forsterker til FLH-12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

forsterker til FLH-12

Har et par høyttalere fra FLH, de har begge 2x12" og diskanthorn.

Kan dessverre veldig lite om lyd, men det er aldri for seint å leite etter en interesse! Dette var høyttalere som var et spontankjøp på nettet for en del år siden. De har stått stille til idag, da de er lånt bort til et bryllup. Men det hadde vært gøy å fått tak i en forsterker for å eventuellt få brukt de til en fest selv en gang....

Bakpå høyttalerne står det

500w (regner med at dette er max grense, men vet ikke....)
    96dB (???)
    8 ohm

Noen som kan utdype litt?

Leiter etter en forsterker, eller forforsterker (har et skarva miksebrett). Noen som har noen tips om hva jeg burde leite etter. Noe som står i stil med høyttalerne er å foretrekke, siden jeg kun er i startgropa!

Siden det sikkert står flere entusiaster i kø for å ydmyke meg på det groveste, vil jeg bare komme dem i forkjøpet å si at jeg vet det er ynkelig, men det er det jeg har å bidra med akkurat nå....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm, trodde dette virkelig var noe dere ville klare å hjelpe meg med....:???:

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke høyttaleren, men ser ut til å være en ganske lettdreven høyttaler.
    Miskebord kan være veldig varierende, har vært borti en del med ganske elendig lyd og en del som er veldig bra.
    Om mye kraft, evne til å spille høyt er førsteprioritet kan å kjøpe en rimelig PA forsterker være et godt alternativ. Crown DSi f.eks
    Vil du sette lydkvalitet i fokus og ønsker et penere utseende og ingen viftestøy er typiske hi-fi forsterkere ofte veien å gå. Det finnes uendelig mye vi kan anbefale deg.

Noen ting jeg vil vite:
    - Maksimal pris
    - Hva er kilde? Det vil si hvor kommer lyden fra? PC? CD? Ipod?
    - Er bruksområdet 90% fest og 10% vanlig bruk eller 10% fest og 90% vanlig stuebruk
    - Er målet maksimal lydstyrke, maksimal lydkvalitet, eller en mellomting?

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt FLH-12. De er veldig lettdrevne, jeg hadde dem på denon AVR-1908. Kjøp deg en middels integrert fra NAD, kanskje.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så bra, nå løsner det....

det som er da, er at jeg vet ikke hva jeg skal se etter, så når dere sier middels, så vet jeg ikke hva middels er...

dette skal nok være 100% fest, og da er det fest på landlige trakter og da behøver jeg neppe utdype sjanger på musikk....
    I stua blir nok disse neppe parkert, 99% grunnet min bedre halvdel. Ikke det at hun ikke liker lyd, men de matcher visstnok ikke

Høyttalerne er av utførelsen som kan tåle hardt vær, fakeskinn/gummi belegg på utsiden, forsterkede hjørner, metallgitter foran elementene og bærehåndtak i sidene! (Ligner litt sånn PA utstyr)

Kilden vil nok være mest pc, eller ipod. Men en cdspiller må man vel kanskje også ha!

Vet ikke hva som innebærer at de er lettdrevne, men har prøvd 3 diverse forsterkere på de, men da ble det dårlig lyd, eller noe ble fryktelig varmt.... Husker desverre ikke noen fakta om disse, da det som regel er andres forsterkere som har vært koblet på, blandt annet bryllupet nevnt i tidligere innlegg!

jeg surfet litt rundt og fant denne websiden etter en runde på finn.no
    Link

Vet ikke om det er dette som kalles en billig liksom PA, men prisen var jo iallefall hyggelig. Med tanke på at det ikke skal være til å verken spille pent, klassisk, vinyl eller 8-spors kasetter!

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En slik PA-forsterker er nok ideelt til å drive store elementer på fest. De er ofte viftekjølte og støyer derfor litt, som er grunnen til at folk ikke vil ha dem i stua. Akkurat den du poster vet jeg ingenting om, men det er folk her på forumet som sitter med masse info om PA.

LD LDDP600 2x350W - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning

Noe slikt, kanskje?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •