effekttrinn til JBL TL260

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 49
    Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

effekttrinn til JBL TL260

har kjøpt meg ett par JBL TL260 ( eller skal hente de om ett par uker ), men til disse må eg jo nesten ha effekt trinn.
    Så ka er å anbefale.
    liker litt mørk lyd, med trøkk i, men må selvfølgelig spille fint å oppløst i toppen.
    Har hørt macintoch en gang og digget lyden i de, men de blir jo normalt for dyrt, men da vet dere hvertfall hvilken lyd type eg er ute etter.

Tenker sånn ca mellom 5-10000 på brukt markedet, for å få noe skikkelig.

Men har lurt litt på å gjøre det veldig enkelt, å prøve den nye nad C275BEE, men eg er litt redd for at den rett og slett ikkje spiller bra nok, er det noen som har noen formeninger om det??

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å ha hørt tl260 tror jeg du burde se på Parasound og Emotiva, masse krefter og nettopp den lydsignaturen du beskriver.

Sikkert noen andre som kan bekrefte/avkrefte denne anbefalingen

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Uten å ha hørt tl260 tror jeg du burde se på Parasound og Emotiva, masse krefter og nettopp den lydsignaturen du beskriver.
    Hvordan vet du det uten å ha hørt høyttaleren??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    har kjøpt meg ett par JBL TL260 ( eller skal hente de om ett par uker ), men til disse må eg jo nesten ha effekt trinn.
    Så ka er å anbefale.
    liker litt mørk lyd, med trøkk i, men må selvfølgelig spille fint å oppløst i toppen.
    Har hørt macintoch en gang og digget lyden i de, men de blir jo normalt for dyrt, men da vet dere hvertfall hvilken lyd type eg er ute etter.

Tenker sånn ca mellom 5-10000 på brukt markedet, for å få noe skikkelig.

Men har lurt litt på å gjøre det veldig enkelt, å prøve den nye nad C275BEE, men eg er litt redd for at den rett og slett ikkje spiller bra nok, er det noen som har noen formeninger om det??
    Jeg har testet en god del på disse høyttalerene. Parasound 2250 blir litt for svak etter min mening, men Meridian 557 gjør en god jobb på TL260. Disse finner du vanligvis brukt under 10000
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg har testet en god del på disse høyttalerene. Parasound 2250 blir litt for svak etter min mening, men Meridian 557 gjør en god jobb på TL260. Disse finner du vanligvis brukt under 10000
    da skal eg se ka eg finner, om eg får hørt på den
    Men har ikkje parasound noen andre effekt trinn, eller evt bro koble to i lag?? det skulle vel bli god knall

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan finne deg en A21 eller biampe med 2250, men da blir det fort dyrere enn 10k. Har ikke prisen så mye å si likevel finnes det mange alternativer
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Hvordan vet du det uten å ha hørt høyttaleren??
    Fordi de passet meget godt til trådstarters beskrivelse.

"liker litt mørk lyd, med trøkk i, men må selvfølgelig spille fint å oppløst i toppen"

Men nå sa jeg også at han bør få avkreftet/bekreftet dette av andre, nettopp fordi jeg ikke har hørt tl260. Har dog hørt endel andre Jbl.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser det er en del som bruker Emotiva, er det bra eller??

men eg tror eg tar å prøver med reviceren min i første omgang, og ser resultatet av det. så ser eg ka eg finner av de alternetivene som er kommet opp her, i løpet av høsten :-D

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører disse sammen med Emotiva XPA-2. Det er nok av krefter i disse effektforsterkerne. Men husk at forforsterker har minst like mye å si som effekt. Når jeg gikk fra NAD T763 til Pioneer VSX-LX52 ble lyden mindre fet og mer syntetisk om det går an å si det slik. Vanskelig å beskrive.

Høyttalerne er hvertfall fantastiske, og Emotiva passer godt. Skal du ha receiver til de ville jeg prøvd med Yamaha.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haymaker
    Jeg kjører disse sammen med Emotiva XPA-2. Det er nok av krefter i disse effektforsterkerne. Men husk at forforsterker har minst like mye å si som effekt. Når jeg gikk fra NAD T763 til Pioneer VSX-LX52 ble lyden mindre fet og mer syntetisk om det går an å si det slik. Vanskelig å beskrive.

Høyttalerne er hvertfall fantastiske, og Emotiva passer godt. Skal du ha receiver til de ville jeg prøvd med Yamaha.
    kjører i dag en onkyo sx-th876 eller noe sånt.. men har tenkt å oppgradere til en 9 kanals revicer med tiden, så det er ikkje umulig at det blir noe nytt der og... men det skal vertfall bli noe som funker

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men som miderligtidelig, vil det funke med en nad c272?? noen som har noen formening om det?
    men vil det bli veldig spist eller?? synest JBL'ene er litt over nøytral's spiss, og det er vel egentlig nad'en og.. eller???

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NADen jeg hadde var ikke spiss nei. Jeg likte faktisk lyden i den bedre enn Pioneeren jeg har nå.

Newcomer Haugesund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    ser det er en del som bruker Emotiva, er det bra eller??

men eg tror eg tar å prøver med reviceren min i første omgang, og ser resultatet av det. så ser eg ka eg finner av de alternetivene som er kommet opp her, i løpet av høsten :-D
    Jeg bruker Emotiva XPA-2 sammen med mine LS60 og er fornøyd med det. Men Harman Kardon og Mark Levinson går for å være sikre valg sammen med JBL. Uansett er det viktig med kraftig nok forsterker til å yte høyttalerene retferdighet. En reciever tror jeg blir for svak.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesund
    Jeg bruker Emotiva XPA-2 sammen med mine LS60 og er fornøyd med det. Men Harman Kardon og Mark Levinson går for å være sikre valg sammen med JBL. Uansett er det viktig med kraftig nok forsterker til å yte høyttalerene retferdighet. En reciever tror jeg blir for svak.
    bruker kun reciver i dag,. og det funker egentlig overraskende bra, men eg tenker å kjøpe en billig effektforsterker i mellom tiden, alla Nad c272, for den er relativt kraftig.

men den H/K reciveren, 645 eller ka de nyeste heter, vil den klare å dra de noen lunde skikkelig??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Onkyo PR-SC5507 som prosessor og Emotiva XPA-1 som effekt på TL260 og det spiller helt greit det Er noe med TL260'ene, for jeg hadde mange blokker på besøk og Emotiva'ene er de eneste jeg _virkelig_ må dra på volumet med for å klare kjøre i protect... Startet ut med 4stk XPA-1, men endte tilslutt på bare 2 sånn for enkelhets skyld ;-) Litt krevende å få TL260'ene igang, men når dem først får nok effekt som blomstrer dem virkelig

Fra "Den store JBL-tråden!" kan jeg jo dra ut følgende poster som går direkte på TL260 og forsterker:
    http://avforum.no/forum/1441157-post178.html
    http://avforum.no/forum/1466714-post200.html

Intermediate grumle sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå bruker jeg riktignok L820 men er samme toppen som i TL260.
    Kjører dem sammen med Yamaha rx-v1800 som pre og nad t973 som effekt.
    Nad'n fikk jeg til 5.500,- brukt og den er målt til 206w 8ohm pr kanal, så om du bruker 4 av kanalene på den til å brokoble så skal det ikke skorte på krefter iallefall!
    Jeg er kjempe godt fornøyd med lyden! Fet og behagelig, men godt og detaljert lydbilde med bra dynamikk!

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En bekjent har EC AW250 på JBL TL260 og en fornøyd med det. Han er etter eget sigende glad i feit lyd.

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke ganske vanlig å bruke EC på de høyttalerene der? :roll:

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke så mye oppklarende for deg, men føler at de krever krefter for å komme ut. Har disse selv med oberon 6.1 og vil ikke si fulltreffer. Har også prøvd emotiva xpa-5. Veldig likt syntes jeg, borsett fra at xpa mistet kontrollen på dem tidligere.:roll: Bruk også god tid på plassering.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men ka vil passe best parasound eller Emotiva??
    men er det noen i bergen som forhandler disse??
    finner ikkje så veldig masse om de på nettet....

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •