Lite stereoanlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lite stereoanlegg

Min mor vil ha ett stereoanlegg for å få bedre lyd en hva hun har idag, som er ett billig crap surroundanlegg i til 1000-lappen.

Hun har ett budsjett på 3000-3500,- for integrert forsterker og høytallere, helst stativhøytalere/bokhyllehøytallere.

Det jeg har funne er:

-Dali Concept 1
    -Denon PMA-510AE
    -QED ht kabel

Vil de kunne være ett greit anlegg?

Evt andre forslag?

Helst nytt

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minianlegg | Stereo | Soundgarden

Stereoanlegg - Elkjøp

NAD C715 + DALI Concept 1 stereoanlegg | Hi-Fi Klubben

ellers så har du en haug av små-høyttalere på surround.no. Bare å legge til en god forsterker, så har du en grei stereo

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte att NAD C715 klumpen ikke e nokka bra i...? men nokken som har erfaring med denne forsterkeren/pakken?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Min mor vil ha ett stereoanlegg for å få bedre lyd en hva hun har idag, som er ett billig crap surroundanlegg i til 1000-lappen.

Hun har ett budsjett på 3000-3500,- for integrert forsterker og høytallere, helst stativhøytalere/bokhyllehøytallere.

Det jeg har funne er:

-Dali Concept 1
    -Denon PMA-510AE
    -QED ht kabel

Vil de kunne være ett greit anlegg?

Evt andre forslag?

Helst nytt
    Hvis budsjettforutsetningene er absolutte, høres ikke dette dumt ut. Men moren din er helt på minimum av hva som jeg ville ha anbefalt noen å bruke for å få grei lyd. Er hun veldig glad i å spille musikk, ville jeg prøvd å overtale henne til å grave litt dypere i lommeboken.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Hvis budsjettforutsetningene er absolutte, høres ikke dette dumt ut. Men moren din er helt på minimum av hva som jeg ville ha anbefalt noen å bruke for å få grei lyd. Er hun veldig glad i å spille musikk, ville jeg prøvd å overtale henne til å grave litt dypere i lommeboken.
    Er ikke veldig glad i det, er vel mest for å få ett litt bedre lyd en de ubrukelige hun har nå
    Er leilighetskjøp og div på gang her, så flyter ikke over av penger for øyeblikket.
    Men som sagt, bare noe enkelt og greit med god lyd, så hun kan nyte musikken den gangen hun hører musikk 8)

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var et anlegg i denne kategorien mine foreldre vare ute etter også - for mange år siden. Så jeg kjenner meg igjen. Overraskende bra lyd i slike små, billige anlegg - så moren din gjør ikke noe veldig galt om hun går for den pakken du har foreslått - forutsatt at det er som du sier, at hun ikke stiller veldig store krav. Dette er ikke noe for ekstrem høytspilling eller takløftende bass - men et helt allright budsjettanlegg.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke hefti bass å naboklagende høyt som er målet heller egentli, hun har vel ikke samme interesse i HiFi som meg desverre :neutral:

Er bare ute etter bedre lyd en hva tv og et eldre billig 1000-kroners surroundanlegg kan gi de gangene hun hører musikk....

Så kravene er ikke store

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •