Noen andre som har lignende erfaringer? Høyttalerene jeg bruker er Dali suite 2.8. Ser på komplett.no i produkterfaringer at en har hatt samme erfaring, og han byttet fra onkyo607 til onkyo 608.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres både trist og leit, men også merkelig ut....

Dali Suite 2.8 er ingen tungdreven sak, ei heller er den spesielt "vanskelig" på impedanse.

Er alt koblet til slik det skal?
    Er alt stilt inn slik det skal?

Om alt er riktig så har du ihvertfall fått "skremt" meg bort fra Onkyo og det er forsåvidt bra siden jeg ser meg om etter en HDMI receiver for tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Dette høres både trist og leit, men også merkelig ut....

Dali Suite 2.8 er ingen tungdreven sak, ei heller er den spesielt "vanskelig" på impedanse.

Er alt koblet til slik det skal?
    Er alt stilt inn slik det skal?

Om alt er riktig så har du ihvertfall fått "skremt" meg bort fra Onkyo og det er forsåvidt bra siden jeg ser meg om etter en HDMI receiver for tiden.
    Jeg har gått gjennom alt jeg kan finne av instillinger + at "problemet" er der også om jeg velger "pure direct". Har også prøvd å biampe, men fortsatt imponerer den ikke ved høytspilling. Irreterende, fordi jeg liker veldig godt lydklangen i den.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeek
    Jeg har gått gjennom alt jeg kan finne av instillinger + at "problemet" er der også om jeg velger "pure direct". Har også prøvd å biampe, men fortsatt imponerer den ikke ved høytspilling. Irreterende, fordi jeg liker veldig godt lydklangen i den.
    Ok, da har du vel to valg:
    - effekttrinn
    - ny receiver

Med "bra" i mitt forrige innlegg mente jeg det slik at jeg ønsker en GOD ny HD receiver...... Og da er det godt at jeg nå er frarådet Onkyo 608.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - effekttrinn
    - ny receiver

Med "bra" i mitt forrige innlegg mente jeg det slik at jeg ønsker en GOD ny HD receiver...... Og da er det godt at jeg nå er frarådet Onkyo 608.
    Om du har litt store høttalere hadde jeg styrt unna Onkyo 608. Men ellers er jeg godt fornøyd. Jeg kan kansje ikke legge skylden på Onkyo for at jeg kjøper en for svak reciver, men om en sammenligner spesifikasjonene med Denon 2106 så skal Onkyo 608 være kraftigere, og det er derfor jeg er skuffet. Jeg kommer til å ha denne en stund, selv om jeg ikke har mulighet for å spille grisehøyt. Med barn i huset blir det så skjeldent anledning til det alikevell.

Newcomer kanztad sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har en onkyo 1007 og den er jeg ekstremt fornøyd med. lydklangen i onkyo er helt perfekt for min smak. frontene jeg har er JBL ES100 og den har onkyoen litt problemer med så jeg blir å oppgradere til en 2 kanals effektforsterker

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgitt effekt på Onkyoen er lavere enn for Denon 2106.

2106 er oppgitt til 100w/8ohm 0.08THD Alle kanaler
    608 er oppgitt til 160w 6ohm IEC/DIN Alle kanaler.

160w IEC/DIN er røffly lik 80w målt på samme måte som Denon. Det er også med 1%THD og ikk 0.08. Reell effekt er alstå i området rundt 60w vil jeg annta ved 0.08THD.

Alt er altså som det skal være, men spesifikasjonene er blitt feiltolket. Som også er intensjonen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Reell effekt er alstå i området rundt 60w vil jeg annta ved 0.08THD.
    Five channels driven continuously into 8-ohm loads: 0.1% distortion at 82.3 watts.
    Seven channels driven continuously into 8-ohm loads: 0.1% distortion at 30.9 watts.

[Kilde]

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes jeg var flink til å gjette jeg

Men 30.9 er jo helt fantastisk lavt. Husk at dette er med resistiv last. Hva skjer om så setter på en reaktiv last, som en høyttaler faktisk er.......

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fillen sitter her å leter etter en side jeg fant før jeg kjøpte reciveren som hadde begge reciverene i sitt sortimang. Der var begge oppgitt med samme kriterier og de viste at onkyo skulle være noen få watt mer. Men da klarer ikke å finne den igjen. Uansett så hører jeg jo at denon reciveren hadde mye mer krefter så den siden var nok feil. Dumt at ingen som hadde peiling på dette så min post hvor jeg spurte om disse to før jeg kjøpte den. Gjort er gjort

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

strømforsyning

Oppgitt effekt på Onkyoen er lavere enn for Denon 2106.

2106 er oppgitt til 100w/8ohm 0.08THD Alle kanaler
    608 er oppgitt til 160w 6ohm IEC/DIN Alle kanaler.

160w IEC/DIN er røffly lik 80w målt på samme måte som Denon. Det er også med 1%THD og ikk 0.08. Reell effekt er alstå i området rundt 60w vil jeg annta ved 0.08THD.

Alt er altså som det skal være, men spesifikasjonene er blitt feiltolket. Som også er intensjonen
    Hvis man ser på strømforsyning er onkyo overlegen, 450 w vs 650 w hvis jeg ikke husker feil. Kan det ha seg sånn at Onkyo har så mye mer varmetap at disse forskjellene utlignes? Min 607 blir i allefall sinnsvakt varm.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trulsr
    Hvis man ser på strømforsyning er onkyo overlegen, 450 w vs 650 w hvis jeg ikke husker feil. Kan det ha seg sånn at Onkyo har så mye mer varmetap at disse forskjellene utlignes? Min 607 blir i allefall sinnsvakt varm.
    Ser her Komplett.no - Onkyo TX-SR608B hjemmekinoreceiver at 607 spiller bedre en 608 merkelig...

"jeg kjøpte en onkyo sr607 i fjor. 7x140watt og nå kjøpte jeg denne. på 7x160. PSUen i denne skal være større en i 607en men høytalerne vrenger seg på utrolig mye mindre lyd en 607en som skal være svakere... mindre bass er det i den og. angrer veldig på at jeg selte min 607 for og kjøpe denne...."

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trulsr
    Hvor ser du dette? Tenker du på hva som står bakpå forsterkeren?

Det kan også defineres på mange måter, og det vanlig med ett slags snitt/forventet forbruk, og trenger ikke si noe om maks leveranser.

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - effekttrinn
    - ny receiver

Du får vel ikke kjørt effekttrinn på denne.

Ville ha sjekket om produktet ikke var defekt. Tester min på større høyttalere enn du har der, og har ikke opplevd noe forvrengning opp mot referansevolum.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan også defineres på mange måter
    Nei, det kan det ikke. Det er en internasjonal standard[*] som regulerer dette.
    og trenger ikke si noe om maks leveranser.
    Det stemmer forsåvidt.

For to likt spesifiserte recievere vil den med høyest tall bakpå ikke være den kraftigste, men den minst effektive. Målingen gjøres på 1/8 av maks "non clipped output power" med et standard "pink noise"-signal mellom 22,4Hz og 22,4KHz. I tillegg er det en hel skokk med andre krav som til sammen skal utgjøre "normal operating conditions".

[*] Ja, jeg har nettopp lett opp en kopi etter en diskusjon i forrige uke.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gompan
    Du får vel ikke kjørt effekttrinn på denne.

Ville ha sjekket om produktet ikke var defekt. Tester min på større høyttalere enn du har der, og har ikke opplevd noe forvrengning opp mot referansevolum.
    Dalie suite er 4 ohm, kansje dine er 8? Tviler på den er defekt for så dårlig spiller den ikke. Men min tidligere denon reciver spilte mye bedre på høyt volum. Må si jeg liker veldig godt lydbilde i onkyo.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deri ligger vel også problemet. Tipper den reduserer effekten når "Speaker Impedance" settes til 4ohm. Om du er av det eventyrlystne slaget kan du alltids se om du får mer trøkk med standardinnstillingen, men det er tross alt en advarsel i manualen om at lav-impedans høyttalere og høyt volum kan trigge overlastbeskyttelsen.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Zeek
    Jeg hadde tidligere en Denon AVR-2106 som gikk i stykker. Denne ble byttet ut med en Onkyo 608. Lyden i onkyo reciveren er bra, men den kommer for kort når det kommer til å spille høyt. Denon reciveren hadde MYE bedre kontroll over høyttalerene, spesielt i bassen ved høytspilling. Nå forvrenger lyden seg og alt blir bare grøt. Trodde disse to skulle gi ca samme effekt, men der tok jeg skammelig feil. Noen andre som har lignende erfaringer? Høyttalerene jeg bruker er Dali suite 2.8. Ser på komplett.no i produkterfaringer at en har hatt samme erfaring, og han byttet fra onkyo607 til onkyo 608.

Man får jo det man betaler for....hva forevnter du av en forsterker til ca 3000 kroner?
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte også Onkyo 608b her om dagen og har koblet til to fronthøytalere og en senterhøytaler.

Har koblet til Xbox 360 og GET sin HD-dekoder til forsterkeren via hdmi og hdmi mellom forsterkeren og tv'en.

Jeg synes jeg må skru lyden opp relativt mye for at det skal være høyt nok.

F.eks for at xbox spill og tv skal ha "normal" lyd (nei jeg hører ikke dårlig ) må lydnivået på forsterkeren stå på rundt 45.

Er dette normalt?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Man får jo det man betaler for....hva forevnter du av en forsterker til ca 3000 kroner?
    Dett blir for dumt....ops:

Forsterkeren kostet 5000,- i vår (koster 4000,- nå) det samme som jeg betalte for min denon 2106 for 5 år siden. Og alle vet at prisen på AV produkter har helst sunket.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •