Recievers pre out utganger gir ikke fra seg lyd.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Recievers pre out utganger gir ikke fra seg lyd.

Jeg har nettopp kjøpt meg en XTZ W10.16 subwoofer og et par Dynavoice M-65 EX (:-D), men alt er ikke fryd og gammen. Jeg har koblet dataen til Yamaha RX-V657 receiveren min med S/PDÌF kabel. Jeg får lyd til frontene, men ikke noe liv i subwooferen når den er koblet til pre out subwoofer, center eller surround. Men kobler jeg den til "pre out front" får jeg lyd. Mulig at jeg ikke har koblet riktig, men jeg tror det skal være riktig.

Tips til ting jeg kan prøve for å få lyd i de andre pre out utgangene? Prøvd det meste av instillinger på dataens lydkort og knapper på receiveren. Tenkte at dette burde være mer eller mindre "plug-and-play", men neeeida... :-?

Baksiden av receiveren:
    http://www.diskusjon.no/index.php?ap...tach_id=391971

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må være det største bildet jeg noen gang har sett på dette forum, kan du nedskalere det noe?
    Har du vært inne i receiverens meny og aktivert subutgangen, om der er en sånn justering.....kanskje der er et valg for stereo pluss subwoofer eller noe sånt.
    Om du bare bruker stereo, hvorfor bruker du ikke bare høyttalerkabler til subben fra dine høyttalere, ELLER fra de samme høyttaler terminaler på forsterkeren der går til dine høyttalere?
    Da får subben helt samme signal som dine fronter og du får sikkert bedre integrering med dine fronter.

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter litt med å komme inn i menyen siden fjernkontrollen ligger i en eller annen boks nede i kjellerboden. Men jeg tror det er der jeg må gå for å fikse det, for gå på gjenoppdagelsesferd i kjellerboden min etterpå

EDIT: Fant fjernkontrollen, og etter litt lesing i menyene ordnet det seg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •