Receiver til JBL 8340

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver til JBL 8340

Heisann

Jeg holder på å bygge kinorom, om ca 2 mnd er huset ferdig og da skal rommet gjøres ferdig inne. Jeg har da med andre ord ca 2 mnd på meg til å bestemme hva slags receiver jeg skal kjøpe meg. Jeg har høyttalere av typen JBL 8340. Dette er kinohøyttalere fra JBL med horndiskanter. Disse kan drives kontinuerlig på 250 W og har en peak på 1000 W. Jeg har tenkt å gå for enten 7.1 eller 9.1. Like høyttalere på alle plasser.

Spørsmålet mitt er hvilken receiver anbefales til disse høyttalerne?
    Jeg har nesten bestemt meg for Onkyo TX-NR5008, men vil gjerne høre anbefalinger fra andre her på forumet samt hvilke konkurrenter i ca samme prisklasse som kan være aktuelle.

Jeg vil hovedsaklig bruke den til kun film og spilling. Altså ikke musikk.

Tekniske spesifikasjoner om JBL 8340
    http://www.jblproservice.com/pdf/The...ries/8340A.pdf

Onkyo TX-NR5008
    Onkyo Europe - TX-NR5008

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Min erfaring med disse høyttalerne og Onkyo er at det kan bli litt "skarpt". Jeg hadde nok vurdert Yamaha som et alternativ...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du testet de høyttalerne med en annen receiver? Så kanskje jeg bør vurdere Yamaha RX-V3067 istedet da?

Tror du forresten det vil komme noen modell over RX-V3067? F.eks. en arvtager til Z7 eller Z11

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest diverse tester siste ukene står det nå mellom Yamaha RX-V3067 og Pioneer SC-LX83.

Ønsker tips/hjelp om hvilken av de to jeg skal velge. Noen meninger?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrcradock
    Etter å ha lest diverse tester siste ukene står det nå mellom Yamaha RX-V3067 og Pioneer SC-LX83.

Ønsker tips/hjelp om hvilken av de to jeg skal velge. Noen meninger?
    Det kommer en test i neste Hjemmkino-bladet av nettopp disse to receiverne pluss Onkyo 3008 mener jeg det var!

Og der får LX 83 særdeles god omtale,og skryt for å vere den med mest krefter,men så er den jo noen kroner dyrere enn RX-V3067 da:-P

Du får lese den testen før du bestemmer deg,selv om det ikke er sikkert du er enig med testerne,men en hvis pekepinn bør det kunne gi!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke medlem, så får ikke sett bladet/testen før november. Er det sånn at SC-LX83 vinner testen?

I forrige nummer av Hjemmekino vant jo RX-V2067 testen mot blant annet SC-LX73. Hvis de nå kårer SC-LX83 til vinner over RX-V3067 tyder det jo på at Pioneer virkelig har spekket sin godt, og da er det nesten sånn at jeg tipper over til å velge Pioneer SC-LX83 (selv om den koster litt mer).

Jeg holder i disse dager på å bestille receiver, og har nesten bestemt meg for RX-V3067...

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke medlem, så får ikke sett bladet/testen før november. Er det sånn at SC-LX83 vinner testen?

I forrige nummer av Hjemmekino vant jo RX-V2067 testen mot blant annet SC-LX73. Hvis de nå kårer SC-LX83 til vinner over RX-V3067 tyder det jo på at Pioneer virkelig har spekket sin godt, og da er det nesten sånn at jeg tipper over til å velge Pioneer SC-LX83 (selv om den koster litt mer).

Jeg holder i disse dager på å bestille receiver, og har nesten bestemt meg for RX-V3067...
    Stemmer at LX 83 blir kåret som vinner ja,og den med mest krefter!
    Og i Lyd & Bilde ble jo også LX73 kåret som vinner over Yamaha RX-V 3067,så det er litt sprik mellom testene,men sånn vil det vel alltid vere - litt smak og behag,og sikkert litt forskjellige høytaler oppsett kan vel fort få det til å vippe den ene eller andre retningen!

Lykke til med valget - du blir nok fornøyd uansett hva du velger av disse to kandidatene tipper jeg:-D
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er nettopp det med valg av høyttalere som kan få det til å vippe den andre veien. Det er jammen ikke lett å velge. Yamaha føler jeg er et "safe bet", men nå har Pioneer vunnet to slike tester, mens Yamaha har vunnet én.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestemte meg i går. Valget falt på Yamaha RX-V3067. Etter å ha lest gjennom testene enda en gang fant jeg ut at de funksjonene som Yamaha har passer meg bedre. Ifølge AVShop så får de den inn neste uke. Jeg får uansett ikke prøvd den før om en måned (huset er ikke ferdig før da).

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestemte meg i går. Valget falt på Yamaha RX-V3067. Etter å ha lest gjennom testene enda en gang fant jeg ut at de funksjonene som Yamaha har passer meg bedre. Ifølge AVShop så får de den inn neste uke. Jeg får uansett ikke prøvd den før om en måned (huset er ikke ferdig før da).
    Gratulerer med valget - blir nok stas når du får alt ferdig:-)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Ja, jeg tror jeg hadde blitt fornøyd uansett hvilken av de to jeg hadde valgt. Fikk et bra tilbud samt at jeg tidligere har hatt veldig god erfaring med Yamaha

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •