Denon AVR A-100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVR A-100

hei noen som vet noe om denne jubeleums forsterkeren?holder på å spare til AVR 4810 men ble litt nyfiken på denne AVR A-100 noen som vet hvordan den er i forhold til 4810?hva forskjellen er?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at AVR-A100 og AVR-4311 så og si er identiske kan du finne manualen til AVR-4311 her

Deck

Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i samme situasjon som deg, men har nå bestilt meg AVR-A100. Det var en veldig "overfladisk" vurdering fra min side. Det er litt spesielt å få tak i en jubileumsmodell synes jeg, dog trolig ikke av andre årsaker enn at det er akkurat en jubileumsmodell. ops: "Heldigvis", får en kanskje si, står den ikke tilbake teknisk for AVR-4810 på noe som er av kritisk betydning for meg. AVR-4810 har vel AL24 Processing Plus i alle kanaler, om jeg ikke husker feil. På den andre siden har AVR-A100 MulEQ XT 32, som skal være en vesentlig oppgradering av kalibreringsprosseseringen fra MultEQ XT som er i AVR-4810. Praktisk forskjell? Trolig minimal. MultEQ XT 32 skal være i stand til å gjøre en fornuftig kalibrering av et system med flere suber. Kunne man avdekket den forskjellen et fornuftig antall ganger i f.eks. 10 A/B-tester? Aner ikke.

En ting som kan være en dealbreaker er om du har behov for å kunne re-mappe alle forsterkertrinnene. Altså om du helt fritt vil sjonglere med hvilke forsterkertrinn som skal allokeres til hvilke kanaler, for der er AVR-A100 / AVR-4311 begrenset (etter hva jeg har fått beskjed om) til å kunne allokere til bi-ampede fronter, velge mellom "high" og "wide" ekstra fronter, samt benytte sone 2/3. På AVR-4810 kan du herje "fritt" og for eksempel benytte både "high" og "wide" fronter istedenfor å ha ubrukte kanaler stående. Om noen skal ha fått annen info vedrørende dette, så må de gjerne korrigere meg!

Sist, men ikke minst (dessverre); jeg lot meg sjarmere av at oppgraderingsspøkelset nå blir tøylet litt. Det kommer ingen AVR-A101. Så når neste års line up dukker opp, så har jeg fremdeles "nyeste" modell innenfor min serie og jeg slipper (forhåpentligvis) å gråte meg i søvn, vel vitende om at det står en receiver hos klubben som heter AVR-4812 når jeg "bare" har en AVR-4810. Føkka i hue? Jepp. :lol:

Andre innspill?
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali Ikon Vokal 2 mk2 (C)
    Dali Ikon On-wall mk2 (SLR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3