Stor forskjell på RCA kabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stor forskjell på RCA kabel

Hei.

Har en integrert Rotel stereoforsterker RA1062. Skal koble denne sammen med B&W CM1. I første omgang skal jeg høre på cd gjennom vanlig cd spiller og tenkte å koble dette via RCA. Vil jeg høre forskjell på en kabel fra Soundgarden/HIFI klubben til 350 kr kontra en kabel fra Clas Ohlson til 50kr?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil du ikke høre noe forskjell på!
    :-D
    Ser for meg at dette blir nok en kabel tråd...
    Men la meg begrunne mitt svar..
    1. Avstanden er relativt kort, altså fra cd spiller til forsterker
    2. Utstyret du bruker (ikke for å se ned på komponentene dine) er ikke i det "nivået" slik at man kan høre noe forskjell.
    3. Prisforskjellen 350kr til 50 gjør ikke forskjellen til at den ene kabelen er betraktlig bedre. Soundgarden/hifi klubben tar seg godt betalt for kablene sine.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin Logan
    Det vil du ikke høre noe forskjell på!
    :-D
    Ser for meg at dette blir nok en kabel tråd...
    Men la meg begrunne mitt svar..
    1. Avstanden er relativt kort, altså fra cd spiller til forsterker
    2. Utstyret du bruker (ikke for å se ned på komponentene dine) er ikke i det "nivået" slik at man kan høre noe forskjell.
    3. Prisforskjellen 350kr til 50 gjør ikke forskjellen til at den ene kabelen er betraktlig bedre. Soundgarden/hifi klubben tar seg godt betalt for kablene sine.
    I grunnen det svaret jeg ønsket å høre. Tror heller ikke det vil være noen forskjell i tillegg til at dette bare blir for en mellomperiode. Vil på sikt kun bruke dette oppsettet til sonos og streaming.

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre denne

Signalkabel RCA - Biltema

Da får du skjermet kabel og, den til 50lappen på clasohlson er veldig tynn å puslete lett for å få brudd i den.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ITEC Home Cinema-kablene til Clas Ohlson er solide.

Det som er viktig med en signalkabel, er for det første at pluggene er solide, sitter tett i kontaktene, og er godt loddet til lederne og festet til skjerm/isolasjon slik at det ikke blir stor belastning på ledere og loddinger. For det andre at kablene er skjermet, så de ikke plukker opp støy fra nærliggende strømkabler o.l.

Alt dette får du ikke for 50 kroner -- men for den dobbelte prisen får du det. Unntatt enkelte kjente merker, som faktisk selger uskjermede kabler til både én og mange hundrelapper...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kommer det endel innlegg om kabler og priser her.
    Det vil fortsatt ikke hjelpe trådstarter om han vil høre noe forskjell.
    Og jeg er enig at man får bedre kvalitetet i kabler om man kjøper noe litt dyrere.. Fordeler om skjerming, bedre plugger osv..
    Men helt normal lytting for folk flest, lydmessig så er det vel ikke mye å hente.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp de til 50kr først. Hvis du får støy så bytt de ut med noen som er skjermede.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte noen av de billigste rca kablene jeg fant til effektforsterkeren min og da ble det merkbar støy i høyttalerne,sikekrt pga av strømledninger osv lå tett ved rca kablene.
    Kjøpte kabler til rundt 200 var det vel og da ble det helt stille så godt skjermede kabler kan være verdt investeringen.
    Men nå har jeg noen styggamle tara labs kabler som glir fra hverandre ved pluggene så man ser rett inn på lederne i begge ender men disse støyer ikke. Og jeg vil jo tro at så lenge skjermingen har glidd unna så vil kabelen fange opp støy lettere?
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •