slapp lyd med ECI-3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

slapp lyd med ECI-3

Har en ECI-3, abrahamsen DAC og Monitor Audio RX-8 høyttalere.
    Forsterkeren er noen år gammel og kjøpt brukt.
    Problemet mitt er at jeg synes lyden er litt "sløv", da spesielt med tanke på bassen. Når jeg spiller på middels volum er bassen rett og slett veldig svak og lite punch selv på heavy låter. Når jeg skrur opp volumet blir det litt bedre, men bassen virker fremdeles underdimensjonert.
    Har tenkt på at det kan være noe galt med forsterkeren, er det noen "vanlig" feil som kan repareres/oppgraderes på EC forsterkere??

Er klar over at jeg gjerne kunne hatt en sterkere forsterker til disse høyttalerne...

Forslag og hjelp mottas med takk.

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sannsynligvis er ikke noe galt. Mer sannsynlig er det at systemet ikke fungerer godt sammen (til dine ører).

Hva med å låne hjem en annen DAC eller forsterker, og høre hva som skjer?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ganske enkelt at ECI-3 et et lite nummer eller to for liten til å holde disse høyttalerne i ånde. Punch i bassen er ikke akkurat varemerket til ECs integrerte forsterkere - ECI-3 er intet unntak i så henseende. Om Monitor Audio RX-8 er lettdrevne i antall dB pr. Watt - et lite interessant tall når man skal vurdere smekk i bassen og andre musikalske kvaliteter - går de ganske dypt og har store basselementer som krever en helt annen forsterker.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det kan være forsterkeren som blir litt svak. Mulig at elektronikkens klang også bidrar til en litt slapp bass. Nå fungerer ECI-3 godt som preamp, så det er mulig å teste ut om et mer robust effekttrinn gjør susen. Husker Snickers holdt en bra demo med EC cdp+pre med Oberon som effekt. Verdt å prøve hvis man får lånt noe med seg hjem.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •