Problemer med Yamaha RX-V3900

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med Yamaha RX-V3900

Hei

Har problemere med å få bilde på tven når jeg kobler pcen igjennom forsterkeren. Får bilde vist jeg kobler pcen direkte i tven.

Har og en playstation som jeg har koblet igjennom forsterkeren og da har jeg ingen problem med å få bilde.

Alt av kabling er hdmi og tven er en Samsung 55 7705

Noen som har noen ide om hva som kan være problemet?

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F.eks prøvd forskjellige oppløsninger?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hadde samme problem da jeg fikk den nye dekoderen til altibox. Jeg byttet HDMI-kabel, og vips, alt i orden.

Teorien min er at billige REMA-HDMI'er ikke er fullkoblet, slik at HDCP (kopibeskyttelsen) trer i kraft.

André

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RX-v3900

Hei. Er det noen her i forumet som har brukt DLNA på en Yamaha RX-V3900??

Vet at forsterker er kompatibel DLNA men vet ikke hvordan den brukes.

Takk for svaret.

Gamor69

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Dlna

Sitat Opprinnelig postet av gamor69
    Hei. Er det noen her i forumet som har brukt DLNA på en Yamaha RX-V3900??

Vet at forsterker er kompatibel DLNA men vet ikke hvordan den brukes.

Takk for svaret.

Gamor69
    DLNA (Digital Living Network Allicance) er en (minimum) standard for kommunikasjon mellom forskjellige enheter fra forskjellige produsenter. I praksis brukes denne når du kobler enheter sammen og når du kobler receiveren opp mot nettet.

Jeg har koblet min RX-V3900 til hjemmenettverket med vanlig nettverkskabel. Dette fungerer helt fint, plenty med nettradiokanaler og, ikke minst, full tilgang til hele musikkbibliotetket som jeg har liggende på en gammel PC som er oppsatt som server. Kommunikasjonen går knirkefritt fordi den er DLNA-kompatibel.

Håper dette var opplysende.
    André

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du nevner HDMI på Yamaha RX-V3900 så må jeg nesten slenge inn at to av mine HDMI innganger sluttet å fungere før min ble ett år, er dessverre alt for lat og klarer meg ikke lenge nok uten receiver til at jeg har giddi å levere min inn, men jeg syntes det er noe merkelig at to av inngangene har dødd iløpet av såpass kort tid (har testet med forskjellige kabler).

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Ålesund
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også koblet min til nettverket via en switch og har som andrekrist tilgang til sykt mye radiokanaler og podcaster. Men jeg får ikke tilgang til mitt eget nettverk... Dvs. jeg finner laptopen men får ikke gå inn på den. Den stasjonære maskinen med all musikken og styr vises ikke i det heletatt. Ei heller WDTV live boksen med sine 2 HDD.

Fra WDTV live boksen har jeg tilgang til mapper jeg har delt på laptopen og den stasjonære men ikke motsatt (jeg ser mao ikke noen av HDD koblet til WDTV fra noen av maskinenen eller 3900) Jeg kan styre 3900 fra laptopen via webgrensesnittet og både den og WDTV dukker opp som medieenhet på nettverket men går jeg inn på 3900 åpnes WMP med eksempelmusikk mens WDTV åpner en ip-adresse i nettleseren med noe som ser ut som et notepadvindu....

Det skulle sikkert vært et spørsmål inni her et sted men, HJELP...! holder det? :sad:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antar at switchen din også er ruter? I så fall kan du sjekke om brannmuren i den sperrer for tilgangen. Samme med PCer; Windows har innebygd brannmur. De fleste antivirusprogrampakker har også egen brannmur. Hadde samme problem med Yamaha Z11. Slo av brannmuren i McAfee (antivirus etc) så fungerte det. WDTV kjenner jeg ikke, men kanskje den har brannmur den også?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brannmurer kan ødelegge mye moro hvis de er galt oppsatt, ja.
    I min PC som har McAfee funker det helt fint etter jeg har klarert hjemmenettverket (Fri tilgang til alle adresser mellom 192.168.0.0 og 195.168.0.255).
    Den andre PC'en min med Norton 360 hakker noe mer. Den nekter en sjelden gang tilgang selv om jeg har klarert IP-adresse området. Restarter gjør underverker her. Mulig det er de automatiske oppdateringene som lager krøll

Det er like viktig at mediafilene er delt via Windows mediaplayer (verktøy->Alternativer->Bibliotek -> Konfigurer deling ->huke av for "del mine medier" -> klikke på "RX-V3900" -> Tillat)
    Det er en fordel (kanskje nødvendig) at mediaplayer er oppe og kjører. Min er del alltid.

Da er det enkelt å lage spillelister på PC-en nyte go'-lyden av Yamahaen :-)

André

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hiver på mitt problem her...

Forsterkeren min hadde låst seg helt idag og da jeg skrudde den av, så ville den ikke på igjen. Nå står det kun Main On så kommer den ikke videre.

Noen tips til hva problemet kan være evt hva jeg kan gjøre for å ordne det?

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Ålesund
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettverksproblemene mine regner jeg med løser seg av seg selv nå. Har kjøpt en NAS og får en kompis som kan seg med sånt til å fikse det.
    I kveld derimot dukket det opp et nytt problem:

Tidligere har jeg koblet WDTV boksa til 3900 med component og optisk fordi PJ ikke har hatt HDMI. Har også en monitor for å slippe å ha på PJ for å høre musikk og den har jeg koblet direkte fra WDTV via HDMI>DVI.
    Nå har jeg kjøpt meg ny PJ og koblet da om i kveld. Signalveien var det da meningen at skulle være som følgende:
    WDTV>HDMI>BD inn på 3900>HDMI 1 out til PJ og HDMI 2 out til monitor.
    Det fungerte ikke. Jeg får signal ut fra HDMI out 1 til PJ men ikke til monitor verken via HDMI out 1 eller 2. Dvs. monitoren registrere signal men det kommer ikke bilde.
    Noen forslag?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •