Hvilken reciver har den beste forforsterker til stereo?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken reciver har den beste forforsterker til stereo?

Har Denon 3808A og bruker Roksan Kandy 2 til frontene i sorround oppsett. For stereo bruker HRT Music Streamer Pro rett inn i Roksan, men da får jeg ikke brukt sub-ut på Denon og mister litt bass av den grunn. Jeg har prøvd å kjøre HRT Streameren gjennom Denon for å kunne få bruke sub-ut, men da faller resten av lydbildet helt gjennom, bassen blir selvsagt bedre men alt annet blir ullent. Hadde ikke trodd at forforsterker delen i Denon hemmet lyden så mye, effekten går jo tross alt fortsatt via Roksan.

Så jeg må oppgradere litt.

Enten Nad M3 integret siden den har sub-ut beholde Denon 3808A, eller kjøpe en receiver med bedre forforsterker del enn Denon 3808A og kjøpe effektforsterker.

Spørsmålet er hvilke receiver har best forforsterker del?
    Rotel utgår siden den ikke har romkorrigering
    • Onkyo TX-NR1008/808
    • Yamaha RX-V3900/RXV1067BL
    • Pioneer VSX-LX53/VSX-2020

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt noen amerikanere sige at Denons 43xx receiver fungerer bra i stereo, men jeg vet ikke.
    Men, ellers, du skriver ikke hvilken subwoofer du har, om den har høynivå innganger (høyttaler terminaler) da kan du route et sett kabler fra dine fronter til subwooferen, da går det ikke via Denon receiveren jo.
    REL f.eks. sine ST serie subwoofere har gjerne 2 innganger, en for surround og en for stereo, med separate volumkontroller.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du vurderer integrert forsterker så ville jeg ha kikket på HK990. Den har sub-ut, romkorrigering, prosessorinngang, digitale innganger, bra med effekt mm.

Harman/Kardon HK990 Integrert forsterker | Soundgarden

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvilket høyttalere du har.Men la oss si at du får 7.000 for Roksan-en.Parasound NC 2125 koster 8.000.Forforsterkeren NC2100 koster 6.000.Den kan du bruke fra Denon-en både fra sub out og pre out til forforsterkeren.Denne har også delefilter.Så beholder du Denon-en.Du taper sikkert mye penger på et salg av den.Les mer her.Det er lov å handle på brukten :-)
    Parasound NewClassic Model 2100
    AVshop.no / PARASOUND New Classic 2125 2-kanals Effektforsterker Sort/Silver
    AVshop.no / PARASOUND New Classics 2100 Forforsterker Sort/Silver

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, eg har sett på den parasound saken. Eg må uansett kjøpe ny effektforsterker siden eg har fått inn en ny senter som Denon neppe takler.

Kjører alt i B&W; 804s front, HTM3S senter og M-1 som bakhøyttalere samt JL Audio F112 som sub.

Da ryker jo Roksan sette ut kjøpte CD spiller i sommer, men HRT saken er så pass overlegen at den ryker ut. Egentlig synd for den spiller helt glimrende...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •