Volumnivå XTZ A100 D3 svakt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Volumnivå XTZ A100 D3 svakt?

Akkurat kjøpt meg overnevnte forsterker, og koblet opp med XTZ 99.25.
    Før hadde jeg NAD M3, og opplever nå at volumnivået på XTZ er svært lavt?
    På NAD'n var jeg aldri over 0dB, men på XTZ kan jeg skru opp til +30 før det begynner å bli for høyt. Opplever heller ingen forskjell på volumnivået fra klasse A til klasse AB.

I tillegg har det hendt seg at det bare kommer lyd fra ene høyttaleren, men dette har jeg ikke opplevd nå siste timene.

Det kan da verken vere bra for verken lydkvalitet eller forsterker å måtte over på +siden av volumet, det er vel tross alt her gainingen begynner?

Vegard

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei,
    jeg har samme kombinasjon av høgtaler og forsterker som deg. Er i grunn veldig fornøgd med lyden. Jeg har hatt andre høgtalere med høgere db på denne forsterkeren før, og da var det eldig høgt volum. Opplever at jeg må skru opp mer med 99.25 for å få tilsarende volum. Men hvor høgt kan man trygt skru opp før det er fare for å sprenge høgtalerne. Har skrudd opp til 20-25 til tider, og er liksom litt redd for å skru opp mer. Er det egentlig ingen fare å teste høgtalerne hardere?

Har ikke merket noe til å miste lyden på ene siden. Var rart. Hvis du har hatt Nad M3 fra før er du kanskje litt godt vant med krefter. Den er jo betydelig kraftigere enn xtz's forsterker. Men hvordan opplever du lydforskjellen mellom de to forsterkerne bortsett fra volumet?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •