Hjelp: Får ikke digitale kilder ut til Multi-Zone?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer iMars sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp: Får ikke digitale kilder ut til Multi-Zone?

Hei!

Jeg har en Pioneer SC-LX81.

Jeg får ikke lyd fra hverken fra HDMI eller andre digitale kilder ut til multi-sone 2 eller 3. Er dette umulig? Jeg har forsøkt både sone 2 og 3 og koblet til dem med analogt rca/phono.

Mitt ønske er å sende lyd (ikke bilde) til høytalere med forsterker i et annet rom, f.eks. lyd fra Canal Digital HD-PVR, som er koblet til receiveren med HDMI. Er det slik at receiveren ikke sender lyd fra digitale kilder til analoge utganger med rca/phono? Jeg har også forsøkt coaxial ut fra HD-PVR uten å få lyd til Multi-zone 2 eller 3. Jeg får derimot lyd ved å koble ordinær analog rca/phono fra HD-PVR’en til receiveren.

Med andre ord; jeg får ikke tappet ut et analogt linje-signal ut fra receiveren dersom kilden kommer fra HDMI eller en annen digital kilde?

Takker for svar!

iMars

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

multi-sone problemer

Sitat Opprinnelig postet av iMars
    Hei!

Jeg har en Pioneer SC-LX81.

Jeg får ikke lyd fra hverken fra HDMI eller andre digitale kilder ut til multi-sone 2 eller 3. Er dette umulig? Jeg har forsøkt både sone 2 og 3 og koblet til dem med analogt rca/phono.

Mitt ønske er å sende lyd (ikke bilde) til høytalere med forsterker i et annet rom, f.eks. lyd fra Canal Digital HD-PVR, som er koblet til receiveren med HDMI. Er det slik at receiveren ikke sender lyd fra digitale kilder til analoge utganger med rca/phono? Jeg har også forsøkt coaxial ut fra HD-PVR uten å få lyd til Multi-zone 2 eller 3. Jeg får derimot lyd ved å koble ordinær analog rca/phono fra HD-PVR’en til receiveren.

Med andre ord; jeg får ikke tappet ut et analogt linje-signal ut fra receiveren dersom kilden kommer fra HDMI eller en annen digital kilde?

Takker for svar!

iMars

Jeg har samme problem med min sc-lx71. Noen som har et godt svar?

Newcomer iMars sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wimyh
    Jeg har samme problem med min sc-lx71. Noen som har et godt svar?
    Jeg fant løsningen til slutt.

Det fungerer nemlig ikke å tappe et analogt signal UT dersom kilden INN er digital. Det skyldes digital copyright-sperre. Min løsning ble å koble de digitale kildene (HD-PVR og Blu-ray) med phono/rca parallelt i tillegg til HDMI. Litt tungvint, men det fungerer. Da klarer den å sende det analoge signalet ut.

Dersom du ønsker å bruke to høyttalere og koble dem direkte til forsterkeren via "sourround back", tror jeg du også kan løse det på den måten, men dette har jeg ikke testet.

iMars

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •