Skuffet over onkyo 608 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 57
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic07
    Jeg kjøpte også Onkyo 608b her om dagen og har koblet til to fronthøytalere og en senterhøytaler.

Har koblet til Xbox 360 og GET sin HD-dekoder til forsterkeren via hdmi og hdmi mellom forsterkeren og tv'en.

Jeg synes jeg må skru lyden opp relativt mye for at det skal være høyt nok.

F.eks for at xbox spill og tv skal ha "normal" lyd (nei jeg hører ikke dårlig ) må lydnivået på forsterkeren stå på rundt 45.

Er dette normalt?
    Dette du nevner med volumet er helt normalt. Når jeg spiller pleier jeg å ha volumet på 50, mens når jeg skal spille musikk høyt/ få litt trykk i film må jeg opp på 60-65, da er det til gjengjeld VELDIG mye trøkk.

Har vært opp i mot 70 men da orket ikke jeg mer. Ikke et tegn til forvrenging, bare god lyd

-Har 607...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i tester kommer nå onkyo bra ut sammenlignet med andre merker i samme prisklasse og spesielt når det gjelder kraft. Jeg har selv hatt 805 og nå har jeg 808, men det gjelder jo å ikke kjøpe for liten reciver i forhold til høytalerene du skal bruke.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    i tester kommer nå onkyo bra ut sammenlignet med andre merker i samme prisklasse og spesielt når det gjelder kraft. Jeg har selv hatt 805 og nå har jeg 808, men det gjelder jo å ikke kjøpe for liten reciver i forhold til høytalerene du skal bruke.

80X er ett helt annet dyr enn 60X

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    80X er ett helt annet dyr enn 60X
    Hva med mellomtingen? 70X ?

Er denne testens konklusjon "sann":

Conclusion
    If you are looking for a mid-range receiver that has all the features you can think of, the Onkyo TX-NR708 is probably it. But most importantly it is backed by a strong pedigree that has been known to deliver top notch performance. At a shade below $900, the TX-NR708 offers incredible value for money.

Onkyo TX-NR708 Review

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    708 er marginalt kraftigere enn 608, ikke mye, bare noen få watt.

Kvaliteten til Onkyo har vært bra hele veien, og det har vært først med en haug av funksjoner. Litt begrenset kraft er det dog.

Selv foretrekker jeg Marantz, Rotel og Arcam. Men jeg bryr meg 99.9% om musikkopplevelse, fremfor brutalitet på film. Eller, jeg bryr meg ikke om filmlyden i det hele egentlig . Men sånn dersom jeg skulle kjøpt noe i mellomsegmentet.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    708 er marginalt kraftigere enn 608, ikke mye, bare noen få watt.

Kvaliteten til Onkyo har vært bra hele veien, og det har vært først med en haug av funksjoner. Litt begrenset kraft er det dog.

Selv foretrekker jeg Marantz, Rotel og Arcam. Men jeg bryr meg 99.9% om musikkopplevelse, fremfor brutalitet på film. Eller, jeg bryr meg ikke om filmlyden i det hele egentlig . Men sånn dersom jeg skulle kjøpt noe i mellomsegmentet.
    Kraftmessig er vel NAD 747 deroppe et sted.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser slik ut. Rundt 7x 40-50 ekte watt i 8ohm. (60 i 4ohm)

Men verdens tåpeligste forklaring de har da. Hevder de tester i 4ohm for å få ett mer realistisk tall. Taller blir jo større i 4ohm, forutsatt at ikke forsterkeren kollapser helt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tullewatt

Ser slik ut. Rundt 7x 40-50 ekte watt i 8ohm. (60 i 4ohm)

Men verdens tåpeligste forklaring de har da. Hevder de tester i 4ohm for å få ett mer realistisk tall. Taller blir jo større i 4ohm, forutsatt at ikke forsterkeren kollapser helt.
    Jeg har også lagt merke til dette i det siste. Da jeg kjøpte 607 syntes jeg det var latterlig at de målte i 6 Ohm, i motsetning til yamahaen jeg hadde før.

De nye Yamahaene derimot på yamaha.com, er målt i 4 ohm.
    Stjeler denne fra rx-v3067,
    -"Max Output Power for Europe (4 ohms, 1 kHz, 0.7% THD) 7 x 200 W/ch "

4 Ohm! 1KHz! Hva er det for noe tull, 0,7% THD er vel heller ikke noe å skryte av...

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trulsr
    Jeg har også lagt merke til dette i det siste. Da jeg kjøpte 607 syntes jeg det var latterlig at de målte i 6 Ohm, i motsetning til yamahaen jeg hadde før.

4 Ohm! 1KHz! Hva er det for noe tull, 0,7% THD er vel heller ikke noe å skryte av...
    Det ble sikkert bestemte at de ville kunne skryte av 7x200watt i salgsammenheng, deretter ble resten tilrettelagt etter det.

60x er en liten receiver, og passer derfor best på mindre og lettdrevne høyttalere.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt pussig at TrustedReviews roser 608 opp i skyene, og at den er bedre på alle punkter i forhold til Denons AVR-1911...

Her er 1911 fasiten:
    Verdict

Denon upholds its enviable reputation with yet another admirable AV receiver. The AVR-1911 packs plenty of power, serves up a modest array of features like 3D compatibility and is generally easy to use, but the real reason to give it a whirl is its stupendous sound quality, the sort you’d expect from a more expensive amp.

However, for all its brilliance it doesn’t quite do enough to dethrone the Onkyo TX-SR608, and we’ll tell you why – not only is Onkyo’s receiver cheaper, but it also offers more features, more connections (including 6 HDMI inputs), a higher power rating, THX Select2 Plus certification, a superior remote, a prettier onscreen interface and a similar level of sound quality. But if for some reason you still end up taking the Denon home then you’ll still have bagged yourself a very impressive AV receiver.

Denon AVR-1911 review - Performance and Verdict - Home Cinema reviews - TrustedReviews

Onkyo TX-SR608 review - Home Cinema reviews - TrustedReviews

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trulsr

0.7THD er helt greit. Det viktigste er at det blir oppgitt. Det har blitt spekulert i, og delvis støttet gjennom eksperimenter at man må opp i veldig høye THD verider før man reagerer. Rundt 20%. Dette GJELDER KUN THD. IMD og andre ulineariteter skal det mindre av.

når det gjelder frekvens. Er det virkelig så stor forskjell om man måler ved 1 frekvens eller flere?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Litt pussig at TrustedReviews roser 608 opp i skyene, og at den er bedre på alle punkter i forhold til Denons AVR-1911...

Her er 1911 fasiten:
    Verdict

Denon upholds its enviable reputation with yet another admirable AV receiver. The AVR-1911 packs plenty of power, serves up a modest array of features like 3D compatibility and is generally easy to use, but the real reason to give it a whirl is its stupendous sound quality, the sort you’d expect from a more expensive amp.

However, for all its brilliance it doesn’t quite do enough to dethrone the Onkyo TX-SR608, and we’ll tell you why – not only is Onkyo’s receiver cheaper, but it also offers more features, more connections (including 6 HDMI inputs), a higher power rating, THX Select2 Plus certification, a superior remote, a prettier onscreen interface and a similar level of sound quality. But if for some reason you still end up taking the Denon home then you’ll still have bagged yourself a very impressive AV receiver.

Denon AVR-1911 review - Performance and Verdict - Home Cinema reviews - TrustedReviews

Onkyo TX-SR608 review - Home Cinema reviews - TrustedReviews
    Jeg er helt enig i at 60X er bedre enn Denon. Den har bare mindre kraft. Kraft og kvalitet henger nødvendigvis ikke sammen.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig i at 60X er bedre enn Denon. Den har bare mindre kraft. Kraft og kvalitet henger nødvendigvis ikke sammen.
    Men de skriver jo ikke helt dette da:
    "a higher power rating..."

Det tolker jeg som mere kraft enn Denon....

Og 60x har ikke USB inngang, man må kjøpe ekstrautstyr til f.eks iPHONE. Og da blir vel ikke Denonen dyrere.....

whatever.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "a higher power rating" betyr "på papiret"

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "a higher power rating" betyr "på papiret"
    Ok, jeg hadde håpet at de hadde testet dette før de skrev testen...

Nåvel..... det er jo et luksusproblem hva man skal velge seg av HD receiver. Prisene faller, "innholdet" stiger

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo har ju extremt kryptiska sätt att visa specs. Jämför EU och US specs och se. Man blir inte helt klok. Varför kan de inte skriva power consumption på eu modellen när specs är från EU sidan till Onkyo? För mig ser det ut som om de vill gömma en del info.......Men för de som kan är det ju inte svårt att räkna ut det då. Andra märken är säkert lika illa, men Onkyos är de enda jag har sett på. Som jag kan se, med ett brukbart 5.1 system är det inte mycket till "fjutt" i sakerna när man ökar volymen lite. Om du dessutom Bi-ampar frontarna så att 7 kanaler blir i drift blir det ju ännu mer.
    Skulle jag tippa kan feks Klipsch RB 61 var en ok match för denna, men de tar ju vad de får om man säger så, de säger ju aldrig stopp. Som sagt..man blir inte klok.

Personligen har jag 707 som har nästan identiska watt specs, men en del kraftigare strömförsyning. Det var det + pre-out som gjorde att jag valde 707 i alla fall.

608 från EU specs. http://www.eu.onkyo.com/dl/1465323/M...X-SR608_En.pdf

(North American)
    100 watts minimum continuous power
    per channel, 8 ohm loads, 2 channels
    driven from 20 Hz to 20 kHz, with a
    maximum total harmonic distortion of
    0.08% (FTC)
    125 watts minimum continuous power
    per channel, 6 ohm loads, 2 channels
    driven at 1 kHz, with a maximum total
    harmonic distortion of 0.1% (FTC)
    115 watts minimum continuous power
    per channel, 8 ohm loads, 2 channels
    driven at 1 kHz, with a maximum total
    harmonic distortion of 0.7% (FTC)
    (Others)
    7 ch × 160 W at 6 ohms, 1 kHz, 1 ch driven
    (IEC)
    Maximum Effective Output Power
    (Asian)
    7 ch × 175 W at 6 ohms, 1 kHz, 1 ch driven
    (JEITA)
    Dynamic Power 240 W (3 Ω, Front)
    210 W (4 Ω, Front)
    120 W (8 Ω, Front)
    Power Supply (North American and Taiwan)
    AC 120 V, 60 Hz
    (European) AC 230 V, 50 Hz
    (Others) AC 220 - 240 V, 50/60 Hz
    Power Consumption (North American) 6.3 A
    (Others) 620 W
    Stand-by Power Consumption
    (North American and Taiwan) 0.2 W
    (Others) 0.3 W

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av qwert
    Deri ligger vel også problemet. Tipper den reduserer effekten når "Speaker Impedance" settes til 4ohm. Om du er av det eventyrlystne slaget kan du alltids se om du får mer trøkk med standardinnstillingen, men det er tross alt en advarsel i manualen om at lav-impedans høyttalere og høyt volum kan trigge overlastbeskyttelsen.
    Du har rett. Jeg har nå prøvd med innstillingen 6 ohm i steden for 4 ohm, og den spiller bedre. Lurer bare på hvor lenge den klarer den belastningen, mine suite 2.8 høyttalere gir, i og med de er oppgitt til 4 ohm

Ser at på min gammle Denon reciver står det 6-16 ohm på høyttalerutgangene...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tullewatt

0.7THD er helt greit. Det viktigste er at det blir oppgitt. Det har blitt spekulert i, og delvis støttet gjennom eksperimenter at man må opp i veldig høye THD verider før man reagerer. Rundt 20%. Dette GJELDER KUN THD. IMD og andre ulineariteter skal det mindre av.

når det gjelder frekvens. Er det virkelig så stor forskjell om man måler ved 1 frekvens eller flere?
    Ok, men man ser jo på de med ordentlige watt (H/K, gamle NAD recivere osv.) at de måler i 8 Ohm, 20hz-20k hz i 0,03%THD.
    Selvom de får et lite antall watt på papiret vinner de ofte i kraft mot recivere med nært dobbelt så mange watt på papiret målt i 8 Ohm, 1KHz og x% THD...

Vil tro at frekvensene har noe å si siden 1KHz er ganske lett last for reciveren mens 20-20k hz sier noe om hva minimumseffekten gjennom hele frekvensbåndet er.

Jeg er ingen guru eller ekspert her så rett meg hvis jeg tar feil.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har helt rett.
    En tanke, man kunne unngå all dette watt hysteriet om man brukte aktive høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeek
    Du har rett. Jeg har nå prøvd med innstillingen 6 ohm i steden for 4 ohm, og den spiller bedre. Lurer bare på hvor lenge den klarer den belastningen, mine suite 2.8 høyttalere gir, i og med de er oppgitt til 4 ohm
    Tja. Det er det vel bare tiden som kan vise. Konvensjonell "entusiast-visdom" (for det den er verdt) later dog til å være at man kan/bør la impedansinnstillingen stå på standard og heller være nøye med kjølingen. Se t.d.:

Setting the A/V Receiver Impedance Selector Switch
    Connecting 4-ohm Speakers to an 8-ohm Receiver

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •