Dynaudio DM 2/7 + hvilken forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynaudio DM 2/7 + hvilken forsterker?

hei folkens..

har lest en del på nettet, men flere av trådene er ganske gamle, bringer derfor tråden opp på nytt.

Har du en/flere forstekere å anbefale til disse høytalerene?

Er åpen for å høre alle meninger. (helst at de som faktisk har testet en kombinasjon med disse)

Har sett på noen forskjellige:
    Rotel RA-1520
    Rotel RA-06 SE
    Hegel P2A og H2A
    Primare I21

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen?

Newcomer ArildE. sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd Dynaudio x12 på Hegel H200 og det blir litt i overkant "lyst". Men er vel litt smak og behag?
    Dali Mentor 1 - Dali Mentor Vokal - B&W M1 Surround - XTZ sub 10" - Pioneer LX55 - Emotiva XPA5 - Panasonic 65" ST60 tv - Panasonic BDT500 blurayspiller

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ArildE.
    Har prøvd Dynaudio x12 på Hegel H200 og det blir litt i overkant "lyst". Men er vel litt smak og behag?
    Ser ut fra informasjonen om hvilket utstyr du har at du bruker en Onkyo-608 med dine x-12. Er du fornøyd med det oppsettet? Har selv en Onkyo-607 koblet mot mine DM 2/, men føler ikke "dybden" i lyden vil skikkelig frem :/

Newcomer ArildE. sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med oppsettet og synes faktisk det er ganske god tyngde i bassen på x12 med onkyo 608. Har også hørt x12 på 607 hos soundgarden og det spilte kjempebra. Det var faktisk såpass tøff bass at jeg måtte sjekke at det ikke var tilkoblet sub.

Tror allikvel at man er ganske avhengig av å sitte i sweetspot for at bassen skal sitte skikkelig. Jeg bruker en xtz sub, og det er den beste investeringen jeg har gjort noen gang har gjort. Morrofaktoren steg betraktelig for å si det sånn.
    Dali Mentor 1 - Dali Mentor Vokal - B&W M1 Surround - XTZ sub 10" - Pioneer LX55 - Emotiva XPA5 - Panasonic 65" ST60 tv - Panasonic BDT500 blurayspiller

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av guerilla
    hei folkens..

har lest en del på nettet, men flere av trådene er ganske gamle, bringer derfor tråden opp på nytt.

Har du en/flere forstekere å anbefale til disse høytalerene?

Er åpen for å høre alle meninger. (helst at de som faktisk har testet en kombinasjon med disse)

Har sett på noen forskjellige:
    Rotel RA-1520
    Rotel RA-06 SE
    Hegel P2A og H2A
    Primare I21
    Mulig at eg er litt "inhabil" med mitt forslag her, men eg vil tro at det ville vært spennende å teste de høyttalere på en rørforsterker.
    Var selv ganske usikker når eg bestillte min rørforsterker, men nå er alt av tvil forsvunnet og er veldig glad for at eg tok sjansen på en rørforsterker.:-D

Mvh
    Terje

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •