Receiver. Valgets kval?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver. Valgets kval?

Hei. Har tenkt å kjøpe en ny receiver på sikt. Men eg lurer på kva eg skal velge. Har en Yamaha rx-v2700 no. Den fungerer veldig bra men har ikkje hd-lyd støtte eller 3d støtte og den er og litt hard i toppen syns eg. Det er derfor eg kjem til å oppgradere. Men idag so driver receiveren kun surround back høgtalarane. Har Midgard oberon 6.1 på front, en parasound brokobla på senter. Og en Arcam på surround. Har fortsatt lyst å gå for Yamaha, eventuelt Onkyo.
    Men vil det då vere bra nok å gå for f.eks Onkyo 808 eller Yamaha rx-v1067?? Eller bør eg likevel satse høgre sjølv om eg driver det meste med effekfors.??

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med M.O 6.1 så vil det jo naturlig bli lyst i toppen.

Denon - Onkyo - Marantz - Yamaha... o.s.v

Det er mye og velge i... men kan jo nevne hva du legger vekt på... Musikk eller Film...

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei eg ser mest på film. Men liker å høyre på musikk no og då, gjerne med høgt volum. Har patos 510 front høgtalara. Det spiller ikkje spisst eller hardt i toppen på mitt oppsett altså. Det var først når eg sammenligna min yamaha receiver med en 4 år gammel denon receiver på noken b&w 604s2 høgtalara. Då spillte yamahaen med mindre kontroll og spissere og hardere i toppen. Lurer derfor på om yamaha ikkje er så musikkvennlig.
    Vil det bli en nedgradering med yamaha 1067 på alt utenom 3d-støtte og hd-lyd?
    Eller vil den holde siden eg har nok av effektforsterkere?
    Lurer rett og slett på om det er bortkasta penger å legge 15000kr i surroundreceiver når eg har effektforsterkara?
    Og kva receiver er best klangmessig på musikk?

Newcomer House sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har 15.000 som budsjett ville jeg kanskje gått for en dedikert stereopre samt en rimeligere surroundreceiver.

Hadde forresten Patos b510 selv og brukte en tid Onkyo Surroundreceiver som pre og synes det funket flott. Bedre enn min tidligere Yamaha.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. Då lurer eg rett og slett på om eg skal gå for onkyo når den tid kjem. Men yamaha er vel hakket bedre på film?
    Budskjettet er ikkje på 15000kr. Tenker kanskje at det ikkje er vits å kjøpe receiver til 15 lapper når eg har nok effekt frå før? Så eg lurer på å legge meg på ca 8-10 lapper. Høres det lurt ut?

Moderator Edit: thoslags: Bumping hver halvtime av tråd er IKKE god netikette. Flere innlegg slettet i denne tråden.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ÅÅ. Trudde det var sånn man gjorde det når man skal ha svar. Iallfall sånn på andre fora. Menmen får vel slutte å spørre. Får heller følge egen intuison å berre velge det eg trur vil fungere.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger ikke en stor reciver om man ikke trenger den elektronikken en dyrere reciver har.

Onkyo er greie på både musikk og film.

Yamaha troner fortsatt på filmformidler siden ja, plus at de er blitt enda litt bedre på musikksiden så de ligger nå ikke langt bak recivermerkene med audyssey og pioneer

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo mere penger du legger i en receiver jo bedre vil jo forforsterkerdelen også være.
    Har sendt deg ett tips på PM.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •