Skuffet over onkyo 608 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 57 av 57
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trulsr

Vil tro at frekvensene har noe å si siden 1KHz er ganske lett last for reciveren mens 20-20k hz sier noe om hva minimumseffekten gjennom hele frekvensbåndet er.

Jeg er litt usikker, må sjekke litt mer, men min tankegang er at forsterkeren i alle tilfeller kun gir ut en frekvens av gangen. Den vil gi ut summen av det som blir dyttet inn. Om dette er 1khz eller noe annet ser jeg ikke at betyr så mye, så lenge vi kjører med en rent resistiv impedans.

På en høyttaler med varierende impedans vs. frekvens og fasevinkler, og komplekse impedansverdier blir det noe helt annet.

Anngående effekt. Blir ikke ofte nye recievere oppgitt til 8ohm FTC eller DIN?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av qwert
    Tja. Det er det vel bare tiden som kan vise. Konvensjonell "entusiast-visdom" (for det den er verdt) later dog til å være at man kan/bør la impedansinnstillingen stå på standard og heller være nøye med kjølingen. Se t.d.:

Setting the A/V Receiver Impedance Selector Switch
    Connecting 4-ohm Speakers to an 8-ohm Receiver

Takk for linker.
    Den blir nok stående på standard innstilling her ja. Hadde det ikke vært for denne innstillingen, hadde jeg nok vært fornøyd med reciveren fra første dag.

TAKK for hjelpen Qwert :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Jeg er litt usikker, må sjekke litt mer, men min tankegang er at forsterkeren i alle tilfeller kun gir ut en frekvens av gangen. Den vil gi ut summen av det som blir dyttet inn. Om dette er 1khz eller noe annet ser jeg ikke at betyr så mye, så lenge vi kjører med en rent resistiv impedans.

På en høyttaler med varierende impedans vs. frekvens og fasevinkler, og komplekse impedansverdier blir det noe helt annet.

Anngående effekt. Blir ikke ofte nye recievere oppgitt til 8ohm FTC eller DIN?
    Jeg ble litt usikker selv når du sier det sånn... Men er det ikke kjent at bass er mye mer energikrevende enn høyere frekvenser, uavhengig av impedans?(Rettelser tas i mot med :-D )

Det med effektmåling er forsåvidt riktig, men nærmest ingen produsenter opererer med 8 ohm FTC/DIN, den målingen finner du bare hvis du går grundig til verks på hjemmesiden deres. Som sagt opererer de ofte med 4ohm og 1 KHz på "papiret". Du må betale ganske mye hvis du skal ha en reciver med 7*200 ekte watt, hvis det i det heletatt finnes, Z11, LX92 eller 4810 er jo ikke i nærheten.

Newcomer milan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Kjenner ikke igjen dette med forvreninging og mangel på krefter. Selv har jeg en 607 i kinoen og en 608 i stua. 607 står sammen med et suite 5.1- sett med 2.8 i front. Og her låter det helt kanon! Rommet er bare på 12 kvm, men det spiller da høyt nok i massevis og har ikke hørt antydning til forvreninginger av noe slag. Har testet 608 sammen med samme settet og jeg kan helt ærlig ikke høre forskjell på dem. Ser 608 på elkjøp til 2500 boller nå for tiden. Lurer nesten på om jeg skal kjøpe en tredje bare for å ha på loftet!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble litt usikker selv når du sier det sånn... Men er det ikke kjent at bass er mye mer energikrevende enn høyere frekvenser, uavhengig av impedans?(Rettelser tas i mot med :-D )

Det med effektmåling er forsåvidt riktig, men nærmest ingen produsenter opererer med 8 ohm FTC/DIN, den målingen finner du bare hvis du går grundig til verks på hjemmesiden deres. Som sagt opererer de ofte med 4ohm og 1 KHz på "papiret". Du må betale ganske mye hvis du skal ha en reciver med 7*200 ekte watt, hvis det i det heletatt finnes, Z11, LX92 eller 4810 er jo ikke i nærheten.

FTC/DIN er den "sløve" måten å måle på. Slik som Onkyo blant annet gjør.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg vet det, men Onkyo er enda sløvere enn det du sa, de måler og presenterer jo i 6ohm. Fra Yamaha har jeg også sett målinger de opererer med i 4ohm.

Begynner å bli litt Off-topic ser jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men det merklige er at i en test ble den målt til rundt 5*82watt eller noe slikt i 8ohm, i samme testen målte dem forsterkeren medd 7kanaler og da yter den kun mellom 30 og 40watt en plass i 8ohm.

Har et 5.1 oppssett som i dag drives med en eldre yamaha forsterker som gir 5*70w i 8ohm ved samme type målig som onkyoen er oppgitt til 82w så det burde jo gå greit for meg.

Spørsmålet mitt er som følger hvis du bruker den som 5.1 så har du mulighet til å biampe fronthøytalerene ved å koble disse mot dem front high eller sorround wide eller noe slikt, men vil den da forsterkeren oppfatte dette som 7.1 og bare yte rundt 30-40 watt pr kanal? Da forsvinner jo halve vitsen med biamping muligheten dersom effekten pr kanal samtidig halveres og vel så det?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Du har ett poeng. Det blir nok litt bedre likevel, fordi lasten på hver kanale blir mindre.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av milan
    Hei.
    Kjenner ikke igjen dette med forvreninging og mangel på krefter. Selv har jeg en 607 i kinoen og en 608 i stua. 607 står sammen med et suite 5.1- sett med 2.8 i front. Og her låter det helt kanon! Rommet er bare på 12 kvm, men det spiller da høyt nok i massevis og har ikke hørt antydning til forvreninginger av noe slag. Har testet 608 sammen med samme settet og jeg kan helt ærlig ikke høre forskjell på dem. Ser 608 på elkjøp til 2500 boller nå for tiden. Lurer nesten på om jeg skal kjøpe en tredje bare for å ha på loftet!
    Har du noen gang prøvd suite 2.8 med større forsterker? De kan spille utrolig høyt. Høyere en hva jeg får de til å spille med 608, men det hjelper og ha ohm innstillingen på 6 ohm. Hvilken verdi bruker du under ohm-innstillingen? Kjører du "full range" på fronter eller lar du subben ta seg av de lave frekvenser? Jeg kjører alle høyttalere på "full range".

Men når så mye er sagt, kan jeg også legge til at du får utrolig mye reciver for pengene med 608 + at jeg liker VELDIG godt lydbilde i den.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dytter denne litt.
    Er veldig interessert i å høre hvilken ohm innstilling "milan" bruker.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FTC er vel ikke noe sløv måte? mener å huske at den er mer reel enn hva f.eks RMS (som ikke har noe standard) er.

EDIT: http://avforum.no/forum/generelt-aud...ftc-slikt.html En grei tråd angående forskjellene.

Newcomer morten2101 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hdmi osd

Jeg har hatt min 608 i snart 2 uker. Kjøpt på elkjip for 2500 boller (?).

Problemet jeg har er at jeg ikke lengre får opp On screen display. Det fungerte smertefritt første uken, men ikke nå lengre.

Jeg kjører risktv - hdmi - 608 - hdmi - plasmatv (1080i).

Noen ganger når jeg starter sulamitten får jeg ikke bilde i det hele tatt, og må skru av og på risktv boksen en stund, så kommer plutselig bildet.

Merkelig. Vurderer å bytte den inn på 30 dagern, usikker på om det faktisk er en feil med den.

Har satt OSD til ON, og valgt auto på alt av oppløsninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic07
    Jeg kjøpte også Onkyo 608b her om dagen og har koblet til to fronthøytalere og en senterhøytaler.

Har koblet til Xbox 360 og GET sin HD-dekoder til forsterkeren via hdmi og hdmi mellom forsterkeren og tv'en.

Jeg synes jeg må skru lyden opp relativt mye for at det skal være høyt nok.

F.eks for at xbox spill og tv skal ha "normal" lyd (nei jeg hører ikke dårlig ) må lydnivået på forsterkeren stå på rundt 45.

Er dette normalt?

Har også denne forsterkeren og er enig i det du sier at man må skru opp volumet litt. Jeg pleier å ha den på på ca 40 på film. Men med PCen så må jeg ofte gå oppimot 50 bare for å høre hva de sier.

Noen som forresten vet hvor "høyt" volumet går? Er tallet på volumet prosent?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=morten2101]Jeg har hatt min 608 i snart 2 uker. Kjøpt på elkjip for 2500 boller (?).

Noen ganger når jeg starter sulamitten får jeg ikke bilde i det hele tatt, og må skru av og på risktv boksen en stund, så kommer plutselig bildet.

QUOTE]

Samme problem. Enda ikke funnet ut årsaken.

Newcomer morten2101 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frustrerende... ihvertfall når man føler at man har fått en grei pris, og er sånn rimelig fornøyd med speccsa på den :/ (utenom pre out)

Fikk som sagt opp setup på tv skjermen første uka, og var en veldig fin og oversiktlig meny der man kunne stille inn en hel masse funksjoner.

Opplevelsen blir at alt er tusen ganger så knotrete når man må sitte å scolle i menyer en etter en i displayet på receiveren :S

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lattergal
    Har også denne forsterkeren og er enig i det du sier at man må skru opp volumet litt. Jeg pleier å ha den på på ca 40 på film. Men med PCen så må jeg ofte gå oppimot 50 bare for å høre hva de sier.

Noen som forresten vet hvor "høyt" volumet går? Er tallet på volumet prosent?

Jeg på min 606 har satt opp oppsette slik jeg da:

Intellivolum setter jeg på +12

Speaker calibration : Center +12, Left,Right +5 surr L,R 0.

Med ha det på dette har jeg ikke behov for spille under normal lytting på tv eller xbox360 med volum på KUN 5 og skal jeg spille høyt setter jeg vel på volum rundt 20 synes det er mer realistisk at man ikke skal dra så mye på volumet for å oppnå tilfredstillende lyd i stua

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    J Du må betale ganske mye hvis du skal ha en reciver med 7*200 ekte watt, hvis det i det heletatt finnes, Z11, LX92 eller 4810 er jo ikke i nærheten.
    "Ikke i nærheten" er litt å ta i da, Pioneers Susano er her målt til 7x198,6w i 8ohm, alle kanaler drevet, 20-20.000hz 0.1% forvrenging.
    Ved 0,05% forvrenging målte de 7x181w.

Jeg skal være enig i at den koster "ganske" mye da.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •