Pioneer VSX-1018AH. Trenger hjelp med valg!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSX-1018AH. Trenger hjelp med valg!

Hei!

Jeg trenger litt, eller litt mye, hjelp når det gjelder valg av hjemmekino reciver.

Vil en Pioneer VSX-1018AH klare fint og drive ett par Dali concept 8 som front, ett par dali concept 2 bak, og en dali concept senter?

Eller burde jeg bruke en engen forsterker til fornt høyttalerene?
    er det da en mulighet og koble en ledning fra den outputten jeg har markert på bildet til en annen forsterker som jeg kobler front høyttlerene til?
    (se vedlegg)

Jeg vil kunne ha mulighet til å spille ganske høyt, men jeg vil ikke kjøpe en reciver som jeg kan risikere og ødelegge. eller ødelegge høyttalerene.

jeg har ikke kjøpt høyttalere enda, så kom gjerne med andre forslag både til høyttalere og recivere.

Takk på forhånd!

-Eivind

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som kan hjelpe meg?

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde vel fungere tålig greit iogmed at denne støtter bi-amping til frontene via di to ekstra kanalene bak.

Nå er vel ikke disse Daliene veldig krevende, men vil nok tro at du vil oppnå mer kontroll og headroom med eksternt effekttrinn til frontene.

Edit: Mer effekt kan du jo handle senere...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør bi amp, del på 80hz. det bør være ingen problem. Har hatt Pioneer 1016 og den hadde ingen problemer med fullt XTZ 80 oppsett eller dynavoice m 65 sett.

Johan

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

okei. tusen takk for svar!

Dette med bi-amp. og hvor jeg skal dele. er det en innstilling jeg finner i menyen? det står sikkert noe om dette i manualen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Manualen er til for å leses vet duhe he..

OBs høytallerne må støtte bi amp, dvs doble terminaler. En til diskant og en til bass.. du bruker front og surround back fra receiver til hver av disse terminalene på hver høyttaler.

Crossover er hvor høyttalernes bass skal dempes og sendes til SUB. Har du ikke sub enda så trenger du ikke tenke på det, og still høyttalerne til LARGE i meny.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Concept-serien har ikke mulighet for bi-amp. Hos Dali må du opp på Ikon for å få dette.

Jeg hadde Pioneer VSX-916 sammen med Concept 8, Concept 1 og Ikon vokal 2. Jeg endte opp med en gåen frontkanal på receiveren. Jeg tipper 1018 ikke er så fryktelig mye sterkere, så du vil nok ikke kunne spille grusomt høyt med den alene. Du kan koble til et effekttrinn på pre-out front, som du har markert, ja.
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Apollyon
    Concept-serien har ikke mulighet for bi-amp. Hos Dali må du opp på Ikon for å få dette.

Jeg hadde Pioneer VSX-916 sammen med Concept 8, Concept 1 og Ikon vokal 2. Jeg endte opp med en gåen frontkanal på receiveren. Jeg tipper 1018 ikke er så fryktelig mye sterkere, så du vil nok ikke kunne spille grusomt høyt med den alene. Du kan koble til et effekttrinn på pre-out front, som du har markert, ja.
    916 er en helt annen liga enn 1016..

Men ang concept så har rett, så her må trådstarter kjøre vanlig singelwire.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nevnte ikke 1016 det heletatt 916 var i sin tid spec-et som 100w pr. kanal i 8ohm, mot 1016 med 150w pr. kanal i 8ohm, og 1018 150w pr. kanal i 6ohm. Jeg har ingen formening om hva mer som ligger bak tallene, så derfor skrev jeg 'tipper'.
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, jeg har også tenkt mer litt mer på en effektforsterker...

Noen som har noen anbefalinger?

Jeg håper på å kjøpe brukt til rund 4000 +/-

Er f.eks NAD 218 THX noe og ha? eller blir disse litt gamle?

Kom hjerne med forslag. jeg vil helst ha noe som er ganske kraftig, så jeg har noe og gå på. hvis jeg vil oppgradere senere, så slipper jeg kanskje og kjøpe ny effektforsterker.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eima2
    ja, jeg har også tenkt mer litt mer på en effektforsterker...

Noen som har noen anbefalinger?

Jeg håper på å kjøpe brukt til rund 4000 +/-

Er f.eks NAD 218 THX noe og ha? eller blir disse litt gamle?

Kom hjerne med forslag. jeg vil helst ha noe som er ganske kraftig, så jeg har noe og gå på. hvis jeg vil oppgradere senere, så slipper jeg kanskje og kjøpe ny effektforsterker.
    Tror du får ta en ting av gangen - få deg høytalere til din 1018 først,og se hvordan det fungerer!
    Så kan du heller vurdere effekttrinn senere hvis behovet melder seg!
    Det er også noe lettere å anbefale effekttrinn,når man vet resten av oppsettet - så vidt jeg har skjønt,er ikke det 100% spikret ennå?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Apollyon
    Nevnte ikke 1016 det heletatt 916 var i sin tid spec-et som 100w pr. kanal i 8ohm, mot 1016 med 150w pr. kanal i 8ohm, og 1018 150w pr. kanal i 6ohm. Jeg har ingen formening om hva mer som ligger bak tallene, så derfor skrev jeg 'tipper'.
    My bad Sorry..

Jeg skal ikke være bombastisk her, men jeg vet at flere her inne opplevde at 9 serien til Pioneer kuttet på litt større gulv modeller, mens 10 serien klarte samme oppgavene..
    Trolig er nok også nå strømforsyninga større i modellene fra 10xx og oppover.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •